Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-03, 01:47
  #1
Medlem
Min dvd-brännare vill inte fungera längre. Den kan inte läsa skivorna jag matar in i den. Det konstiga är att den inte ens vill försöka läsa dem. Brännaren (LG 4081B) blickar några gånger när man matar den, men sen när man tycker att att den ska börja läsa (när det ska börja "surra om den") blir den helt tyst och ingenting händer.

kan det vara linsen som är smutsig eller nåt? Hur ska man isf få den ren. Att prova med en rengöringsskiva är väl knappast lönt, eftersom den inte ens vill försöka läsa skivorna.

Några tips på vad man kan göra?
Citera
2004-12-03, 02:23
  #2
Medlem
eXPos avatar
hummm, ja det låter som det skulle kunna vara nån sensor som känner av att det finns en skiva i men att hitta den vet jag icke hur man gör...

iumed att den är sönder skulle du ju kunna locka isör den och sen sätt aihop den igen då kasnke det är nåt som varit glapp som börjar funka igen, om du har tur =)
lycka till
//mvh eXPo
Citera
2004-12-03, 04:19
  #3
Medlem
Nu funkar den!

Jag tror faktiskt det var ett mjukvaraproblem, för testade nämligen att avinstallera en del windows update-installationer och vips funkade den igen. Man blir som ett barn på nytt!
Citera
2004-12-03, 12:51
  #4
Medlem
eXPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perla
Nu funkar den!

Jag tror faktiskt det var ett mjukvaraproblem, för testade nämligen att avinstallera en del windows update-installationer och vips funkade den igen. Man blir som ett barn på nytt!

grattis =)

//mvh eXPo
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback