Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 18:21
  #193
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Varför hatar hon Persbrandt?

Tänker på följande:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...brandt-pa-nyar

Skäringer och andra feminazis är extremt upprörda över SVT:s val av Persbrandt som diktläsare på nyårsafton. Förstår inte alls varför, kan någon förklara?

För att Persbrandt är känd för att vara ett ytterligt svin mot allt och alla. Kvinnor speciellt. Alla som sett honom packad vet hur han beter sig och ja, jag har sagt till och sett hur jävla liten han blir när man påtalar hans beteende. Att han blivit äldre och kanske skött sig några år nu ändrar inget.

Sen är hon jäkligt feg som inte säger det rakt ut utan bara hymlar.
Citera
2018-12-09, 10:45
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hon låtsas vara finare och äktare än andra. Jag undrar varför hon postar bilder som är just så där ytliga som hon påstår sig vara emot

Bland annat detta skaver enormt, hon gör karriär på att vara emot utseendehets och lägger upp selfies i smalvinklar snett uppifrån med hårt sminkade ögon och stajlat hår!? För hon anser att hon är komplex och djup och rymmer allt? Men det är inte trovärdigt alls, eftersom hon gör allt för att uppfylla de krav hon säger att andra ska strunta i.
Citera
2018-12-09, 11:25
  #195
Medlem
Mosbulles avatar
Hon ser lite elak ut tycker jag.
Och hon verkar vara ganska aggressiv.
Citera
2018-12-09, 12:22
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Varför hatar hon Persbrandt?

För att hon är en avundsjuk butchig tråkmåns?

Intressanta kvinnor som Anna Odell älskar Persbrandt eftersom de kan spegla sitt eget beteende eller sina egna tankar/drifter/felskär i honom.

Vulgära tråkmånsar som Mia Skäringer måste däremot gnälla och sätta upp kvinnor på fejkpiedestaler och mala på om "patjijakatet".
Citera
2018-12-09, 15:07
  #197
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Bland annat detta skaver enormt, hon gör karriär på att vara emot utseendehets och lägger upp selfies i smalvinklar snett uppifrån med hårt sminkade ögon och stajlat hår!? För hon anser att hon är komplex och djup och rymmer allt? Men det är inte trovärdigt alls, eftersom hon gör allt för att uppfylla de krav hon säger att andra ska strunta i.
Exakt det jag menar, plus att hennes traumatiska upplevelser med män får henne att helt enkelt dra slutsatsen att alla män är lika vidriga som hennes närmaste anhöriga har varit mot henne.
Om jag skulle dra samma slutsatser som henne så skulle min syn på kvinnor vara lika förutfattande och stereotyp som hennes syn på män. Jag skulle aldrig komma på tanken att dra alla kvinnor över samma kam bara för att mina 2 senaste förhållanden har varit med kvinnor som de facto har behandlat mig jäkligt illa, så tillvida att jag skulle tro att den senaste som jag har barn med skulle förmodligen bli fälld för psykisk och fysisk misshandel om det prövats i domstol.

Lite skevt att om någon drar de slutsatserna av infon om att det är fler invandrare/flyktingar som våldtar o mördar.... Och drar slutsatsen att ALLA invandrare är våldtäktsmän, vilket så klart är fel... Då skulle den personen anses som rasist. Ändå är det tydligen ok att säga att ALLA män är svin.
Citera
2018-12-13, 09:01
  #198
Medlem
Jag har aldrig förstått varför hon ska berätta att den "normala" tjejkroppen är mullig eller fet och varför ska det vara normaliserat. Det är klart det kan finnas sjukdomar som gör att man kan lägga på sig. Men om man är frisk så är det ju bara bra att hålla sin kropp i trim, och vara hyfsat tränad.

Varför predikar hon att det är ok att vara fet ? Det är väl lika ok att vara tränad och visa det på sociala medier. Vad är felet med det? Det finns ju mängder med tränade och vackra kvinnor och det är ok att vara stolt över.
Citera
2018-12-13, 09:31
  #199
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Jag har aldrig förstått varför hon ska berätta att den "normala" tjejkroppen är mullig eller fet och varför ska det vara normaliserat. Det är klart det kan finnas sjukdomar som gör att man kan lägga på sig. Men om man är frisk så är det ju bara bra att hålla sin kropp i trim, och vara hyfsat tränad.

Varför predikar hon att det är ok att vara fet ? Det är väl lika ok att vara tränad och visa det på sociala medier. Vad är felet med det? Det finns ju mängder med tränade och vackra kvinnor och det är ok att vara stolt över.
Vanligt tjockisbeteende. Dom är bara avundsjuka helt enkelt.
Citera
2018-12-13, 10:02
  #200
Medlem
Hon berättar att vi alla är hjärntvättade och vi förstår inte att vi duger som vi är. Våran kropp är inte till för att behaga utan för att leva det livet man vill.

Nej jag tycker så här, mår du bra som mullig så är det ok. Mår du bra som fet så är det ok. Mår du bra som vältränad så är det ok. Bara du själv mår bra så är det ok ,men varför ska Mia föreläsa att det är kroppshets och helt fel med denna "hysteri" med tränade kroppar på sociala medier. Det är trendigt och inne att ta hand om sig själv, träna och tänka på vad man äter. Det behöver inte handla om att behaga, det handlar om att må bra med sin egen kropp. Oavsett om man är kvinna eller man så handlar det inte om att behaga, det handlar om att må bra med sin egen kropp, inte kroppshets ( ett ord hon nämner konstant).

Som en bonus så känner man sig sexig och attraktiv när man mår bra, så det kommer liksom på köpet.

Det här att enbart intala sig själv att jag är ok, trots mina 30kg för mycket, det är inte heller sunt. Jag ska inte behaga någon, jag ska bara äta.

Nej Mia du sprider massa skit på SVT och Sociala Medier. Även du hetsar i en konstig riktning.

För 20-30 år sedan då var de flesta ungdomar mest intresserade att supa på helgerna eller prova någon drog, eller röka eller snusa. Idag är de flesta ungdomar inte intresserade av alkohol eller cigaretter. Trenden nu för tiden är att träna (crossfit tex ) , ta hand om sig, vara vältränad och sexig som kommer på köpet. Varför är det fel?
Citera
2018-12-13, 20:46
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Hon berättar att vi alla är hjärntvättade och vi förstår inte att vi duger som vi är. Våran kropp är inte till för att behaga utan för att leva det livet man vill.

Nej jag tycker så här, mår du bra som mullig så är det ok. Mår du bra som fet så är det ok. Mår du bra som vältränad så är det ok. Bara du själv mår bra så är det ok ,men varför ska Mia föreläsa att det är kroppshets och helt fel med denna "hysteri" med tränade kroppar på sociala medier. Det är trendigt och inne att ta hand om sig själv, träna och tänka på vad man äter. Det behöver inte handla om att behaga, det handlar om att må bra med sin egen kropp. Oavsett om man är kvinna eller man så handlar det inte om att behaga, det handlar om att må bra med sin egen kropp, inte kroppshets ( ett ord hon nämner konstant).

Som en bonus så känner man sig sexig och attraktiv när man mår bra, så det kommer liksom på köpet.

Det här att enbart intala sig själv att jag är ok, trots mina 30kg för mycket, det är inte heller sunt. Jag ska inte behaga någon, jag ska bara äta.

Nej Mia du sprider massa skit på SVT och Sociala Medier. Även du hetsar i en konstig riktning.

För 20-30 år sedan då var de flesta ungdomar mest intresserade att supa på helgerna eller prova någon drog, eller röka eller snusa. Idag är de flesta ungdomar inte intresserade av alkohol eller cigaretter. Trenden nu för tiden är att träna (crossfit tex ) , ta hand om sig, vara vältränad och sexig som kommer på köpet. Varför är det fel?

Det är fel för de lata och feta känner sig fulare om alla andra är vältränade...
Nej det var taskigt sagt av mig, men seriöst tycker jag som du att det är jättebra att unga idag är mer intresserade av hälsa och fitness än på min tid när det var coolt att supa, typ.
Mia Skäringer verkar otroligt osäker och lättpåverkad, jag är också medelålders kvinna precis som hon och jag fattar inte att hon fortfarande bryr sig om utseendekrav. Det är en ungdomsgrej, Mia borde vara mer säker och stabil i sig själv, vi andra tanter har slutat bry oss för länge sen.
Citera
2018-12-13, 21:48
  #202
Avstängd
kattemakss avatar
Hon måste lida av någon psykisk störning helt klart.
Citera
2018-12-13, 21:54
  #203
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Hon måste lida av någon psykisk störning helt klart.

Hon är bipolär.
Citera
2018-12-30, 21:09
  #204
Medlem
Fonsterputss avatar
Tabita... Gulletussan. Inte många svenska komiker som kan leverera karaktärskomik på den nivån. Kvinnan är ett geni. Tycker hon har ett sånt intressant språk också, alla liknelser i podden. Skrattar högt, hon är smart och intressant. Inte många kommer i närheten, så är det bara. Anna Mannheimer är också sååå rolig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback