Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-11, 18:01
  #1
Medlem
BigFatCones avatar
Istället för att posta era favoritservrar i en egen tråd så gör vi det här istället. Det går bra att tipsa om både sina egna och andras. Inlägg på detta ämne som postas nån annanstans kommer att raderas och rendera i tillsägelse.

Mvh,
Moderatorerna i Dator och Konsolspel
Citera
2011-09-11, 18:36
  #2
Medlem
raggarsvins avatar
Kan börja med att tipsa om nerd.nu. De har Creative, Survival, Survival utan PVP samt en Kaos-server utan regler!

Web: http://nerd.nu/
Servrar:
Creative: c.nerd.nu
Survival: s.nerd.nu
PVE: p.nerd.nu
Chaos: chaos.nerd.nu

Jag själv spelar mycket på Creative just nu. Creative servern är skitstor och det finns skitmycket byggt! Riktigt kul att gå och titta på
Anti-Griefing-systemet är väldigt bra också.
Citera
2011-09-11, 21:27
  #3
Medlem
zixxels avatar
Namn: Minesville.net
IP till servern: mc.minesville.net
Forumet: http://minesville.net
Antal slots: 60

Vi är en svensk minecraft som fokuserar på bygg, med olika events och tävlingar varje vecka.
Vi försöker alltid göra din spelupplevelse hos oss så pass bra som möjligt,
vi håller därför en hög standard med krav på spelare att dom ska vara trevliga mot alla och samtidigt bidra till att öka gemenskapen i vårt community ytterligare några snäpp.
Medelåldern hos oss ligger runt 18-20 år, vi har en lägsta ålder på 15, med undantag för folk som kan gå i god för dom.

Servern är en dedikerad maskin som står i Linköping, kopplad till en stadslina på 100/100Mbit/s fiberkabel
Servern i sig kör på en ubuntu installation med följande specs;
CPU: AMD Phenom x6 @ 3.2Ghz
RAM: Corsair 4Gb
Lagring: Intel SSD G2 80Gb + 500Gb Western Digital Sata2

Välkommen till Minesville.net!
Citera
2011-09-12, 14:05
  #4
Medlem
NorthlandGamings avatar
Northland Gaming

. 200 Slots

. över 2000 Medlemmar

. Inget Lagg

. 5 Världar

. 15 årsgräns

. Whitelist, Survival, Creative, PvP, Iconomy, Mcmmo, Shops

Top rankade på Minestatus - http://minestatus.net/10751-northland-gaming

Trailer - http://www.youtube.com/watch?v=h1fMwJjMpb0


Välkomna att besöka vårat Forum
www.www.northland-gaming.com
Citera
2011-09-21, 20:58
  #5
Medlem
Paxozs avatar
The Lord Of The Craft - RP Server!

http://www.lordofthecraft.net/

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=MrA0KHdEsBk ( Måste ses )

250 slottad server,

Survival - Hardcore!

Du har 4 klasser, Human,Orc,Dwarf,ELF och 2 sub klasser som du kan välja sedan om du känner för det ( Undead, Ascended )

Servern har ett plugin som gör att du måste levla din mineing för att få hugga iron / diamant osv! och det tar verkligen ett bra tag att levla upp..

Level systemet gäller för ALLT du ska göra,
därav " Survival hardcore "

Du har shops du kan köpa grejer ifrån men du kan inte använda all utrustning i början! utan det måste också levlas upp.

Du har även städer och "kingdoms" för varje ras, och vägar som leder till dom olika.
och även en bra och stadig ekonomi.

Varje ras har även bonusar osv, t.ex Dwarf har bättre i mineing osv.

All information hittas på sidan.
Citera
2011-09-24, 14:42
  #6
Medlem
DontHates avatar
World of Minecraft

This is a fairly new server i started recently it has alot of features and some still in development right now what i need more than anything is your support by showing up to the server i have a number of
pluggins that make gameplay alot funner below ill complile a list of all the pluggins in the server along with a few rules but im sure everyone has a little common sence not to break them
The world includes a job and currency system that adds more realizm to the gameplay of the world
And for the PVP lovers of MC there is 2 worlds to choose from a regular world and a skyland world and for people that like PvE the starter world is all PvE.

1. Chestlock - protects your chest and furnaces from theifs simply punch your chest to make it yours then punch again to lock and unlock
2. DeathTpPlus - adds funny messeges when you die
3. FoundDiamonds - sends a serverwide messege that you found certain Ores
4. Iconomy - money system
5. Jobs - a pluggin found recently that lets you take on jobs so you can earn money to use at shops buy land plots in towns, make towns, and much more
6. MultiInv - a pluggin that makes it so it binds your inventory with what world your in *Example* if you have 50 diamonds in PVE world you wont in PVP world
7. Myhome - lets you set your home were ever you decide to build
8. NoLagg - a asome pluggin that cuts back on alot of the unNeeded chunks in the world so it makes the server run smoother so 10 TNT wont mess anything up now
9. Shop - it allows you to make your own shops in diffrent areas of the world istead of just in the starter town so keep that in mind
10. Towny - allows you to create your own towns and nations in diffrent parts of the map and worlds
11. Transporter - its what makes getting to PvP worlds possible and teleporting to diffrent areas of the world
12. Herochat - allows the admins to color names and for a price your name
13. worldmanager - lets me create worlds in my server

and more pluggins will be added over time or if sugested
for the time being untill i show progress on the server only 24 slots have been bought so the more people i see on the server the better chance the server will be upgraded
So that about raps it up if you go into the server you will see boards with list of rules and commands for players

206.217.135.148:25640
__________________
Senast redigerad av DontHate 2011-09-24 kl. 14:46. Anledning: Bildlänken funka inte
Citera
2011-09-26, 15:25
  #7
Medlem
Ajdå, råkade posta i denna utan att ange någon server. Förlåt.
Citera
2011-09-26, 16:34
  #8
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ajdå, råkade posta i denna utan att ange någon server. Förlåt.
Jag skulle tro att serversnack går an här också.

Edit: såhär står det när man gör ett inlägg i Minecraft-tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Moderatormeddelande
Efter att ha haft nolltolerans på tips om MC-servrar har vi gjort en kovändning. Välkommen att diskutera servrar av hjärtans lust i Den stora och enda tråden för Minecraftservrar

Inlägg av servertipskaraktär utanför den tråden kommer att leda till radering av inlägg och tillsägelse.

Mvh,
Moderator
__________________
Senast redigerad av raggarsvin 2011-09-26 kl. 16:40.
Citera
2011-09-26, 16:38
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
raggarsvin har helt rätt. Allmänt serversnack tas i med fördel i denna tråd. Faktum är att om det har med Minecraftservrar att göra så är det denna tråd som gäller.

Mvh,
Moderator
Citera
2011-09-27, 03:08
  #10
Medlem
Attackers avatar
Jag har försökt ta mig in på samtliga nu, men det står "Outdated server" på varje. Är det inte 1.9 prerelease dom är uppe på?

Tilläggas skall att jag köpte spelet i förrgår och är fruktansvärt okunnig än så länge.
Citera
2011-09-27, 08:03
  #11
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attacker
Jag har försökt ta mig in på samtliga nu, men det står "Outdated server" på varje. Är det inte 1.9 prerelease dom är uppe på?

Tilläggas skall att jag köpte spelet i förrgår och är fruktansvärt okunnig än så länge.
Varför skulle d köra 1.9-pre? 1.9 är en prerelease,alltså en försläppt version. "Ingen" server kör med det.
Citera
2011-09-27, 14:41
  #12
Medlem
Attackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Varför skulle d köra 1.9-pre? 1.9 är en prerelease,alltså en försläppt version. "Ingen" server kör med det.
Jag är verkligen helt och hållet förvirrad när det kommer till servrar, patchar, updates, cracka och allt möjligt, och därav förstår jag inte heller ett knyst av det du skrev.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback