Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-10, 14:25
  #1
Medlem
infected88s avatar
Igår var jag taggad som fan på att dra ut och festa men det hände en grej som förstörde hela kvällen.

Vi drog till en klubb i stan och jag och min polare går direkt till baren. Jag beställer två öl och är redo att betala. Medan bartendern går till kassan tar hon också en annan kunds beställning samtidigt. Så frågar jag hur mycket hon vill ha för ölen. Konversationen gick ungefär såhär:

- Hur mycket vill du ha för dem här två?
- (ingen reaktion, jag ignoreras totalt)
- Hur mycket är jag skyldig?
- (fortsatt ignorering)
- Jaha då är dem väl gratis (dåligt skämt jag vet, men jag sa det ändå skämtsamt)
- Ser du inte att jag håller på här i kassan? Du behöver inte vara otrevlig!
- Jo det ser jag mycket väl men du kan ju svara när man ställer en fråga iaf.
- Du, du behöver inte vara här om du inte vet hur man beter sig. (kollar åt vakterna)
- Tror du själv att jag vill vara nånstans där personalen inte vet hur man behandlar sina kunder?

Så ställer jag ner ölglaset jag druckit två klunkar ur och drar ut. Det dryga var att vi precis pröjsat 130:- var i inträde och vi hade fyra tjejer som väntade på oss vid ett bord. När jag drar ut så lackar jag som fan på min polare för att han inte backade. Han följde inte ens med mig ut när jag drog. Sa sen att han bara ville dricka upp sin öl (dålig jävla bortförklaring. Han drack lättöl för han körde bil).
Snackar numera inte med han. Polare som inte backar är inte polare.

Jag mötte sen upp några andra polare på ett annat ställe och försökte att få igång positiva tankemönster igen men det gick inte. Det slutade med att jag bara drygade mig med alla som snackade med mig så jag drog hem tidigt.

Min fråga är nu hur man gör för att glömma sånt här och gå vidare på en gång? Sånt här händer ju en då och då och man ska ju inte vara reaktiv och bry sig men jag vet inte hur. Jag vet ju själv att det här är en småsak och det är inget att haka upp sig på men ändå så gör jag det. Hur blir man av med det?

Tacksam för svar
Citera
2011-09-10, 14:28
  #2
Medlem
sjpatriks avatar
Undvik krogen hädanefter helt enkelt. Prata med din polare också
Citera
2011-09-10, 14:30
  #3
Medlem
Du måste få lite perspektiv och förlåta elaka människor som du upplever attackerar dig. Bartendern kanske precis hade förlorat en bästa vän, råkat ut för slödder eller är helt enkelt olycklig. Man är bara elak när man inte har det bra. När folk inte har det bra så får vi förlåta dem.

Tänk lite istället för att tjura, vad vinner du på det? Allvarligt talat?
Citera
2011-09-10, 14:31
  #4
Medlem
-20r53-s avatar
sånt där brukade resulter i att jag börja slå sönder massa saker men jag jobbar på att bli bättre
Citera
2011-09-10, 14:32
  #5
Medlem
Jag förstår inte riktigt problemet... Jag hade ryckt på axlarna och sett det som en bra icebreaker med tjejerna vid bordet istället. Men men, alla är väl olika och en del är helt enkelt mer lättkränkta. Tough luck!
Citera
2011-09-10, 14:32
  #6
Medlem
Nunugabs avatar
grow up.
Citera
2011-09-10, 14:38
  #7
Medlem
infected88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -20r53-
sånt där brukade resulter i att jag börja slå sönder massa saker men jag jobbar på att bli bättre


Hahaha kände för att göra det men jag va nykter och hade fortfarande bra impulskontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av listopad
Jag förstår inte riktigt problemet... Jag hade ryckt på axlarna och sett det som en bra icebreaker med tjejerna vid bordet istället. Men men, alla är väl olika och en del är helt enkelt mer lättkränkta. Tough luck!

Blev ju inget med tjejerna. Jag vart ju i princip tvungen att lämna stället. Ja jag är väl lättkränkt. Frågan är hur jag blir svårkränkt istället?
Citera
2011-09-10, 14:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infected88
Hahaha kände för att göra det men jag va nykter och hade fortfarande bra impulskontroll.



Blev ju inget med tjejerna. Jag vart ju i princip tvungen att lämna stället. Ja jag är väl lättkränkt. Frågan är hur jag blir svårkränkt istället?



Så du var även nykter? Vafan, kom igen grabben. Du har en alldeles för stor integritet, och bör jobba på självkänslan, eftersom du tolkade detta som en personlig förolämpning. Jag hade med största sannolikhet skrattat åt det, betalat och skrivit "fuck you" på kvittot och inte tänkt på det mer än att jag som sagt hade sett det som en perfekt icebreaker med tjejerna som kan utvecklas till en konversation där de skrattar åt skiten och jag börjar "arbeta" med dem. Men det är ju jag, det.
Citera
2011-09-10, 14:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infected88
Igår var jag taggad som fan på att dra ut och festa men det hände en grej som förstörde hela kvällen.

Vi drog till en klubb i stan och jag och min polare går direkt till baren. Jag beställer två öl och är redo att betala. Medan bartendern går till kassan tar hon också en annan kunds beställning samtidigt. Så frågar jag hur mycket hon vill ha för ölen. Konversationen gick ungefär såhär:

- Hur mycket vill du ha för dem här två?
- (ingen reaktion, jag ignoreras totalt)
- Hur mycket är jag skyldig?
- (fortsatt ignorering)
- Jaha då är dem väl gratis (dåligt skämt jag vet, men jag sa det ändå skämtsamt)
- Ser du inte att jag håller på här i kassan? Du behöver inte vara otrevlig!
- Jo det ser jag mycket väl men du kan ju svara när man ställer en fråga iaf.
- Du, du behöver inte vara här om du inte vet hur man beter sig. (kollar åt vakterna)
- Tror du själv att jag vill vara nånstans där personalen inte vet hur man behandlar sina kunder?

Så ställer jag ner ölglaset jag druckit två klunkar ur och drar ut. Det dryga var att vi precis pröjsat 130:- var i inträde och vi hade fyra tjejer som väntade på oss vid ett bord. När jag drar ut så lackar jag som fan på min polare för att han inte backade. Han följde inte ens med mig ut när jag drog. Sa sen att han bara ville dricka upp sin öl (dålig jävla bortförklaring. Han drack lättöl för han körde bil).
Snackar numera inte med han. Polare som inte backar är inte polare.

Jag mötte sen upp några andra polare på ett annat ställe och försökte att få igång positiva tankemönster igen men det gick inte. Det slutade med att jag bara drygade mig med alla som snackade med mig så jag drog hem tidigt.

Min fråga är nu hur man gör för att glömma sånt här och gå vidare på en gång? Sånt här händer ju en då och då och man ska ju inte vara reaktiv och bry sig men jag vet inte hur. Jag vet ju själv att det här är en småsak och det är inget att haka upp sig på men ändå så gör jag det. Hur blir man av med det?

Tacksam för svar


Följ bara denna instruktion steg för steg:

1. Ring din polare.
2. Be om ursäkt för ditt beteende under den aktuella kvällen.
3. Föreslå att ni går ut igen. Du bjuder på drickat såklart.
4. Gå till exakt samma ställe.
5. När ni väl är där så beställ in öl till din polare.
6. Gå fram till bartendern och be henne om ursäkt för ditt beteende vid förra besöket.
Antagligen kommer hon inte ens komma ihåg dig men godtar såklart din ursäkt ändå. Om hon mot förmodan kommer ihåg så blir hon glad (och kanske lite kåt). Fråga om du kan gottgöra henne på något sätt, kanske en middag eller liknande...

Om du gör detta så kommer det kännas bättre (plus att chansen att knulla tjejen i baren ökat)
Citera
2011-09-10, 15:01
  #10
Medlem
infected88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listopad
Så du var även nykter? Vafan, kom igen grabben. Du har en alldeles för stor integritet, och bör jobba på självkänslan, eftersom du tolkade detta som en personlig förolämpning. Jag hade med största sannolikhet skrattat åt det, betalat och skrivit "fuck you" på kvittot och inte tänkt på det mer än att jag som sagt hade sett det som en perfekt icebreaker med tjejerna som kan utvecklas till en konversation där de skrattar åt skiten och jag börjar "arbeta" med dem. Men det är ju jag, det.

Min självkänsla är det inget fel på. Tog det inte personligt utan vill inte vara på ett ställe där personalen inte kan bete sig. Att först ignorera sådär och sen kalla mig otrevlig är ju inte bara hyckleri utan även jävligt drygt.

Hur skulle jag ha skrattat åt det när hon va beredd att kalla på vakterna? Hade inte jag dragit så hade vakterna kommit och slängt ut mig.

Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Följ bara denna instruktion steg för steg:

1. Ring din polare.
2. Be om ursäkt för ditt beteende under den aktuella kvällen.
3. Föreslå att ni går ut igen. Du bjuder på drickat såklart.
4. Gå till exakt samma ställe.
5. När ni väl är där så beställ in öl till din polare.
6. Gå fram till bartendern och be henne om ursäkt för ditt beteende vid förra besöket.
Antagligen kommer hon inte ens komma ihåg dig men godtar såklart din ursäkt ändå. Om hon mot förmodan kommer ihåg så blir hon glad (och kanske lite kåt). Fråga om du kan gottgöra henne på något sätt, kanske en middag eller liknande...

Om du gör detta så kommer det kännas bättre (plus att chansen att knulla tjejen i baren ökat)

Haha tror du det själv eller? Ska jag be om ursäkt för att han inte backar? Och jag ska be om ursäkt till bartendern också? När det är hon som felat? Jag tar hellre en ananas upp i arslet. Plus att hon va ful som stryk.
Citera
2011-09-10, 15:04
  #11
Medlem
Tycker det är du som gör fel i att förväntade dig att din polare ska förstöra sin egen kväll bara för att du inte kunde hantera en sån skit sak.
Citera
2011-09-10, 15:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunugab
grow up.


Så enkelt är det.

Det var ingenting som krävde en så stark reaktion som du gav då, och att du nu i efterhand faktiskt tycker att du gjorde rätt tyder på en väldig brist på självinsikt. Vågar inte tänka på vilken reaktion du får på riktiga problem här i livet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback