Flashback bygger pepparkakshus!
2004-12-02, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Ordbehandlarn ban annonserades i samma tråd iom att det var samma person, så vi pratar nog bara om varandra tror jag....

Motiveringen till General Failures temp-ban får du nog ta med Tiera då det inte var jag som utfärdade den. Men det handlade om att han spammade sönder forumet med obegripligheter om admins penis och liknande, har inte läst inläggen själv om jag ska vara ärlig. Han kom sedan tillbaka som Ordbehandlarn och började hotas....sa fel i min tidigare post, det var dumt av mig.

Jag förstår det Scramble. Jag har inte riktigt hängt med i de där trådarna. Såg bara den första banningstråden av Tiera och där stod bara att han var bannad med hänvisning till regel 0.1.0.2.03 typ.

Troll togs ju bort utan pardon redan tidigare så det är ju inte det mitt resonemang vänder sig emot egentligen. Att trollen och idiotpostarna försvinner vinner alla på och de ingreppen tycker jag inte ens behöver motiveras.

Men den mall Tiera använde tycker jag saknar det inlägg som straffet avser och det var därför bara därför jag startade tråden.
Citera
2004-12-03, 00:03
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Men den mall Tiera använde tycker jag saknar det inlägg som straffet avser och det var därför bara därför jag startade tråden.
Det finns ingen mall än, LT ville väl bara informera om vad som skett i Outlaw nu när vi bestämmt att det skall offentliggöras i en låst tråd.
Och jag lovar det kommer gå hett till när vi skall spika mallen, vi är många viljor...
Citera
2004-12-03, 00:06
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Det finns ingen mall än, LT ville väl bara informera om vad som skett i Outlaw nu när vi bestämmt att det skall offentliggöras i en låst tråd.
Och jag lovar det kommer gå hett till när vi skall spika mallen, vi är många viljor...

Jag tror nog vi användare bara blev lite förskräckta och ville ge våran syn på hur vi (inte) vill se sådana inlägg i framtiden.
Citera
2004-12-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen

Jo det fattar jag också, men som jag sagt tidigare så kan aldrig forumet förlora på öppenhet. Aldrig nånsin.
Citera
2004-12-03, 23:16
Medlem
Lutass avatar
Sällar mig till TopDawg m.fl. Vansinne att inte länka till inläggen, sågott som hela poängen med det här systemet går förlorad utan den informationen... Det blir lite svårt att försöka påverka reglerna när man inte har en aning om hur de används i praktiken... Hoppas på en ändring...
Citera
2004-12-04, 01:33
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Sällar mig till TopDawg m.fl. Vansinne att inte länka till inläggen, sågott som hela poängen med det här systemet går förlorad utan den informationen... Det blir lite svårt att försöka påverka reglerna när man inte har en aning om hur de används i praktiken... Hoppas på en ändring...
Ändringen är ju på G, hur det kommer se ut vet ingen utom admin. Jag skulle tro att det kommer finnas länkar med.

Anledningen till att det inte fanns det i Tieras utfärdade ban var ju att inläggen var raderade. Hon slängde ändu upp en tråd för att informera vilket alla egentligen borde vara tacksamma för.

Att ta det exemplet och dra slutsatser om hur banningsfurumet kommer se ut är onödigt.
Citera
2004-12-04, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ändringen är ju på G, hur det kommer se ut vet ingen utom admin. Jag skulle tro att det kommer finnas länkar med.

Anledningen till att det inte fanns det i Tieras utfärdade ban var ju att inläggen var raderade. Hon slängde ändu upp en tråd för att informera vilket alla egentligen borde vara tacksamma för.

Att ta det exemplet och dra slutsatser om hur banningsfurumet kommer se ut är onödigt.

Det där håller jag helt med om. Tyvärr var ju inte den här bannen ett bra exempel på det jag menade eftersom det ju (egentligen) var ett forumtrolls inlägg hon raderade för att sedan banna honom. Dessutom läste jag hennes första post där användaren enbart tempbannades, senare kom han ju tillbaka under ett annat nick och fortsatte dumheterna.

Det principiella i resonemanget står jag dock för även om exemplet blev ett ovanligt uselt sådant.
Citera
2004-12-04, 01:47
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Det principiella i resonemanget står jag dock för även om exemplet blev ett ovanligt uselt sådant.
Det är taget...
Citera
2004-12-04, 16:04
Administrator
admins avatar
Citat:
Jag liksom de flesta användare välkomnar beslutet att publicera banningar av användare i FB-forat. I min enorma enfald trodde jag att det som skuille publiceras skulle vara fullödiga beslut inklusive underlag.

Det som publiceras är istället: X är bannad med hänvisning till 01. 0.3 1.4 men ingen som helst redovisning av regelbrottet i sig.

I banningsposten måste en kopia/länk av det straffade inlägget ingå annars framstår det hela som en skenrätt.

Jag tolkar det här som att det finns inget seriöst intresse från Flashbacks sida att dryfta regelfrågor med oss användare och jag konstaterar att det är jävligt fegt att inte presentera underlaget för regelbrottet.

Rom byggdes inte på en dag.
Vi prövar detta först.
Och finns det klagomål på hur det sköts, så får vi givetvis ta en diskussion om detta.
Oavsett vad vi gör, så kommer det att finnas de som anser att det kan göras bättre.

Nu har vi ett sub-forum, och låt det få existera i några veckor. Anser du (eller någon annan) att detta kan förbättras, så tar vi givetvis en diskussion om detta. OK?

admin
Citera
2004-12-04, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi prövar detta först.
Och finns det klagomål på hur det sköts, så får vi givetvis ta en diskussion om detta.
Oavsett vad vi gör, så kommer det att finnas de som anser att det kan göras bättre.

Nu har vi ett sub-forum, och låt det få existera i några veckor. Anser du (eller någon annan) att detta kan förbättras, så tar vi givetvis en diskussion om detta. OK?

admin

Helt ok.
Citera
2004-12-04, 18:28
Medlem
Citat:

Det blir nog bra (säjer jag som tjatat värre än en 13-åring)
Låt nu modsen och adminissarna hitta en mall och rutiner för detta utan ytterligare gnäll...
Citera
2004-12-04, 23:24
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi prövar detta först.

admin
Vad är syftet med banningstråden? Att berätta ATT någon bannats? Eller att berätta VARFÖR någon bannats? Är syftet att berätta ATT någon bannats kan tråden kvitta, det vet man ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in