35 343 besökare online
857 924 medlemmar • 45 859 276 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Poker, spel och dobbel > Speldagböcker
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Mr.Lajban
Medlem
Folk gjorde galet många rebuy. Att komma långt är som att vinna på lotto. Blir man flippsugen så måste detta vara det bästa alternativet som finns. Massvis med händer där det var 3-4 pers som var all in pre...

Snittinköpet är säkert 12-14$

Efter 90 minuter kunde man göra add on med 30 000 marker. Överlev dit och flippa sedan...

Den typen av turre har i stort sett inget skicklighetsmoment. Möjligen kanske det blir bra i slutet vad vet jag...

Mr.Lajban
Medlem
Blev på gott humör. Rykten från säkra källor säger nu att Tilt köpts av Stars. Hade över 5 000 på Tilt som jag trodde var borta. Hoppas, hoppas att det kan vara sant!

Mr.Lajban
Medlem
Knappt lirat en hand de sista 2 dagarna. Hängt nere på beachen om kvällarna och lirat beachvolley . Ont i kroppen nu...

Hade dock en skön hand på /1. Jag raisade 88 pre 2 synare. Floppen 7,8,K med 2 hjärter.

Jag bettar 3/4 pott, syn, fet raise, den ena killen är rätt kort ca 55 bb och den andre har dryga 100 bb, jag väljer att ställa och får 2 syn .

Turn ett hjärterhelvete till och jag börjar svära, fi har alltid färg på svs. River blankar, men potten glider faktiskt till mig .

Nu är det inte summan som imponerar utan det faktum att jag vann en 3 vägs all in, det händer typ 1 gång i kvartalet.
Senast redigerad av Mr.Lajban 2012-08-03 kl. 12:22.

Mr.Lajban
Medlem
Satsat en 50 lapp på Karonen i rodden. Heja Sverige!!!

Abbadohn
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
En märklig grej jag funderat på...

Jag är även intresserad av börsen och placeringar, det har jag varit flera år. Jag har alltid haft klart större belopp där än vad jag har i pokerrullen.

Om jag har 100 000 i placeringar så förväntar jag mig att tjäna ca 8-10 000 kronor på ett år. I pokern vill jag åstadkomma den avkastningen med en bankrulle runt 10 000...

Om mina depåer på börsen backar 1 000 - 1 500 på en dag så mår jag inte dåligt av det. Det går upp och det går ned. No big deal. Om jag backar 4 -5 inköp på en dag i pokern är jag skitsur och går och grubblar över vad jag gjorde fel o s v...

Om jag kunde få in mitt "börsen" tänk i pokern skulle det gå mycket bättre för mig tror jag...
Kan väl bero på att du inte är den direkta orsaken till att aktien tappar värde medan du är det i pokerspelandet.

Mr.Lajban
Medlem
Typ gett upp pokern...

Eller alla eventuella tankar om att klättra i alla fall.

Har så lite tid och blir mest butter om jag backar ett par sessioner. Är nog inte bra nog .

Kommer såklart ströspela på svs ett par kvällar i veckan men då blir det på 0,5/1 eller 0,25/0,5.

Har bra bb/100 där men det kvittar när man lirar så lite...

Skulle tro att jag lirar ca 3 500- 4 000 händer i månaden. Det ger en "månadslön" på ca 400 kronor. 1,5 timme övertid på jobbet så har jag tjänat mer .

Kommer att nöjesspela framöver. Fortfarande är planen dock att spela bra poker.

gautzink
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
Typ gett upp pokern...

Eller alla eventuella tankar om att klättra i alla fall.

Har så lite tid och blir mest butter om jag backar ett par sessioner. Är nog inte bra nog .

Kommer såklart ströspela på svs ett par kvällar i veckan men då blir det på 0,5/1 eller 0,25/0,5.

Har bra bb/100 där men det kvittar när man lirar så lite...

Skulle tro att jag lirar ca 3 500- 4 000 händer i månaden. Det ger en "månadslön" på ca 400 kronor. 1,5 timme övertid på jobbet så har jag tjänat mer .

Kommer att nöjesspela framöver. Fortfarande är planen dock att spela bra poker.
varför har du så lite tid? Förutom jobbet? Btw, vad jobbar du med?

Mr.Lajban
Medlem
Tiden går åt till annat...

Har en grabb på typ 3 år och en grabb på typ 6 månader. Har ett hus på närmare 200 kvm som jag har renoverat nu i över 4 år...

En vanlig arbetsdag är jag hemma typ 17.20. Då ska man hälsa på familjen fixa mat o s v. Kanske är klara 18.30.
Sedan är det typ 1 timme fram till läggning av barnen. Antingen lekar man lite med dem eller så är det något som ska fixas, renoveras, gräs som ska klippas o s v.
2 barn innebär att vi lägger varsitt, det ska bytas till pyjamas, fixas välling, plockas undan på rummen...
Barnen sover typ 20.30, antingen hinner man då med lite mer jobb eller så kan jag hitta en halvtimmes lir ungefär.
Efter klockan 21 brukar vi försöka umgås lite själva...

På jobbet sitter jag på mitt kontor i kostymbrallor, skjorta och försöker verka viktig

Mr.Lajban
Medlem
Köpt ny mobil. Samsung Galaxy S3

Då kan jag hitta lite speltid i mobilen i alla fall .

Om jag får igång appen...

hyfie
Medlem
hyfies avatar
Mycket bra val av telefon

Var bor du? Varför inte åka iväg på nån helg då och då till CC, och spela 10/10 live. Spelet på helgerna är likvärdigt med 0,5/1 på SvS liksom.

Mr.Lajban
Medlem
Bor på Öland så har en bit till CC.

Är dock i S-holm då och då med jobbet, bara vardagar vilket är sämre värde gissar jag...

Har testat att lira en gång typ 2 timmar en tisdag mellan 19-21. Fick en enda bra hand... Väldigt slött spel. Kanske testar nån mer gång.

Mr.Lajban
Medlem
Hittade lite speltid igår faktiskt. Lirade 3 bord på /0,5. Lyckades få in det pre med AA i nästan 400 bb pott vilket var trevligt . Perfekt timing, killen hade just dragit ut mig i en pott. Han raisar och jag 3 bettar stort, han trodde nog att jag var tiltad så han 4 bettar och jag ställer...

Svara på ämne
Topp Dela »