Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-12, 12:58
  #1
Medlem
hundensårs avatar
..det är frågan. Fick just hem ett par från icke namngiven, utmärkta ebayshop. Hyfsat pris också.

Men hur ska jag ta hand om dem? Minkolja? Fiskarsmorning? Vad säger forumet?

mvh,

hunden
Citera
2011-09-12, 13:44
  #2
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
..det är frågan. Fick just hem ett par från icke namngiven, utmärkta ebayshop. Hyfsat pris också.

Men hur ska jag ta hand om dem? Minkolja? Fiskarsmorning? Vad säger forumet?

mvh,

hunden


Vill minnas att mina blev rätt smutsiga/mörka på handflatorna, utan någon behandling (mocka/nubuck om jag minns rätt). Tyvärr flög de iväg från mitt biltak när jag hade glömt bort att de låg där..
Citera
2011-10-05, 22:52
  #3
Medlem
zala's avatar
Finns det någon onlinestore som säljer prisvärda läderhandskar som ni kan rekommendera?
Citera
2011-10-06, 08:42
  #4
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Finns det någon onlinestore som säljer prisvärda läderhandskar som ni kan rekommendera?

The glove store på ebay. Köpte hjortskinnshandskar m kashmirfoder. 560 kr. Nöjd. De har även fina kashmirhalsdukar.
Citera
2011-10-06, 09:48
  #5
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
The glove store på ebay. Köpte hjortskinnshandskar m kashmirfoder. 560 kr. Nöjd. De har även fina kashmirhalsdukar.

Vågar man köpa handskar utan att prova? Jag har fått för mig att storleken kan variera mer bland handskar än den gör för skor.
Citera
2011-10-06, 16:51
  #6
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Finns det någon onlinestore som säljer prisvärda läderhandskar som ni kan rekommendera?


Dents via eBay, det är vad jag funderar på att köpa.
Citera
2011-10-06, 18:13
  #7
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Finns det någon onlinestore som säljer prisvärda läderhandskar som ni kan rekommendera?

Som svensk köper man väl Hestra? I butik.
Citera
2011-10-06, 21:18
  #8
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talande Huvud
Dents via eBay, det är vad jag funderar på att köpa.

Dents rekommenderas varmt! Gieves & Hawkes for aven tunna officershandskar i chestnut - mycket trevliga och en av de fa aterstaende anledningarna att besoka butiken ifraga.
Citera
2011-10-06, 22:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Finns det någon onlinestore som säljer prisvärda läderhandskar som ni kan rekommendera?

Chester Jefferies har mycket fina och även måttsydda handskar till ett väldigt bra pris! Annars rekomenderar jag starkt madova, något dyrare men väldigt fina.
__________________
Senast redigerad av cloud2 2011-10-06 kl. 22:15.
Citera
2011-10-09, 18:28
  #10
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Vågar man köpa handskar utan att prova? Jag har fått för mig att storleken kan variera mer bland handskar än den gör för skor.

Tja, det beror antagligen på hur noggrann man är. Jag ligger normalt runt 8 i storlek och beställde medium.
Jag får nog betraktas som novis vad gäller handskinköp - men hade också tur med mina glovestore grejor. De passade.. ja som en handske.
Citera
2011-10-15, 16:16
  #11
Medlem
ShogunAssasins avatar
Har införskaffat i ett par handskar inför dessa kalla dagar, hur vårdar jag dessa på bästa sätt?
Skulle väl säga att färgen är chestnut, slänger med en bild.
Citera
2011-10-17, 09:09
  #12
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback