Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 20:28
  #217
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattripp
om moderaterna får styra om 10 år lär det bli legaliserat, kolla på debatten om legalisering av cannabis


Vilken debatt länka gärna det låter intressant. Jag har knappt sett cannabis legalisering/avkriminalisering nämnas offentligt öht på många år sedan känns det som, men jag hänger nog inte med särskilt mycket heller.
Citera
2018-05-03, 22:51
  #218
Medlem
Noose..s avatar
Finns väl inget parti som driver legaliseringsfrågan däremot så finns en från SD som driver på lite när det gäller CBD.

https://www.dagensmedicin.se/artikla...-cannabisolja/
Citera
2018-05-04, 18:20
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Finns väl inget parti som driver legaliseringsfrågan däremot så finns en från SD som driver på lite när det gäller CBD.

https://www.dagensmedicin.se/artikla...-cannabisolja/

Beror väl på hur du menar legalisering. Pirat är för en regulerad marknad och Vänster är för en avkriminalisering. Även ett par ungdomspartier förespråkar en liberalare hållning.

Kul att du nämner SD eftersom de är ett parti som står för hårdare straff och inskränkningar på privatlivet gällande narkotika.
Citera
2018-05-06, 22:45
  #220
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Finns väl inget parti som driver legaliseringsfrågan däremot så finns en från SD som driver på lite när det gäller CBD.

https://www.dagensmedicin.se/artikla...-cannabisolja/
Piratpartiet är för avkriminallisering/legalisering av cannabis!

http://wiki.magiskamolekyler.org/Gra...rkotikapolitik
Citat:
Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika.

— Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation 1996
Yttrandefrihet är en grundlag i Sverige. Vi har haft demokrati i många år nu, och att begränsa yttrandefrihet är knappast demokratiskt. Att folk ens kan säga något sådant visar ju hur bristande fakta de har om cannabis. Så hur kan man då jobba för ett stort parti som till och med är med i Riksdagen?

Jag tror att det största problemet är att folk är så oerhört obildade angående droger. Även cannabis. Cannabis är narkotikklassat i Sverige, alltså är det knark, knark är farligt, alltså ljuger alla källor som strider mot faktumet att det är ofarligt. Eller också vill man inte lägga ner tid på att läsa kring cannabis då man är uppfostrad med att all form av knark är farligt. Livsfarligt.
Citat:
Om alkohol hade kommit idag hade det ju inte heller varit lagligt.

-Varenda jävel i Sverige som inte brukar cannabis
Marijuana är en växt som är betyldligt mycket äldre än hela mänskligheten. Cannabis har man brukat som drog i över 5000 år. Motargumentet till detta brukar då vara att man inte använt det i Sverige i 5000 år. Givetvis inte, men psykadeliska svampar har man använt i Sverige i ett bra tag. De är också olagliga av någon anledning. Motargumentet till detta brukar vara att jag är en knarkare. Alltså har de brist på argument, alltså är de sossar, alltså är de mot cannabis för de helt enkelt är obildade om det.

Dagens ungdom använder cannabis betydligt mycket mer än vad ungdomar någonsin gjort vad jag vet. Det blir lagligt i fler och fler länder och stater. Folk blir mer bildade av detta. Så jag tror faktiskt att när nästa generation tar över Riksdagen så kommer det vara fler partier som stöder cannabis. När det väl är legaliserat blir folk bildade om ämnet och därmed inte villiga att avkriminallisera denna gudomliga växt!

Hursomhelst tror jag i grund och botten att det faktiskt bara är en tidsfråga innan det blir legaliserat i Sverige. Oavsett om det blir legaliserat i höst eller om 100 år.
Citera
2018-06-29, 20:23
  #221
Medlem
Samuel332s avatar
När tror ni cannabis blir avkriminaliserat i Sverige?

Som frågan lyder, de finns många ungdomspartier som b.l.a. unga centern som vill avkriminalisera cannabis
__________________
Senast redigerad av Samuel332 2018-06-29 kl. 20:25.
Citera
2018-06-29, 20:39
  #222
Avstängd
Halloween2s avatar
när 90 talisterna (kanske) sitter i riksdagen. Eller möjligtvis de födda 2000. Sverige kommer vara bland de sista länderna i världen med detta. Och finns det inte redan ett 100tals trådar om detta ämne?
Citera
2018-06-29, 20:41
  #223
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Inom 10 år skulle jag tro. Många länder väljer med framgång Portugalmetoden där man avkriminaliserar allt, nu senast Norge

Men det lär dröja mer än 4 år. Den här mandatperioden lär utmärkas av hårda tag, stelbenta lagar, präktighet och uppoffringar.

Sådant brukar gå i cykler, så efter den kommande strikta perioden så kan Sverige möjligtvis hänga med på tåget.
__________________
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-06-29 kl. 20:45.
Citera
2018-06-29, 20:45
  #224
Medlem
Aldrig.
Citera
2018-06-29, 20:48
  #225
Medlem
Cheeswisss avatar
175 år kanske,, det är fortfarande tabu för forskare att prata om denna mirakelplanta.. En forskare säger att cannabis är otroligt hemsk växt. ( han är betald av staten) .En annan forskare säger att det finns massor av fördelar med cannabis. ( Han jobbar på ett privat företag) .. Vem tror du de som bestämmer lyssnar på?
Citera
2018-06-29, 20:48
  #226
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Aldrig.

Jag tror detsamma. Sverige kommer att tjura till och försöka framställa sig själv som den sista ansvariga nationen. Glöm att Sverige legaliserar cannabis, skulle det hända hade redan vindarna börjat blåsa. Men vad hör vi i SåsseSverige? Inte ett piss.
Citera
2018-06-29, 20:49
  #227
Avstängd
godmankinds avatar
Minst 8år till. Gissar kanske om 12år eller aldrig. Sverige är så jävla efter
Citera
2018-06-29, 20:51
  #228
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När hela det legala systemet bryter ihop ca. 2026 så blir allt tillåtet. Eller snarare, ingen jävel orkar bry sig om vad som är förbjudet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback