Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-12, 17:34
  #1
Medlem
Hej!

På sistone har jag haft lite problem med min skoldator. Det är så att ATI Catalyst Center går inte att starta, vet inte varför för det enda som händer när jag klickar på grafikegenskaper så får jag bara upp en vit ruta och sedan händer det inget mer och efter ett tag står det att programmet har slutat fungera. Vad fan ska jag göra?
Jag har provat allt. Och det konstiga är att jag tycker inte att jag har gjort nånting med dom inställningarna det enda jag kan komma på är att jag har kopplat i en annan skärm och efter det så kan jag inte starta Catalyst Control Center,IDT Audio och Intel Graphics and Media Control Panel.

Vad fan ska jag göra åt det här

PS: Jag kan inte installera om någon av programmen eftersom det inte är min egen dator så jag har inte programmen själv och enligt skolans avtal så får jag inte ändra på program som skolan har installerat på datorn. Och jag har ingen lust att ghosta om datorn.

PS1: Jag har en HP Probook 4340s med Windows 7 Enterprise (x64)
Citera
2011-09-12, 23:05
  #2
Medlem
Nujabezs avatar
Spara viktiga filer och lämna in den hos din skolas "reparatör", om dom har en.
Antagligen så Ghostar (ominstallerar hela datorn) dom om den och den blir som ny.

Men det känns lite ovärt / onödigt jobb för en så simpel grej som att CCC inte startar.

Blir du helt låst utan CCC ?
Om inte annat så kan du ju testa att återställa datorn med en återställningspunkt via verktyget Återställning!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback