Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-02, 11:06
  #1
Moderator
Sun Rulers avatar
Var inte 100% säker var jag skulle placera denna men flytta den gärna rätt:

Sedan en tid tillbaka sprids texten nedan på forum och via mejl över nätet.
Irak

Citat:
1. Edens lustgård var i Irak
2. Mesopotamien, nuvarande Irak, var civilisationens vagga.
3. Noak byggde Arken i Irak.
4. Babels torn byggdes i Irak.
5. Abraham var från Ur, dvs. södra Irak.
6. Isaks fru Rebecka var från Nahor, i Irak.
7. Jakob mötte Rakel i Irak.
8. Jonah predikade i Nineveh, i Irak.
9. Assyrien, i Irak, erövrade 10 Israeliska stammar.
10. Amos grät ut i Irak.
11. Babylon, som är i Irak, förstörde Jerusalem.
12. Daniel var i lejonets kula i Irak.
13. De tre hebreiska barnen hade varit i branden i Irak (Jesus hade också varit i Irak som den fjärde personen i det våldsamma branden).
14. Kungen av Babylon, Belhazzar såg tydliga tecken på att det skulle misslyckas i Irak.
15. Kung Nebudkadnessar förde judarna i fångenskap till Irak.
16. Hezekiel predikade i Irak.
17. De tre vise männen var från Irak.
18. Petrus predikade i Irak.
19. "Människans rike" beskrivet i Bibeln som Babylon.

Som du säkert sett så är Israel den mest nämnda nationen i Bibeln, vet du vilken som är den näst mest nämnda? Nämligen i Irak fast det namnet används inte i Bibeln utan namn som; Babylon, Mesopotamien, Shinar.

Ordet Mesopotamien betyder, mellan två floder, mer exakt mellan Eufrat och Tigris. Namnet Irak betyder, ett land med djupa rötter. Irak är verkligen ett land med djupa rötter och det är ett väldigt signifikativt land i Bibeln. Inget annat land har så många profetior och historier associerat med sig som Irak efter Israel. Ock så tänkvärt, eftersom USA vanligtvis symboliseras av en örn så skulle Saddam ha läst på sina muslimska verser.

Följande vers är hämtad ur Koranen (den Islamiska Bibeln):
Koranen 9:11 - För det är skrivet att sonen av Arabien, skulle väcka en fasansfull örn. Örnens vrede skulle bli känt över hela Allahs land, och beskåda, en del av folket fasade men ännu fler jublade, för örnens vrede skulle rena Allahs land., och det blev fred.

Lägg märke till versnumret; hmmmm. Gud välsigne er Amen!

Gud välsigne Dig!
och du kan vara en välsignelse!
~ Raven Landry

Denna text finns både på svenska och engelska. När jag först såg den slog jag upp i Koranen och letade efter den suran utan framgång, det finns nämligen ingen sådan text i Koranen. Med detta inte sagt att jag fann texten det minsta tankeväckande men jag ville ändå kolla upp versen för jag kände inte igen den.

Att folk ens tror på sådant dravel...förhoppningsvis kanske folk inte gör det. Dynga om ni frågar mig...
Citera
2004-12-02, 11:15
  #2
Awaiting Email Confirmation
wasteds avatar
Om jag letar riktigt noga så kan jag nog hitta ett stycke ur bibeln som bevisar att Mona Sahlin är Jesus brud.
Citera
2004-12-02, 11:56
  #3
Banned
Trazan Apanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasted
Om jag letar riktigt noga så kan jag nog hitta ett stycke ur bibeln som bevisar att Mona Sahlin är Jesus brud.
Är hon inte de då?
Citera
2004-12-02, 12:52
  #4
Medlem
Roligt tycker jag. Konspirationsteorier är alltid uppfriskande. Fast det är ju roligare när de är lite finessfulla i och för sig.

/C
Citera
2004-12-02, 23:28
  #5
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Var inte 100% säker var jag skulle placera denna men flytta den gärna rätt:

Sedan en tid tillbaka sprids texten nedan på forum och via mejl över nätet.
Irak


Denna text finns både på svenska och engelska. När jag först såg den slog jag upp i Koranen och letade efter den suran utan framgång, det finns nämligen ingen sådan text i Koranen. Med detta inte sagt att jag fann texten det minsta tankeväckande men jag ville ändå kolla upp versen för jag kände inte igen den.

Att folk ens tror på sådant dravel...förhoppningsvis kanske folk inte gör det. Dynga om ni frågar mig...
Länk?
Citera
2004-12-03, 09:19
  #6
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Länk?

http://www.museumofhoaxes.com/pforum...id=380_0_2_0_C
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback