Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-11, 10:35
  #1
Avstängd
Jag kommer bo i Gambia en månad nu
i vinter

Finns det något uteliv, klubbar och så där att rekomendera ?
Citera
2011-09-11, 11:57
  #2
Medlem
Spadess avatar
Äsch, bara gå runt och leta! I Gambia är hela livet en fest vet du.
Citera
2011-09-11, 16:52
  #3
Medlem
Det kommer du nog inte ha några problem att hitta. Det finns en del i Serrekunda med omnejd.

/Ronnie
www.4x4expedition.se
__________________
Senast redigerad av Ronnie1979 2011-09-11 kl. 16:53.
Citera
2011-09-20, 21:11
  #4
Medlem
Mariama84s avatar
Finns jättemycket uteliv i Gambia... I Senegambia finns bl a WOW & tottie's, min favorit av dessa två är WOW. Bra musik & litet ställe, så även om det är lite folk en kväll så känns det inte så :) Finns ett nytt diskotek i närheten av Senegambia, Duplex. Ett stort, fräscht uteställe. Det föll inte mig & min tjejkompis i smaken, men kanske något för dig?

Finns ett ställe som heter Joko's (vet inte exakt var det ligger, har enb åkt taxi dit) också ett trevligt ställe.

I Bakau har jag mitt favoritställe, om man är ute efter att lyssna på Reggae i timmar ;) Lama Lama heter det, och är ett riktigt härligt ställe. Finns massor av olika Reggae-barer, de brukar turas om att ha reggae-night.... Alltid party nånstans :D

Gör dig bekant med lokalbefolkningen, då är det absolut inga problem att hitta uteställen. Beror bara på vad du är intresserad utav..... Något jag törs lova är att du kommer ha det helt underbart där iallafall, Gambia är ett underbart land med underbara människor som är väldigt sociala :D

Hoppas att du får en riktigt trevlig månad där nere, och att du hittar dig uteställen som just du trivs på!
Citera
2011-09-24, 23:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariama84
Finns jättemycket uteliv i Gambia... I Senegambia finns bl a WOW & tottie's, min favorit av dessa två är WOW. Bra musik & litet ställe, så även om det är lite folk en kväll så känns det inte så Finns ett nytt diskotek i närheten av Senegambia, Duplex. Ett stort, fräscht uteställe. Det föll inte mig & min tjejkompis i smaken, men kanske något för dig?

Finns ett ställe som heter Joko's (vet inte exakt var det ligger, har enb åkt taxi dit) också ett trevligt ställe.

I Bakau har jag mitt favoritställe, om man är ute efter att lyssna på Reggae i timmar Lama Lama heter det, och är ett riktigt härligt ställe. Finns massor av olika Reggae-barer, de brukar turas om att ha reggae-night.... Alltid party nånstans

Gör dig bekant med lokalbefolkningen, då är det absolut inga problem att hitta uteställen. Beror bara på vad du är intresserad utav..... Något jag törs lova är att du kommer ha det helt underbart där iallafall, Gambia är ett underbart land med underbara människor som är väldigt sociala

Hoppas att du får en riktigt trevlig månad där nere, och att du hittar dig uteställen som just du trivs på!

Hej Maria!

Jag var där förra vintern med min kompis och hennes pojkvän som är Gambian. Mitt favvoställe måste ändå vara Star club.
Citera
2011-09-25, 08:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappachristo
Jag kommer bo i Gambia en månad nu
i vinter

Finns det något uteliv, klubbar och så där att rekomendera ?


Lite försiktigt undrar man ju varför någon vill åka till det landet!?

Dit åker väl bara batikhäxor ute efter negerslang?

.
Citera
2011-09-25, 11:48
  #7
Medlem
Mariama84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12

Hej Maria!

Jag var där förra vintern med min kompis och hennes pojkvän som är Gambian. Mitt favvoställe måste ändå vara Star club.

Hej!

Star club har jag nog helt missat båda gångerna jag varit dit (3år sen å i vintras), var ligger det någonstans? Får leta upp det nästa gång vi åker ner, nu i vinter :)
Citera
2011-09-25, 12:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Jepp, likväl som svennar åker till Thailand m.m för fitta

Citat:
Ursprungligen postat av Mariama84
Hej!

Star club har jag nog helt missat båda gångerna jag varit dit (3år sen å i vintras), var ligger det någonstans? Får leta upp det nästa gång vi åker ner, nu i vinter

Tredje gången gillt..

En försiktig undran för att kontrollera mina eventuella fördomar..? Är du en sådan där batikhäxa som gillar negerhanar?

.
Citera
2011-09-25, 12:16
  #9
Medlem
Mariama84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner

Lite försiktigt undrar man ju varför någon vill åka till det landet!?

Dit åker väl bara batikhäxor ute efter negerslang? :'(

.

Absolut en bra fråga, eftersom det är ju tydligen den bilden de flesta har om Gambia... Men ack så fel!!

I Gambia så har du sol hela vinterhalvåret, de gånger jag varit dit (2ggr) så har det ej varit ett moln på himlen. Det är nog det solsäkraste resmålet under vintern :) Det finns så många fågelarter, så det är tydligen himmelriket för de som är intresserade av det. Närhet till Senegal, å därmed safariutflykter. Människorna där är ett slag för sig, så varma å välkomnande... Nä, det går inte beskriva de olika anledningarna på ett bra sätt. De är verkligen inte som oss svenskar, vi som knappt vågar hälsa på våra grannar... :o

Men visst, man ser äldre kvinnor m gambier där nere å lika många äldre karlar m gambiska kvinnor. Det man ska ha i åtanke är att de ser oftast yngre ut än va de är, så en karl som vi svenskar kan tycka ser ut som 25 år är eg 43...

Jag var till Gambia första gången när jag var 24 år, å 3 år senare (feb-11) for vi dit igen. Å kan säga så att jag har numera ett favoritresmål, älskar verkligen landet! Musiken, mentaliteten å ja, ALLT! :D
Citera
2011-09-25, 12:21
  #10
Medlem
Mariama84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner

Tredje gången gillt..

En försiktig undran för att kontrollera mina eventuella fördomar..? Är du en sådan där batikhäxa som gillar negerhanar?

.

Jajjomen, tredje gången för mig å typ 7-8 gången för min tjejkompis... :) Vi är inga batikhäxor som åker dit för den sakens skull. Vi trivs där nere, diggar reggae-musiken å bara mår gott i 2-3veckor åt gången... (å nej, vi är inga såna som röker på heller) :)
Citera
2011-09-25, 14:00
  #11
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariama84
Jajjomen, tredje gången för mig å typ 7-8 gången för min tjejkompis... Vi är inga batikhäxor som åker dit för den sakens skull. Vi trivs där nere, diggar reggae-musiken å bara mår gott i 2-3veckor åt gången... (å nej, vi är inga såna som röker på heller)

Men ni glömmer väl inte, trots allt, att skydda er?
Citera
2011-09-25, 14:34
  #12
Medlem
Mariama84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Men ni glömmer väl inte, trots allt, att skydda er?

I dagsläget så är det inget som vi har behövt, eftersom att vi båda två har förhållanden här hemma och vi är inga tjejer som är otrogna. Vi trivs helt enkelt bara där nere... Men om det nån gång skulle bli aktuellt, då är det skydd som gäller. Menar, man vet ändå hur det ligger till där...

--------------------------------------------------------
Kom bara på en sak, egentligen är det ganska komiskt hur alla varnar extra mycket om sjukdomar o dyl när det gäller resor till bl a Gambia, men när det är hur många ungdomar som helst som reser till Mallis osv å har som mål att liggga runt med så många som helst. Där borde varningarna å förmaningarna om skydd också vara många

Men jag förstår absolut era synpunkter, men de borde finnas på fler ställen än här
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1653149

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback