Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-09, 22:17
  #1
Medlem
Vad säger ni? Vad tror ni? Kommer det någon gång att bli lagligt eller? Börja tröttna på alla Idioter som stör sig på folk som röker, när de själva kan sitta i ALLA parker och på alla krogar och dricka satan som om om det vore GUD som gjort den drogen!
Citera
2011-09-09, 22:20
  #2
Medlem
Hundkatt90s avatar
20-40 år.
Citera
2011-09-09, 22:20
  #3
Medlem
Om alla länder i Europa skulle legalisera det kommer Sverige vara det sista. Det finns alldeles för många moralpredikare här.
Citera
2011-09-09, 22:21
  #4
Medlem
herrlustigs avatar
kommer dröja väldigt länge

bara att jämföra med lite andra länder där det är MYCKET mer accepterat och vanligt men ändå inte lagligt
Citera
2011-09-09, 22:21
  #5
Medlem
weedfields avatar
Minst 10-15 år skulle jag tro. Röker själv men vet inte riktigt om jag är för en legalisering än. Bra mycket som måste ändras innan de sker.
Citera
2011-09-09, 22:33
  #6
Avstängd
prolapss avatar
Minst 30 år tror jag tyvärr. Många andra länder kommer dock hinna före oss så snart behöver man inte åka långt alls om man vill ha ett bloss (inte för att det är långt till tjeckien eller amsterdam) men folk förstår nog hur jag tänker.
Citera
2011-09-09, 22:34
  #7
Medlem
Jack.Dogs avatar
Det har i mitt tycke skett en enorm attitydförändring till cannabis rent generellt i samhället. Mycket är säkerligen tack vare internets förmåga att förse befolkningen med ocensurerad information, de medicinska framstegen där THC ingår och avdramatiseringen inom populärkulturen. Ser dock inte att det blir legaliserad alls de närmsta 50 åren. Börjar det avkriminaliseras runtom i Europa kanske det händer grejer.

Röker inte själv, vill bara ha en saklig debatt.
Citera
2011-09-09, 22:38
  #8
Medlem
Ferromans avatar
Runt 15-20 år skulle jag tippa på. Inte inom den närmaste framtiden iallafall. Sverige är på tok för uptight. Och då pratar jag inte om ett Sverige som liknar Holland. Utan ett Sverige där det är avkriminaliserat och är social acceptabelt.

Full legalisering tippar jag på att det tar mer än 15-20 år. Sisådär 20-30 kanske. Om ens det.
Citera
2011-09-09, 22:41
  #9
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Så länge vi har systembolaget kvar så nog kommer Cannabis inte bli laglig på ett tag
Citera
2011-09-09, 22:47
  #10
Medlem
Jack.Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Så länge vi har systembolaget kvar så nog kommer Cannabis inte bli laglig på ett tag

Hur menar du att det hänger ihop? Ifrågasätter inte dig, är uppriktigt nyfiken.
Citera
2011-09-09, 23:57
  #11
Medlem
Tror det kan ta ett bra tag. Det finns alldeles för mycket biverkningar av Cannabis (samma biverkningar som många tycker är det bästa med cannabis).
T.ex funkar cannabis bra mot grön starr (är det inte så?) samt mot lite andra saker, men tänk då på att de eventuella biverkningarna för gamla tant anna som är 70 år är att hon blir helt bäng och får världens munchies

Och som sömnmedicin funkar det också, men ack vilket missbrukspotential som finns i det avseendet.
Tveksam till att läkemedelsverket vill godkänna ett sådant preparat de närmsta 20-30 åren. Blir väll kanske en ändring när dagens kids växer upp, klipper sig, och skaffar bra jobb. Då kanske det händer...
Citera
2011-09-10, 13:38
  #12
Medlem
pajasos avatar
Som de flesta andra här så tror jag det kommer ta en ganska lång tid, det är en lång process och jag ser inte några större förändringar förens en ny generation tar över som styre över detta land, tyvär.

Ett första steg som land vi måste ta upp är avkriminalisering av cannabis, att inte göra det som det ser ut i dagens läge är helt enkelt fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback