Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-11, 17:24
Medlem
Hallå jag är en kille på 19 år, har inte fått fast jobb än men jobbat från sista dagen av skolan.. har en bil vars värde är 70-80k och hade tänkt skaffa mig en bil för runt 100k.. Måste ha pengarna ganska omgående och vet att sälja bilen kan ta sitt lilla tag.. Funderar då på följande -
Kan jag ta ett lån på runt 100k och betala tillbaka säg 70k nästa månad och ha då 30k kvar att betala av på lånet? Hur, om det blir någon förändring i räntan, vad blir detta?
Om lån inte är tillgängligt, vet någon nått annat bra sätt?

Hoppas att jag skrivit så ni förstår men det tror jag inte ska vara några problem!

/Heyspaceman
Citera
2011-09-11, 17:25
Medlem
Ja givetvis går det att göra en sådan deal men jag råder dig till att inte ha så bråttom, får man fråga varför bilen är så bråttom?
Citera
2011-09-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senanatter
Ja givetvis går det att göra en sådan deal men jag råder dig till att inte ha så bråttom, får man fråga varför bilen är så bråttom?

Vill bli av med bilen snabbt för att kunna betala av lånet så snabbt som möjligt..
Citera
2011-09-11, 17:33
Medlem
martina956s avatar
Men varför är det så bråttom med den nya bilen så du inte kan vänta tills du har sålt den gamla?
Men ja du kan göra så, gå till banken och förklara situationen så du får ett lån som passar
Citera
2011-09-11, 17:51
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Du kan ta ett lån på 100 tkr med 70 tkr som kontantinsats.

Du nämner dock problemet själv - att sälja bilen kan ta sin lilla tid, hur är du då säker på att du redan nästa månad kan betala 70 tkr som delbetalning.
Och det kan bli svårt att få ett bra lån utan tillsvidareanställning. Det är väl i princip BlueStep, GE MoneyBank, Freedom Finance och liknande som beviljar lån till folk med skum kreditvärdighet - fast med skyhög ränta för att ta igen risken när det väl finns de som betalar tillbaka hela summan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in