Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-19, 14:53
  #277
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Nej, jag lägger ner nu.
....

Sen följer >2000 tecken mer nonsens

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, det är möjligt att prenumerera på två morgontidningar, läsa en tredje på jobbet, ha sett både Rapport & Aktuellt varje dag i alla år, titta på främst dokumentärer, köpa flera tidskrifter av intellektuell prägel, ha fyra bokhyllor med böcker av historisk/politisk/juridisk karaktär, ha en hög befattning inom rättsväsendet, ha ett umgänge med endast högutbildade höginkomsttagare i 60-årsåldern.....utan att känna till vad förkortningen PK står för. Det är fullt möjligt.


Haha, det vanliga på FB är att man skryter om längden på sin penis (men du har väl ingen?) eller sitt lönekuvert.

Betner är PK, du och dina påstådda vänner är inte bildade. En apa kan bläddra igenom alla böcker i hela Mora stadsbibliotek, den kommer heller inte veta vad PK är.
Citera
2016-03-21, 19:47
  #278
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Nej, jag lägger ner nu. Du är ju fullkomligt blåst. Inte bara lite korkad utan faktiskt blåst. Du har helt enkelt ingen förmåga att se saker ur andras perspektiv. Ingen vilja till förståelse för andra överhuvudtaget.

Ja, det är möjligt att prenumerera på två morgontidningar, läsa en tredje på jobbet, ha sett både Rapport & Aktuellt varje dag i alla år, titta på främst dokumentärer, köpa flera tidskrifter av intellektuell prägel, ha fyra bokhyllor med böcker av historisk/politisk/juridisk karaktär, ha en hög befattning inom rättsväsendet, ha ett umgänge med endast högutbildade höginkomsttagare i 60-årsåldern.....utan att känna till vad förkortningen PK står för. Det är fullt möjligt.

Du betraktar väl att "hänga med" enbart som att läsa på Flashback. Det är såklart där skon klämmer. Dessa fyra hade inte tillbringat en minut på FB. 3 av de 4 visste inte ens vad det var för något. Jag började kolla FB 2010, innan dess kände jag inte till vad PK står för. Hade tre morgontidningar vid den tiden men aldrig lagt märke till den förkortningen.

Möjligen att debatten hårdnade i samband med valet 2014. Detta var alltså på våren 2014. Möjligen att begreppet PK spreds ytterligare därefter.



Jag ville helt enkelt fråga om de kände till retoriken på Flashback. Det gjorde de inte. 3 av 4 kände inte ens till Flashback.

Ankdammen Sverige pratar...alltid roligt när fånar försöker låtsas vara bildade... hade du lite koll på utländska medier så hade du vetat om att begreppet pc har hängt med bra länge, har inget med invandring att göra utan mer ett ifrågasättande av den i media och samhället rådande zeitgeisten som inte vill stöta sig med någon eller något.
Citera
2016-03-21, 19:50
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, det är möjligt att prenumerera på två morgontidningar, läsa en tredje på jobbet, ha sett både Rapport & Aktuellt varje dag i alla år, titta på främst dokumentärer, köpa flera tidskrifter av intellektuell prägel, ha fyra bokhyllor med böcker av historisk/politisk/juridisk karaktär, ha en hög befattning inom rättsväsendet, ha ett umgänge med endast högutbildade höginkomsttagare i 60-årsåldern.....utan att känna till vad förkortningen PK står för. Det är fullt möjligt.

Det är det här som är problemet. Svensk media är agendafiltrerad. Dumsvensken förstår inte detta och matas med propaganda från Sveriges Television, trams och Melodifestivalen. Den ofiltrerade kunskapen och informationen finns i utländsk media samt i svensk alternativmedia ute på internet, bland annat här på forumet. Det är därför du inte förstår någonting, och det är därför du tror att den professionella gnällspiken Magnus "Sverige är tryggare än någonsin trots att polisen i Östersund uppmanat stadens kvinnor att inte vistas utomhus utan sällskap" Betner är "kontroversiell".
Citera
2016-04-10, 22:57
  #280
Medlem
Bartman777s avatar
Nu har jag bara läst trådens första inlägg, men måste kommentera det innan jag läser igenom hela tråden!

Du har så jävla rätt och jag är av exakt samma åsikt. Jag har tänkt på det här länge också. Skönt att du startade tråden TS!

Han är en tönt som tror han är så jävla bra. Men han är egentligen jäkligt tröttsam och tjatar om samma PK-teman mest hela tiden.

Liksom, ser inte folk det? "Den stora massan" verkar ju avguda han för alla ämnen han "vågar beröra". Kristendomen går som sagt bra att snacka skit om, men Islam vågar han inte röra.

Han är säkert ditsatt av NWO

Nåja, jag ska som sagt läsa igenom tråden och hoppas att fler här också sett igenom detta som du så tydligt beskriver.

Bra TS!
Citera
2016-04-19, 03:08
  #281
Medlem
Elementarts avatar
Är beredd att hålla med. Förstår inte hur folk kan tycka att han är så grov och kontroversiell. Han är mest bara skrikig tycker jag.
Citera
2017-02-24, 20:09
  #282
Medlem
Grodfrityrs avatar
Att döma av antalet sökningar på YouTube verkar det som att folk har tröttnat på Magnus Betnér.

2008 - idag:
https://trends.google.se/trends/expl...%2Fm%2F04ld3qb
Citera
2017-03-16, 19:31
  #283
Medlem
Grodfrityrs avatar
Angry Foreigner, "Magnus Betnér är en idiot".
https://www.youtube.com/watch?v=QKjS0I0584o

Skaplig sågning!
Citera
2017-05-15, 14:28
  #284
Medlem
MartinStLouiss avatar
Betnér om när andra människor ska skilja sig: "Jag fattar inte att det ska behöva vara ett sånt stort projekt o skilja sig".
Betnér om sin egen skilsmässa: "Efter separationen tyckte jag att livet var slut. Jag tyckte inte alls att det var roligt.
Citera
2024-03-09, 16:13
  #285
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Hade varit kul att se snubben rada upp 1 000 000 000 bevis redan år 2018 på att SD inte är ett seriöst och demokratiskt parti:
https://youtu.be/8U4NusNlnS0?si=GcPbARj_xpVdrhm5

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Betners förståndshandikappade hjärna
Rösta på vad du vill men var inte dum och rösta på fascism bara för att du är missnöjd. Det finns en miljard bevis på hur SD ljuger luras och bedrar, har nära till våld, hotar att tysta media och vill bli av med de andra partierna. Jadå, de andra partierna är också kass. Men de är i alla fall demokratiska. Även vänsterpartiet nu för tiden. SD är inget demokratiskt parti. Faktum är att de inte ens orkar pallra sig iväg till flera kommuner där de har tomma stolar. De har skapat 8 politiska vildar i riksdagen och de har släppt in en ryss som förmodligen varit spion i riksdagshuset. Alldeles oavsett järnrör och andra fylleskandaler samt att deras riksdagsgrupp är EXTREMT överrepresenterad när det gäller brott
Citera
2024-03-09, 16:18
  #286
Medlem
Fettsugnings avatar
7 års tystnad i den här tråden säger väl allt...
Citera
2024-03-09, 16:27
  #287
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
7 års tystnad i den här tråden säger väl allt...

Ja, otroligt att snubben fortfarande klarar av att öppna ögonen varje dag med sin "höga" intelligens. Det är ju bra att han verkar fokusera på att vara komiker igen även om han redan har varit korkat nog och sabba sin karriär som många andra nog att lägga sig i politiken när hans karriär inte ens har med det att göra och när han dessutom också bärs gör bort sig genom att ha monologer som framstår som dialoger och sen stänga av kommentarerna som ett äkta stolpskott
Citera
2024-03-21, 01:29
  #288
Medlem
Håller med han är nog den största bluffen till komiker som funnits jag garvade åt att han sa vulgära könsord på TV när jag var barn sen var det inget mer med det. Märkte sedan när jag blev äldre att han var en dålig variant av Bill Hicks skillnaden är att inget han sa var revolutionärt så som att attackera kristna i Sverige herregud. Testa gå på muslimer eller är det är känsligt ämne Betnér?

Leka edgy men faktiskt vara en fegis och bedriva en politisk agenda tills han fick fan för det efter det opassande utlägget efter knivmordet på ikea ni vet så kan man summera Betnér. Att han försökte hitta plats i sidan av orten blev fett fel blev tillslut i en gentrifierad zoon bland andra svenskar det hycklande kräket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback