Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-11, 00:39
  #1
Medlem
Det tog slut för cirka 1,5 år sedan då hon var otrogen mot mig. Men fortfarande får jag panik när jag ser henne, hör talas om henne eller då hon på något sätt kontaktar mig. Det är väldigt påfrestande för mitt psyke.
Jag tänker inte längre på henne till vardags, det slutade jag med för cirka 6 månader sedan. Jag saknar inte vårt förhållande heller även om jag anser att jag bör ta det lugnt med ett nytt förhållande ännu.
Vad kan det vara som triggar min skräck? Någon som haft en liknande upplevelse och kan dela med sig?

Schysst!
Citera
2011-09-11, 00:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antrip
Det tog slut för cirka 1,5 år sedan då hon var otrogen mot mig. Men fortfarande får jag panik när jag ser henne, hör talas om henne eller då hon på något sätt kontaktar mig. Det är väldigt påfrestande för mitt psyke.
Jag tänker inte längre på henne till vardags, det slutade jag med för cirka 6 månader sedan. Jag saknar inte vårt förhållande heller även om jag anser att jag bör ta det lugnt med ett nytt förhållande ännu.
Vad kan det vara som triggar min skräck? Någon som haft en liknande upplevelse och kan dela med sig?

Schysst!

flytta? gå på fester, ha kul helt enkelt!
Citera
2011-09-11, 00:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban2fast
flytta? gå på fester, ha kul helt enkelt!
Ja, jag har levt vidare livet, träffat en hel del nya personer.
Men ändå bildas det en klump i magen, hjärtat slår hårdare och jag börjar svettas när jag ser henne, när hon kontaktar mig, när jag hör talas om henne osv.
Citera
2011-09-11, 00:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antrip
Ja, jag har levt vidare livet, träffat en hel del nya personer.
Men ändå bildas det en klump i magen, hjärtat slår hårdare och jag börjar svettas när jag ser henne, när hon kontaktar mig, när jag hör talas om henne osv.

undvik henne? du måste väll inte träffa henne? men efterssom detta händer så är det ett teken på att du inte har kommit över ert förhållande. eller gå till en psykolog?
Citera
2011-09-11, 01:00
  #5
Medlem
Gh0steds avatar
Ytterst svårt att veta då du inte tillhandahåller någon information öht. om hur relationen tog slut, "efterskalvet" osv osv.

Men utifrån den lilla info du gav går det väl bara att konstatera att hon fortfarande har någon slags plats i din vardag då du tycks lägga stor vikt vid att se henne/höra om henne.
Har du fått tillbaka synen på andra flickor än?
Citera
2011-09-11, 01:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban2fast
undvik henne? du måste väll inte träffa henne? men efterssom detta händer så är det ett teken på att du inte har kommit över ert förhållande. eller gå till en psykolog?
Nej, det måste jag naturligtvis inte göra, men det händer ju att man stöter på en person lite då och då oavsett om man vill eller inte.
Psykologi känns inte som ett rationellt alternativ för min del, tack.
Citera
2011-09-11, 01:11
  #7
Medlem
Varför kan man inte radera sina inlägg? Fyfan vad jag stör mig på detta....
__________________
Senast redigerad av Kada 2011-09-11 kl. 01:21.
Citera
2011-09-11, 01:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Ytterst svårt att veta då du inte tillhandahåller någon information öht. om hur relationen tog slut, "efterskalvet" osv osv.

Men utifrån den lilla info du gav går det väl bara att konstatera att hon fortfarande har någon slags plats i din vardag då du tycks lägga stor vikt vid att se henne/höra om henne.
Har du fått tillbaka synen på andra flickor än?
Det var fyllesex på en festival från hennes håll. Jag var nog bara allt för bekväm av mig, tog det mesta för givet och bara flöt. Relationen dog ut mot slutet även om jag blint förnekade det. Vi bestämde oss för att bli vänner, men det gick inte upprätthålla någon vänskap med en person som mer eller mindre körde över en med sitt prat om vilken duktig grogghora hon varit den senaste tiden. Såg henne sedan med flertalet andra män.
Att tillägga är att jag bara är 20 år gammal.

Nej, jag vill inte höra om henne och har inte haft kontakt med henne sedan flera månader tillbaka förrän idag. Blev förvånad över att min kropp reagerade som den gjorde.
Synen för kvinnor kom tillbaka fortare än jag anat, så det är lugnt där. Känns dock inte samma sak, det är som om jag använder mitt ex som en mall.
Citera
2011-09-11, 01:30
  #9
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antrip
Det var fyllesex på en festival från hennes håll. Jag var nog bara allt för bekväm av mig, tog det mesta för givet och bara flöt. Relationen dog ut mot slutet även om jag blint förnekade det. Vi bestämde oss för att bli vänner, men det gick inte upprätthålla någon vänskap med en person som mer eller mindre körde över en med sitt prat om vilken duktig grogghora hon varit den senaste tiden. Såg henne sedan med flertalet andra män.
Att tillägga är att jag bara är 20 år gammal.

Nej, jag vill inte höra om henne och har inte haft kontakt med henne sedan flera månader tillbaka förrän idag. Blev förvånad över att min kropp reagerade som den gjorde.
Synen för kvinnor kom tillbaka fortare än jag anat, så det är lugnt där. Känns dock inte samma sak, det är som om jag använder mitt ex som en mall.

Sitter väl i princip i samma sits som dig med skillnaden att jag redan några få månader efter break-up slutade lägga någon tid eller vikt vid henne.
Det där om att använda exet som mall när du ser på andra kvinnor är knappast något unikt, och förmodligen någon instinkt för att du ska låta bli att hamna med en sådan kvinna igen (åtminstonde den närmaste tiden).

Har du haft svårt att förlika dig med tanken på att det är över, har det hänt något utöver "vanliga" uppbrytningar av relationer?
Citera
2011-09-11, 01:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Sitter väl i princip i samma sits som dig med skillnaden att jag redan några få månader efter break-up slutade lägga någon tid eller vikt vid henne.
Det där om att använda exet som mall när du ser på andra kvinnor är knappast något unikt, och förmodligen någon instinkt för att du ska låta bli att hamna med en sådan kvinna igen (åtminstonde den närmaste tiden).

Har du haft svårt att förlika dig med tanken på att det är över, har det hänt något utöver "vanliga" uppbrytningar av relationer?
Jag ser hela mall-grejen som väldigt jobbig då just de attributen hon hade när vi möttes attraherar mig något oerhört! Hade inte min bekvämlighet krupit ur sitt skal hade jag pallat ytterligare två år till, utan problem, minst!

Nej, jag vet att det är över vilket på ett sätt är skönt, inga tyglar som håller mig tillbaka. Sättet hon gjorde slut på var jävligt dåligt, även om det var ansikte mot ansikte så tog det definitivt hårdast på mig. Principgrejen att hon bedrog mig, det trodde jag aldrig! Så samtidigt som jag tappat respekten för henne är jag livrädd för henne, hur det nu går ihop.
Kommer detta att avta med tiden precis som med känslorna sakta försvann i och med uppbrottet eller kommer de för alltid att finnas där och plåga mig tror du?
Citera
2011-09-11, 21:34
  #11
Medlem
dreamisons avatar
hon skadade dig. Hon svek dig. Kroppen säger instinktivt akta dig för denna person. det är nog överlevnadsinstinkt.
Citera
2011-09-12, 07:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamison
hon skadade dig. Hon svek dig. Kroppen säger instinktivt akta dig för denna person. det är nog överlevnadsinstinkt.
Haha, ja nu när du säger det är det relativt uppenbart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback