Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 08:49
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Tänk bara lite på hur du yttrar dig. Att vara homosexuell är något du föds som, tänk på det! Är du lika dömande mot folk som är födda med downsyndrom/schizofreni eller andra typer av sjukdomar. Sexualiteten är ingenting man ror för även om den är avvikande.

Och ett hemlöst barn eller ett barn i en trygg och kärleksfull miljö? Vad väljer man? Finns nog med white trash straighta par som skaffar ungar åt höger och vänster, då tycker jag ändå någonstans att ett gaypar som verkligen vill ha en familj ska kunna få adoptera.

Intressant att se någon som "försvarar" homosexuella genom att likna dem vid sinnessjuka och kraftigt utvecklingsstörda individer.
Själv hatar jag inte homosexuella. Helt enkelt för att det inte intresserar mig vem andra människor älskar eller ligger med (så länge ligget är frivilligt och lagligt).
2018-02-26, 15:39
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
eller så accepterar du bögar för att du är bög själv.

jag ogillar bögar precis som jag ogillar cp störda och rullstolsbundna och kriminella, svaga fall av människor, ska vi överleva behöver dom starka överleva och dom svaga/tveksamma försvinna. Jag "hatar" inte någon, jag har inget emot personena i fråga då dom inte kan rå för vad dom är, jag är emot deras "tillstånd" överlag, precis som någon med en smittsam sjukdom, man håller sig borta alternativt tar bort den personen från allmänheten även om han/hon inte har gjort nåt fel.

På vilket sätt är bögar svaga?
2018-02-27, 03:33
  #267
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
På vilket sätt är bögar svaga?

jag skrev inte att bögar är svaga, läs om mitt inlägg så förstår du säkert vad jag menar
2018-02-27, 08:46
  #268
Medlem
oyegies avatar
Homofober brukar väl vara nån bonde med någon konstig syn på manlighet typ man ska mecka med bilar och dricka industrilager.
2018-02-27, 11:09
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Homofober brukar väl vara nån bonde med någon konstig syn på manlighet typ man ska mecka med bilar och dricka industrilager.

Jag tycker homofober är lite gulliga.
I min värld är det ofta killar/män som ser sig som lite tuffa och hårda, men samtidigt är de livrädda för (varning för klassisk bild av bögar) feminina män med smal midja, veka handleder och ett onormalt stort intresse för sin egen frisyr. Vari ligger rädslan? En överfallsvåldtäkt känns fjärran...

För övrigt förstår jag inte vad denna tråd gör i BDSM-forumet.
2018-02-27, 17:06
  #270
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Jag tycker homofober är lite gulliga.
I min värld är det ofta killar/män som ser sig som lite tuffa och hårda, men samtidigt är de livrädda för (varning för klassisk bild av bögar) feminina män med smal midja, veka handleder och ett onormalt stort intresse för sin egen frisyr. Vari ligger rädslan? En överfallsvåldtäkt känns fjärran...

För övrigt förstår jag inte vad denna tråd gör i BDSM-forumet.
Feminina bögar ,gillar man män och manlighet är man knappast feminin snarare manlig tex som George Michael eller Rob Halford,dessa två är ju knappast medias bild av en bög.
2018-02-27, 17:23
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Feminina bögar ,gillar man män och manlighet är man knappast feminin snarare manlig tex som George Michael eller Rob Halford,dessa två är ju knappast medias bild av en bög.

Oklart varför det dök upp en facepalm, men JAG tycker iaf inte att det är särskilt manligt att bli förälskad i andra män. Än mindre att vilja bli knullad i röven av "Lennart".
2018-02-27, 18:39
  #272
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Jag tycker homofober är lite gulliga.
I min värld är det ofta killar/män som ser sig som lite tuffa och hårda, men samtidigt är de livrädda för (varning för klassisk bild av bögar) feminina män med smal midja, veka handleder och ett onormalt stort intresse för sin egen frisyr. Vari ligger rädslan? En överfallsvåldtäkt känns fjärran...

För övrigt förstår jag inte vad denna tråd gör i BDSM-forumet.
De är roliga. Dessa manliga män har problem med lite androgyna killar (som jag) och homosexuella. De känner sig så hotade i sin "äkta" maskulinitet. Vi rubbar deras solida övertygelse om saker och tings rätta ordning. Det mest roliga är att om de verkligen var sådana självsäkra karlar så skulle de inte känna sig så hotade av en smal kille med tygväska (exakt så beskrev någon här det största hotet mot samhället) eller män som ligger med män. De skulle ge fan i det och låta andra vara, som riktiga män.

Homofober...
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2018-02-27 kl. 18:43.
2018-07-24, 04:10
  #273
Medlem
Mr.Schnabels avatar
Jag älskar att HBTQ rörelsen fick öppet stöd i media i början. Dom fick små utrymme lite här och där för att "vanligt" folk skulle förstå dom mer och skaffa sig en annan uppfattning än just "bögandet". Men som det mesta så blev detta först en mode grej att alla skulle vara bi hit och dit.

Kommer ihåg i slutet på 90talet, fan var och varannan tjejkompis skulle slicka trut med varandra för att det var en fluga. Efter millennieskiftet så spred sig allt som vanligt värre än cancer. Jag är totalt FÖR HBTQ, men inte när det körs ner i folks hals. Jag älskar PRIDE och vad grundideén stod för, men att det nu blivit en cirkus med att spöka ut sig med sina fetischer stödjer jag inte. Vuxna människor får göra precis vad dom vill med varandra. Men det blir för bizzart i min mening när dom går i deras fetischutstyrsel framför mina barn.

EDIT: Med detta menar jag alltifrån militärkläder där bara ballarna syns, kvinnor i små lädertrodor och ett par tejpbitar över bröstvårtorna, män i läderunderkläder och gasmask samt med någon form av bdsm utrustning osv osv.

EDIT 2 : Ett sånt tåg där många klär sig efter sin fetisch hade varit kul och jag hade gärna följt med i ett sånt tåg både en och flera gånger, dock tar DET fokus ifrån syftet med pridetåget. Det blir mycket att förklara för barnen när jag förklarar att vi är där för att visa vårt stöd till kärleken..

Jag är där för att visa mitt stöd att folk ska få lov att vara vem dom själv väljer att vara. Jag vill att mina barn ska växa upp och förstå värdet av kärlek och frihet. Men tyvärr så klarar vissa människor inte handskas med all den makt dom får gratis utan ska dra det till det yttersta och på så hand förstöra för alla de som förtjänar vårt ALLMÄNA stöd. De som lever i terror för att de älskar samma kön, de som blir HATADE av sina egna förälder för de väljer samkönad kärlek. DET ÄR SJUKT! Hur du älskar knulla behöver inte mitt stöd.

Jag hatar RELIGIONER dock! Att vi 2018 låter det skitet styra så mycket av vår vardag är för mig en gåta, men det är ett annat ämne.....
__________________
Senast redigerad av Mr.Schnabel 2018-07-24 kl. 04:38.
2018-07-24, 04:17
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Schnabel
Jag älskar att HBTQ rörelsen fick öppet stöd i media i början. Dom fick små utrymme lite här och där för att "vanligt" folk skulle förstå dom mer och skaffa sig en annan uppfattning än just "bögandet". Men som det mesta så blev detta först en mode grej att alla skulle vara bi hit och dit.

Kommer ihåg i slutet på 90talet, fan var och varannan tjejkompis skulle slicka trut med varandra för att det var en fluga. Efter millennieskiftet så spred sig allt som vanligt värre än cancer. Jag är totalt FÖR HBTQ, men inte när det körs ner i folks hals. Jag älskar PRIDE och vad grundideén stod för, men att det nu blivit en cirkus med att spöka ut sig med sina fetischer stödjer jag inte. Vuxna människor får göra precis vad dom vill med varandra. Men det blir för bizzart i min mening när dom går i deras fetischutstyrsel framför mina barn.

Jag är där för att visa mitt stöd att folk ska få lov att vara vem dom själv väljer att vara. Jag vill att mina barn ska växa upp och förstå värdet av kärlek och frihet. Men tyvärr så klarar vissa människor inte handskas med all den makt dom får gratis utan ska dra det till det yttersta och på så hand förstöra för alla de som förtjänar vårt ALLMÄNA stöd. De som lever i terror för att de älskar samma kön, de som blir HATADE av sina egna förälder för de väljer samkönad kärlek. DET ÄR SJUKT! Hur du älskar knulla behöver inte mitt stöd.

Jag hatar RELIGIONER dock! Att vi 2018 låter det skitet styra så mycket av vår vardag är för mig en gåta, men det är ett annat ämne.....
Bra inlägg men alltså, det trampar inte riktigt omkring människor i fetischutstyrsel. Jag närmar mig 40 och har aldrig sett sådant förutom på tv-program i stil med Outsiders.
2018-07-24, 04:35
  #275
Medlem
Mr.Schnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Bra inlägg men alltså, det trampar inte riktigt omkring människor i fetischutstyrsel. Jag närmar mig 40 och har aldrig sett sådant förutom på tv-program i stil med Outsiders.

Tack, redigerade mitt inlägg för att vara lite mer tydlgi Fetischutstyrsel innefattar en hel del , vilket jag var lite otydlig med
2018-07-24, 04:42
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Schnabel
Tack, redigerade mitt inlägg för att vara lite mer tydlgi Fetischutstyrsel innefattar en hel del , vilket jag var lite otydlig med
Gasmask? Haha ja jag har undrat vad en människa jag var bekant med, ägde en sådan för Jag tror dock inte att han går i Pride. Har aldrig sett något annat av det du nämnt. Jag har faktiskt aldrig tittat på något Pridetåg heller. Det är nog bäst att du inte tar dit ungarna. Men jäklar vad många bra homosexuella komiker det finns. Såg senast en som klagade på allt från utstyrsel till flaggan, nu när du nämner dilemmat.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback