Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-14, 16:55
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jag blev sugen nu men sjukt längesen jag loggade in på minecraft nu. Måste man köpa nytt om man glömt inloggningen?

Ja tyvärr! Men du kanske kan lista ut vilken mail du använt och/eller maila deras support för att få hjälp
Citera
2016-12-11, 12:24
  #686
Medlem
Har nu startat om min Hermit Modsauce 2 server, använd rekommenderad installation när ni joinar
IP : hermitmodsauce2.serveminecraft.net

Kom igen nu det blir kul!
Citera
2016-12-16, 23:45
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepOnRockinn
Hej!

Har precis startat en Hermit Modsauce 2 server som behöver lite sköna spelare Minecraftverision 1.7.10 (uppdateras eftersom)

Modsauce för er som inte vet är ett ihopplock av moddar till minecraft och du kan bygga exempelvis kärnkraftverk och jetpacks, åka till andra planeter och göra miljoner andra saker.
Ni laddar enklast hem detta via ett program som heter ATLauncher.

Servern är en rackserver modell HP Proliant 360 G5 med 32Gb Ram så den klarar rejäla byggen utan att det laggar. Denna server kommer vara igång 24/7

IP :83.255.203.215

Det finns gott om plats för spelare men jag letar först och främst efter folk som har erfarenhet

Siktar på långbyggen och stora projekt

Whitelist är på så skriv ditt nick i ett pm till mig så lägger jag till er så fort jag ser detta.

Jag jobbar kväll så är mest aktiv på morgonen/natten

Är relativt ny på att ha en minecraftserver på denna nivå så ifall det finns någon som även vill hjälpa till med administration och komma med tips osv är det mycket välkommet.

Premiär för servern är ikväll klockan 23:00

MVH

Keep0nRockin

Är det fortfarande aktuellt?
Citera
2016-12-18, 23:15
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geekey
Är det fortfarande aktuellt?

Jajjemen! Använd ip : hermitmodsauce2.serveminecraft.net
Citera
2016-12-20, 01:43
  #689
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepOnRockinn
Jajjemen! Använd ip : hermitmodsauce2.serveminecraft.net

Försökte connecta, stod något om outdated server, hur göra?
Citera
2017-01-05, 18:35
  #690
Medlem
Hallöj!

Välkomna in på: ShadowOfThePast.us.to

Jag har under några månader skapat, konfigurerat och finslipat på en minecraft-server med fokus stabilitet och nu har tiden kommit för att verkligen testa servern med överbelastning, buggar och glitchar. Nu behöver jag flashbacks hjälp med detta test, så alla är välkomna att spela.

Servern är 100% survival och inget annat. Alla plugins som används är endast ett komplement för att göra survivalspelandet roligare men inte enklare.

Lite information om servern:

- Fungerande versioner av minecraft 1.11, 1.11.1, 1.11.2 och uppdateras kontinuerligt.
- Du kan spela via "crackade gratisversionen" och "retail-versionen " av minecraft. (Finns på thepiratebay).
- Du spelar helt anonymt, servern är inte hostat på någon hemsida.

Möjliga svagheter:

- Hur servern beter sig med stort antal spelare.
- Anticheatsystemets kapacitet och buggar


Server Adressen: ShadowOfThePast.us.to



Jag har varit i kontakt med flashback i syftet att denna server ska bli en "main-server" för flashback. Jag har ännu inte fått något utlåtande.
Citera
2017-01-22, 18:02
  #691
Medlem
Hej!
Jag och min vän har nu startat vår tredje server. Denna är en medeltida server med fokus på towny, pvp och survival.


Allt som placeras och förstörs loggas och kan rullas tillbaka.

Kistor, ugnar, dörrar och dispensrar kan låsas med Lockette.

Anti caps-lock åtgärder.

Anti-spambot åtgärder.

Full kontroll av, brandspridning explosioner och så vidare.

Anti-fusk åtgärder.

Och mycket mer!

Ip: svenskariken.beastmc.com
Citera
2018-12-15, 16:14
  #692
Medlem
Zitechos avatar
Hur ser det ut? Finns det fortfarande några hederliga survival servrar som inte är nedsolkade med överdrivna mods och en omogen playerbase?
Citera
2019-03-07, 15:19
  #693
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepOnRockinn
Har nu startat om min Hermit Modsauce 2 server, använd rekommenderad installation när ni joinar
IP : hermitmodsauce2.serveminecraft.net

Kom igen nu det blir kul!

Hur pass kraftfull laptop behöver man för att skapa en egen server ?
Dvs är denna laptop tillräcklig för att ha 10 pers samtidigt på en server och vara igång 24/7

https://store.hp.com/SwedenStore/Mer...pt=UUW&sel=NTB
Citera
2019-08-19, 20:12
  #694
Medlem
vi är ett gäng som spelar på en hyfsat nystartad server som vi vill göra mer aktiv. Vi har whitelist så för att komma in så måste man ansöka.

https://forms.gle/iAT7e6W4xxNVfvpD7
Citera
2019-11-11, 02:28
  #695
Medlem
Lowlyfes avatar
En yngre kusin som är mer eller mindre frälst på spelet brukade lira på en server som hette först MCG, sedan MCGamer.
Tänk er Fortnite fast Minecraft och aningen lite svårare, eller enklare.
Ganska samma stuk det där med Hunger Games men med olika förmågor. Jag var såklart tvungen att prova på trots att spel där det går ut på att placera pixel-block lite överallt men blev positivt överraskad.

Detta var något år innan Fortnite slog igenom och vi var ett gäng som lirade efter ett tag, ett slags substitut när man tröttnat på CS, även om det inte liknar det alldeles för mycket.
Intresset dog ut rätt snabbt eftersom annat, som jobb, skola etc. kom emellan. När jag förresten säger att det kan liknas vid tex CS syftar jag på den barnsliga aspekten av Minecraft som försvinner rätt snabbt när man spelar det som ett PvP-spel.

Nåja, vill minnas att det då hette MCSG men har bytt namn till MCGamer. Kastar med länk för hemsidan: https://mcgamer.net

Nu verkar den vara under uppbyggnad och låg tydligen nere ett bra tag. Hur som helst skoj tidsfördriv kontra bygga kukar i kreativa-läget.

Enda servern jag besökte av de Minecraft servrar som var ute, bra struktur för en vinnarskalle har dom.
__________________
Senast redigerad av Lowlyfe 2019-11-11 kl. 02:33.
Citera
2019-11-11, 18:59
  #696
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
En yngre kusin som är mer eller mindre frälst på spelet brukade lira på en server som hette först MCG, sedan MCGamer.
Tänk er Fortnite fast Minecraft och aningen lite svårare, eller enklare.
Ganska samma stuk det där med Hunger Games men med olika förmågor. Jag var såklart tvungen att prova på trots att spel där det går ut på att placera pixel-block lite överallt men blev positivt överraskad.

Detta var något år innan Fortnite slog igenom och vi var ett gäng som lirade efter ett tag, ett slags substitut när man tröttnat på CS, även om det inte liknar det alldeles för mycket.
Intresset dog ut rätt snabbt eftersom annat, som jobb, skola etc. kom emellan. När jag förresten säger att det kan liknas vid tex CS syftar jag på den barnsliga aspekten av Minecraft som försvinner rätt snabbt när man spelar det som ett PvP-spel.

Nåja, vill minnas att det då hette MCSG men har bytt namn till MCGamer. Kastar med länk för hemsidan: https://mcgamer.net

Nu verkar den vara under uppbyggnad och låg tydligen nere ett bra tag. Hur som helst skoj tidsfördriv kontra bygga kukar i kreativa-läget.

Enda servern jag besökte av de Minecraft servrar som var ute, bra struktur för en vinnarskalle har dom.
Från vad jag kommer ihåg så stängde MCSG ned, men nu verkar det som att det är en del av MCGamer. De använder till och med MCSG loggan för deras Survival Games server.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback