2011-09-12, 15:28
Medlem
HarmonicAces avatar
Efter en brakfylla behöver jag:

2l vatten (Rehydrex/ Ringer vore bäst, men det är så rackarns svårt att sätta nål på sig själv)

1mg Betolvidon
20mg Omeprazol
30mg Oxascand
200mg Silymarin

...och 12 timmars sömn. Men sen ör det över

// Syster Schnapps.
Citera
2011-09-12, 15:51
Medlem
jaybones avatar
En bra grej som kommer med åren är man lär sig att man inte får någon rolig fylla genom att hetsdricka. Har iof aldrig någonsin haft en bakfylla som hängt i mer än typ en halv dag.. Hur fan gör man för att få det? Har druckit obscena mängder vissa gånger som student, fast då spydde jag bara, vilket bara var bra för bakfyllan.

Kurvan för endorfinerna man får är växande, men har en topp, efter den toppen kan man inte få några fler till hjärnan. Alltså drick lagom så har du faktiskt roligare.

Nu hade jag inte tänkt va någon slags moraltant som ska predika. Men drick mindre och långsammare och ha roligare. Skit i shotar och sånt, helt värdelöst. Aja du lär ju märka detta med åldern om du inte har alkoholproblem så att säga.
Citera
2011-09-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
En bra grej som kommer med åren är man lär sig att man inte får någon rolig fylla genom att hetsdricka. Har iof aldrig någonsin haft en bakfylla som hängt i mer än typ en halv dag.. Hur fan gör man för att få det? Har druckit obscena mängder vissa gånger som student, fast då spydde jag bara, vilket bara var bra för bakfyllan.

Kurvan för endorfinerna man får är växande, men har en topp, efter den toppen kan man inte få några fler till hjärnan. Alltså drick lagom så har du faktiskt roligare.

Nu hade jag inte tänkt va någon slags moraltant som ska predika. Men drick mindre och långsammare och ha roligare. Skit i shotar och sånt, helt värdelöst. Aja du lär ju märka detta med åldern om du inte har alkoholproblem så att säga.

Det handlar inte om hetsdrickande eller för stora mängder utan problemen kommer av normalt intag och normalt drickande.
Citera
2011-09-12, 16:21
Medlem
asploevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce

2l vatten (Rehydrex/ Ringer vore bäst, men det är så rackarns svårt att sätta nål på sig själv)

1mg Betolvidon
20mg Omeprazol
30mg Oxascand
200mg Silymarin

// Syster Schnapps.

Rutinerad uppsättning till bakfyllan må jag säga
Citera
2011-09-12, 16:28
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce

1mg Betolvidon
20mg Omeprazol
30mg Oxascand
200mg Silymarin

// Syster Schnapps.

behöver du allt det där OCH 12 timmar sömn?? vatten och 2 family guy avsnitt, sen e jag på det igen!
Citera
2011-09-12, 16:36
Medlem
flexschemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zikac
Grattis! Du har stött på en användare som vet lösningen på ditt problem, så att du aldrig blir bakfull, alt. mycket mindre bakfull!
Har du provat Resorb? Det är vätskeersättning i form av brustabletter som finns på apotek och välsorterade mataffärer (tex. ica maxi).
Grunden till bakfylla är nämligen vätskebrist, och detta går inte att lösa med "varannan vatten" och dylikt trams. Etanol driver ut vätska ur kroppen, vilket i sin tur gör att kroppens celler drar ihop sig. För att cellerna ska kunna ta upp vatten igen behövs socker och salt. Detta och lite till är vad som finns i resorbtabletterna.
Nästa helg: drick en resorb innan du går och lägger dig, och så en när du vaknar sen på morgonen. Du kan inte överdosera dem så det är bara å hälla i sig för att vara på den säkra sidan!
Hoppas att det fungerar lika bra på dig som det fungerade på mig! Led lika mycket som du innan jag upptäckte detta!

Konstigt att jag aldrig nånsin behövt resorb. 0,5-1L vatten innan sängen (oavsett fylla) och jag vaknar upp utan större problem. Ingen dunkande huvudvärk, brukar inte vara så jättefull heller (beror såklart på mängd alkohol innan läggdags) och inte känna mig lika öm dagen efter. Great success!
Fuck resorb..
Citera
2011-09-12, 16:37
Medlem
Sluta gnälla eller gör ett uppehåll på 2-4 veckor så kroppen får återhämta sig.
Citera
2011-09-12, 16:39
Medlem
cdxz11s avatar
är bara pussys som blir bakis!
Citera
2011-09-12, 16:50
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niperza
24 bast, 75kg 180cm lång. Krökat sen 14 års åldern!

Vi kan dra ett ungefär.

Förkrök start runt 18:00
4st 33cl Pislner 5%
3cl ren Whiskey
3-4 groggar

Stan
4 groggar (typ) 4cl då man inte får köpa 6cl i Norge.
Nån öl.

alltså.. Det är ingen big deal men ändå ska man må så fruktansvärt skit. Har ju polare som dricker de dubbla som vaknar upp och inte känner ett skit dagen efter.
¨

Känner igen mig som fan! Hatar verkligen de 2-3 dagarna efter en riktig helgfylla. Fan vad livet suger denna period. Det enda jag vet som faktiskt ger OBJEKTIV skillnad är att halsa typ 2 liter vatten innan man går och lägger sig. Samt inte dricka sprit (shottar) efter kl 12/före läggdags. Sedan är det ingen skam att spy, man mår oftast dubbelt så bra dagen efter. Jag har börjt bli riktigt duktig på att köra fingrar i halsen innan läggdags och det har hjälpt mg många ggr.

Alltså: kräkas + dricka massa vatten. Det hjälper faktiskt jättemycket!

Kom också ihåg att färgad sprit, samt att blanda massa olika dricka (speciellt i kombination med rödvin), ger extra jävlig backfylla.
Senast redigerad av adolfbubbla 2011-09-12 kl. 16:54.
Citera
2011-09-12, 16:50
Medlem
Jag försöker alltid trycka i mig 1 till 1,5 liter vatten och en alvedon innan jag går och lägger mig. Massa vatten och en till alvedon när jag vaknar. Jag mår mycket sämre dagen efter om jag skippar vattnet.

Är värre bakfylla något som kommer med åldern? Jag är 21 och har aldrig mått dåligt längre än till sen eftermiddag/tidig kväll dagen efter hårt supande. Andra här verkar må dåligt i flera dagar.

Värt att tillägga är kanske att jag endast dricker sprit, inte öl, cider, vin eller annat.
Senast redigerad av Disposable 2011-09-12 kl. 16:54.
Citera
2011-09-12, 16:53
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disposable
Jag försöker alltid trycka i mig 1 till 1,5 liter vatten och en alvedon innan jag går och lägger mig. Massa vatten och en till alvedon när jag vaknar. Jag mår mycket sämre dagen efter om jag skippar vattnet.

Alvedon innehåller paracetamol vilket går på levern. Detta kan vara väldigt skadligt för en redan alkoholförgiftad lever. Kör på aspirin eller liknande istället (acitylsalicylsyra).
Citera
2011-09-12, 17:10
Medlem
http://www.cracked.com/blog/5-bits-a...s-too-late_p2/

läs nummer 1 där och ta dig en tankeställare. att säga att du inte tänker dricka mindre alkohol är som att klaga på huvudvärk och sedan banka skallen i väggen tills du svimmar. kontraproduktivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in