Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-10, 22:56
  #1
Medlem
Hej.
Är 18 år fyllda detta året, och har en obeskrivlig ångest.
Denna ångesten har funnits ett tag men antar att jag fortsätter att lura mig själv att jag är lycklig.

Bakgroundsstory: Var tillsammans med en tjej från 14-16, knullade runder tills jag var 17 och har deppat runt ett år nu.
Innan förhållandet var jag ganska "populär" eller vafan, jag hade massvis med vänner och en lagom stor social krets. Snackade med folk dagligen, festade varannan helg och livet var bra. Samma sak precis efter vi gjorde slut.

Nu; Mitt senaste sms är från 2 veckor sedan och det är ifrån halebop.
Jag har tappat tron på tjejer totalt, de duger inte till någonting förutom att knulla.
Visst, det finns ett par guldkorn men de är upptagna eller inte intresserade.
Jag är inte ful skulle jag säga, och jag ser inte helt mobbad ut heller. Men jag är så jävla hopplös när det gäller självförtroendet. Som ni vet så är det naturligt att killen ska va äldre, men när man snackar med vissa tjejer som är yngre än mig så är de antingen totalt jävla blåsta eller för självupptagna.
Är jag för kräsen? Att min flickvän inte ska blogga om vad de åt till middag o dylikt?

Men det slutar inte där, att jag är kräsen kanske är en jävla ursäkt för att jag har blivit så feg.
Jag har tappat kontakten med ALLA brudar jag brukade prata/träffa. Alla vänner med, förutom 3-4 killar. En av dem är nästan i samma situation som jag, fast han tänker nog inte tillräckligt mycket för att inse det - tur för han!

För varje dag som går så ser jag hur andra beter sig, IRL, på Facebook osv och jag nedsätter mig själv så jävla hårt för att jag tänker för mycket. Överanalyserar nästan allting och jag äcklas över vem jag har blivit.
Jag vill bara va 14/16 igen och leva livet och må allmänt bra. Hur?
Bete mig som en jävla fjortis igen? Nej, det vågar jag fan inte.

Jag vill va normal, eller åtminstone som jag var innan. Bekymmerfri, tillräckligt med energi att jag intresserar mig i andra människors liv.
Jag orkar inte. Jag orkar F-A-N inte låtsas bry mig om vad Lisa åt till mat, vad hon se för program på TVn och "what are words if you don't really mean them".
Är alla jävla brudar så korkade?! Jag menar, jag gillar bimbos. Jag gillar brudar som är slampigt sexiga och släpper loss, men ordentliga brudar är så stela och tråkiga.

Någon i samma sits? Tror inte det, för nu när jag läser igenom min egna text så märker jag hur totalt jävla efterblivet psyko jag är.

Och nej, jag har inte övervägt självmord. Eller jag har tänkt på det, hur skönt det skulle vara att slippa all social press osv men jag skulle aldrig ge upp.

Jag bor 1,5 mil ifrån min skola och hela min gamla krets. Jag flyttade för snart ett år sedan och har inte lärt känna någon här, kan bero på att jag inte går ut förutom till affären och bussen till skolan.
Jag umgås knappt med mina vänner, om det nu skulle vara så så är det på helgen, i ett par timmar.
Jag har tydligen en IQ på 107, till skillnad från alla på Flashback som har 126+ så ni genier kanske kan hjälpa mig och ge mig lite tips på hur jag kan ordna till mitt liv?

Tack för att du tog dig tid att läsa igenom min text, även om det enda rådet att ge är att låsa in mig på en anstalt.
Citera
2011-09-10, 22:58
  #2
Medlem
baconskates avatar
Lås in dig på en anstalt
Citera
2011-09-10, 22:59
  #3
Medlem
Bluebeast72s avatar
Sök jobb i norge alt callcenter holland så börjar ditt äventyr.

I en skithåla som du bor i nu utvecklas ingenting. Ge dig av, helst igår.
Citera
2011-09-10, 23:03
  #4
Medlem
Aja, TL;DR - jag vill ha tips på hur jag kan förbättra mitt liv och samspela bättre i dagens samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate
Lås in dig på en anstalt
Måste man inte ha en diagnos eller ngt sånt skit?
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Sök jobb i norge alt callcenter holland så börjar ditt äventyr.

I en skithåla som du bor i nu utvecklas ingenting. Ge dig av, helst igår.
Låter intressant! Men då måste jag avsluta mina studier, så tidigast sommaren 2012.
Vill helst ha ett något bättre liv tills dess, blir galen av detta.
Citera
2011-09-10, 23:07
  #5
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVlNET
Aja, TL;DR - jag vill ha tips på hur jag kan förbättra mitt liv och samspela bättre i dagens samhälle.

Måste man inte ha en diagnos eller ngt sånt skit?

Låter intressant! Men då måste jag avsluta mina studier, så tidigast sommaren 2012.
Vill helst ha ett något bättre liv tills dess, blir galen av detta.
Tills dess får du fan ta mig stå ut. Var nu en man o inte en grinig pojke min vän. Det är bara 7 mån kvar av ditt långa liv. Den tiden kan du ägna åt meningslöst sufrande eller lärorikt läsande av det jag nyss skrev.

Ta dig tid o börja sök jobb redan nu så är du klar innan jul med kommande anställning direkt efter studenten.

Gott om pengar öppnar dörrar o du möter nya vänner. Sök tex via ams på utlandsjobb eller jobb,no.

Lycka till o ge inte upp, använd tiden till förändring, ingen annan kommer o gör det åt dig, det är livets hårda skola grabben.

Mvh Blue
Citera
2011-09-10, 23:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tills dess får du fan ta mig stå ut. Var nu en man o inte en grinig pojke min vän. Det är bara 7 mån kvar av ditt långa liv. Den tiden kan du ägna åt meningslöst sufrande eller lärorikt läsande av det jag nyss skrev.

Ta dig tid o börja sök jobb redan nu så är du klar innan jul med kommande anställning direkt efter studenten.

Gott om pengar öppnar dörrar o du möter nya vänner. Sök tex via ams på utlandsjobb eller jobb,no.

Lycka till o ge inte upp, använd tiden till förändring, ingen annan kommer o gör det åt dig, det är livets hårda skola grabben.

Mvh Blue
Tack för tipsen! Men min åtrå att använda mig av dem försvinner försiktigt när du gång på gång använder ordet "grabben" som något nedlåtande.
Aja, jag ger inte upp i alla fall.
Citera
2011-09-10, 23:12
  #7
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVlNET
Tack för tipsen! Men min åtrå att använda mig av dem försvinner försiktigt när du gång på gång använder ordet "grabben" som något nedlåtande.
Aja, jag ger inte upp i alla fall.
Grabben är inget nedlåtande, det visar bara på att du är yngre än mig. Passar slyngel bättre?


Det glädjer mig att du kämpar på, alla har vi ångest ibland o det är skönt att vädra orden.
Citera
2011-09-10, 23:13
  #8
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Kräsen och kräsen, med tanke på att det finns mängder av tjejer som inte är som du beskriver, men tydligen så väljer du att inte se dom.
Citera
2011-09-10, 23:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Grabben är inget nedlåtande, det visar bara på att du är yngre än mig. Passar slyngel bättre?


Det glädjer mig att du kämpar på, alla har vi ångest ibland o det är skönt att vädra orden.
Haha! Nejdå, vill bara ha något lustigt att komma med.
Sannerligen, känns lite bättre att sprida min sörja.
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Kräsen och kräsen, med tanke på att det finns mängder av tjejer som inte är som du beskriver, men tydligen så väljer du att inte se dom.
Så.. Du utpekade nyss ett problem men du bidrog inte med en lösning.
Ska jag lura mig själv att tro att de flesta tjejer är inte så dumma i huvudet?
Citera
2011-09-10, 23:24
  #10
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVlNET
Så.. Du utpekade nyss ett problem men du bidrog inte med en lösning.
Ska jag lura mig själv att tro att de flesta tjejer är inte så dumma i huvudet?
Nej, för du vill uppenbarligen inte ha en lösning
Citera
2011-09-10, 23:24
  #11
Medlem
FYFAN!
Du beskrev just mig!!
Citera
2011-09-10, 23:32
  #12
Medlem
George.Jansens avatar
Nu kommer det låta som om jag bara hasplar ur mig floskler, men inget kommer att ändra sig om du inte gör det själv. Vill du komma ifrån din situation, det är lättare sagt än gjort men det är bara att bita ihop grabben.

Jag tycker Bluebeast72 kom med några bra förslag, precis vad som funkar för dig kan du bara svara på själv, men du måste ut ur din isolation i någon liten håla. Tror många varit i din sits och det är bara att satsa. Eller så kan du gifta dig med grannflickan och ångra dig resten av livet.

Du skriver att alla tjejer är dumma i huvudet, det tycker nog många killar i din ålder och många av oss gör det fortfarande tio år senare. Sanningen är att de flesta människor, killar som tjejer, är idioter, du får helt enkelt försöka hitta de andra, och det kommer du inte göra genom att stänga in dig.

Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback