Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-03, 06:38
  #1
Medlem
Är du en av dom så går runt och anser dig hata homosexuella, så kan jag lugna dig med att du inte är ensam. Både runt om i världen, i Sverige och i detta forum ventileras detta hat, och jag skiter egentligen fullständigt i om du sitter där och hatar så pulsen går på högvarv och hjärnan kokar. För mig får du gärna vältra dig i hatet dygnet runt....men, snälla....försök åtminstone att motivera ditt hat för dig själv med argument du kan stå för! Och är det homosexualitet som fenomen du föraktar eller är det den homosexuella människan? Det är nämligen lite skillnad på dessa två saker. Bakom sexualiteten finns nämligen en människa som inte går att reducera till vem han förälskar sig i och vem han ligger med. Människan är ju som bekant något mer komplex än så, och bör väl därför behandlas därefter.

När man hör blöjnazisternas, trångsynta medelsvenssons och andra vanliga vardagsfascisters jävla jämranden om hur mycket dom hatar bögar (för det är nämligen oftast bögar som är föremål för hatet. Lesbiska kvinnor blir istället hos samma personer oftast föremål för sexuell upphetsning) så ställer jag med stort intresse ofta frågan "varför" till dom. Och man mötes då så gott som alltid av samma enfaldiga pinsamheter till argument:
Öhh..vafan det är ju äckligt ju....eller...Öhh...vafan det är ju onaturligt ju....eller Öhh...vafan, det är ju sjuka människor ju.....ja, ungefär såna här saker brukar man få höra. I de pinsammaste fallen finns det t.o.m de puckon som försöker dra taffliga paraleller mellan homsexualitet och pedofili.

Men kom igen nu för helvete! Lite bättre måste ni väl kunna motivera detta hat som går och plågar er? Är dom homosexuella verkligen ett sånt stort hot mot er person? Är det själva sexakten mellan två frivilligt inblandade vuxna samkönade människor som är så fruktansvärd? Visst kan ni finna tanken på detta motbjudande, men hur förvandlas detta till hat mot hela deras existens? Ska alla vars sexuella preferenser som inte stämmer överens med er egen hatas? Känns väldigt befängt. Eller ska det hatas för att det är "onaturligt"? Kan nämnas att variation är en grundläggande egenskap hos naturen och bland många djurarter, i synnerhet hos de mest sociala däggdjuren, förekommer sexuellt umgänge mellan individer av samma kön. Samtidigt kommer det alltid att finnas något som är vanligare än något annat, men hur vanligt något är avgör inte om det är naturligt eller inte. Variationen är naturlig och det mindre vanliga är inte mindre naturligt. Visst, det skapar inga barn, men då måste vi hata det eller? Till detta kan även tilläggas att många forskare är överens om att det är evolutionärt fördelaktigt att ha sexuella relationer till båda könen eftersom det ger möjlighet till både fortplantning och till starka samarbetskoalitioner. Och slutligen till det sista argumentet om att det är sjukligt och därför borde hatas...ja, behöver jag egentligen säga nåt om det. För det första går det inte att beteckna som varken en biologisk eller psykologisk sjukdom av skäl som är ganska uppenbara för de flesta forskare, och för det andra vore vi tillbaka på medeltidsnivå om vi skulle hata alla sjuka.

Vill nu uppmana er människor som nu sitter där framför forumet och hatar. Dela med er av era motiv och argument för detta! Jag vet att ni finns där ute för ert hat mot homosexuella har visat sig i flera andra trådar tidigare. Jag ger er här nu en alldeles egen tråd. Så ta chansen nu!
2004-12-03, 06:53
  #2
Medlem
P3tters avatar
Snälla, skriv i stycken..
2004-12-03, 07:02
  #3
Medlem
M2ks avatar
Postar, trots att jag inte hatar homosexuella. Jag accepterar dessa, men den publicitetshysteri och självbekännelsevåg som svept fram de senaste åren betackar jag mig för. Dessutom... giftermål och adoption, nej tack.

Betraktar homosexualitet som en avvikelse från människans naturliga läggning, tycker närmast synd om de drabbade. Låt avvikarna vara ifred, låt dom dela bostad etc. Men jag vill inte bli ständigt påmind via medias strålkastare, som närmast tycks hylla homofobi. Va'fan bryr jag mig om Peter Jöbacks sexuella läggning? Om han sjunger bra eller dåligt är det enda som är intressant i sammanhanget.
2004-12-03, 07:05
  #4
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Orkade "tyvärr" inte läsa ditt inlägg (som P3tter sa: skriv i stycken), men jag tänkte bara säga att jag inte kan förstå folk som måste spy en massa galla över homosexuella, de är inte deras fel att de är som de är och de har rätt att få vara de dom är.

Just som så, har även du rätten att tycka vad du vill, och den ska jag inte ifrågasätta, inte heller vill jag debattera homosexualitet (det handlar tråden ju dessutom inte om), utan jag ville bara lite kort säga vad jag tycker.
2004-12-03, 07:14
  #5
Medlem
StigAllans avatar
Hatar bögar är något som låter för starkt.

Att tycka illa om den överdrivna mediabilden av perversiteten och ledan över att ständigt pådyvlas den "RÄTTA" åsikten om avvikarna.
Detta tillsammans med de erfarenheter jag har av bögars beteende i verkliga livet gör att jag tycker att samtliga ska krypa in i garderoben igen eller hålla sina snuskigheter under mattan.

Bögeri är lika skamligt som pedofili och zoofili.
Homot är ett pevvo som ska hålla sin sexualitet avskiljt från den offentliga världen.
Att gardell och lewengood gillar bajspackning ska vara deras privata angelägenhet utan upplysningsplikt mot Svensson.
2004-12-03, 07:23
  #6
Medlem
Jag hatar varken bögar, bisexuella eller heterosexuella. Däremot avskyr jag bögvärlden. Tidningar och siter som QX gör nog mer för att spä på homofobin och homohatet än alla frikyrkliga och nazistiska organisationer i Sverige lyckas göra tillsammans.
2004-12-03, 08:49
  #7
Medlem
jag hatar väl inte bögar men jag tycker det är lite äckligt på tex. badhus när man duschar...någon kanske spanar in en

bögvärlden med pridefestivaler och sånt är ju skitvidrigt!!
2004-12-03, 09:14
  #8
Medlem
daladanss avatar
Jag bryr mig inte det minsta om bögar,inte fan lider jag av vad de gör i sovrummet.
men ibland kan man bli lite trött på att de får så mycket uppmärksamhet för att de är just bögar.
2004-12-03, 10:08
  #9
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Postar, trots att jag inte hatar homosexuella. Jag accepterar dessa, men den publicitetshysteri och självbekännelsevåg som svept fram de senaste åren betackar jag mig för. Dessutom... giftermål och adoption, nej tack.

Betraktar homosexualitet som en avvikelse från människans naturliga läggning, tycker närmast synd om de drabbade. Låt avvikarna vara ifred, låt dom dela bostad etc. Men jag vill inte bli ständigt påmind via medias strålkastare, som närmast tycks hylla homofobi. Va'fan bryr jag mig om Peter Jöbacks sexuella läggning? Om han sjunger bra eller dåligt är det enda som är intressant i sammanhanget.
Precis det han skrev!

Sen kan man ju undra om trådstartaren är bög eller bara någon vänsternisse som vill vara snäll?
Och har det hänt något på sistone?
2004-12-03, 10:10
  #10
Moderator
Sun Rulers avatar
Att hata homosexuella kräver energi, min energi är värd att läggas på mer givande ting.
2004-12-03, 10:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daladans
Jag bryr mig inte det minsta om bögar,inte fan lider jag av vad de gör i sovrummet.
Oh yes! Håller med!

Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Att hata homosexuella kräver energi, min energi är värd att läggas på mer givande ting.
Kunde inte säga det bättre!

Egentligen, vem bryr sig om någon är bög/lebb/trans/bi...
De allra flesta 'böghatare' tycks vara vita-kristna-heterosexuella män (som jag). Jag kan inte fatta detta?! Asså, ju fler homosexuella män det finns ju fler kvinnor/flickor blir det till oss heterosexuella män!!! Varför klaga? Fram för FLER bögar för fan!

En liten parantes till dom som 'äcklas' av bögar; fittan är en större bakteriehärd än rövhålet! Att pumpa en läcker mus är alltså egentligen hygieniskt värre än att packa bajs!
2004-12-03, 10:26
  #12
Banned
Mossads avatar
1. Det är äckligt.
2. Det är sjukt.
3. Homosexuella är fruktansvärt överrepresenterade i övergrepp mot barn (70-80 procent).

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback