Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2021-05-19, 07:10
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Jag har gått totalt 8 år på Uppsala Universitet

Tänker på ErikZetterströms bok - TvåÅrIVarjeKlass....
Citera
2021-05-19, 12:32
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Jag har inte bara gått ut gymnasiet, jag har gått totalt 8 år på Uppsala Universitet, varit lärare i klassisk litteratur och skrivit 3 arbeten i litteratur. Trots det tycker jag Babel blivit ett skitnödigt program.

Ja, tyvärr har du rätt. Synd, hade varit roligt med ett bra program om litteratur.
Citera
2021-05-19, 16:53
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Tänker på ErikZetterströms bok - TvåÅrIVarjeKlass....

Det hade varit superkul att gå igen och diskutera klassisk litteratur med ett gäng nya kurskompisar. Jag var bara en sån som inte tyckte att en fil.kand var tillräckligt och fortsatte på andra men liknande spår. Plötsligt hade jag samlat ihop över 500 hp. Utesluter inte att jag skrapar ihop fler.
Citera
2022-03-20, 12:41
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Har i och för sig inte tittat på Babel på länge så vet inte om det är samma författare fortfarande....
Senaste avsnittet (2022) fanns Mats Jonsson och Christoffer Carlsson i författarpanelen. Agnes Lidbeck skulle också ha varit med men var sjuk. Avsnittet innan bestod författarpanelen av Johannes Anyuru, Theodor Kallifatides och Agnes Lidbeck.

Vilka skulle ni vilja se i programmet?
Citera
2022-03-20, 15:24
  #89
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Senaste avsnittet (2022) fanns Mats Jonsson och Christoffer Carlsson i författarpanelen. Agnes Lidbeck skulle också ha varit med men var sjuk. Avsnittet innan bestod författarpanelen av Johannes Anyuru, Theodor Kallifatides och Agnes Lidbeck.

Vilka skulle ni vilja se i programmet?


Jag har faktiskt inte sett det på över ett år tror jag. Vet inte om jag tycker idén med författarpanel är nåt vidare heller. Många författare som är intressanta att läsa funkar inte i TV, är inte bra på att snacka osv.
De kunde ha en barnpanel, kanske. Barn upp till elva år som diskuterar barnböcker.
Citera
2022-03-20, 15:26
  #90
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Det hade varit superkul att gå igen och diskutera klassisk litteratur med ett gäng nya kurskompisar. Jag var bara en sån som inte tyckte att en fil.kand var tillräckligt och fortsatte på andra men liknande spår. Plötsligt hade jag samlat ihop över 500 hp. Utesluter inte att jag skrapar ihop fler.

Haha samma här! Fil kand är ingenting för världen.
Finns en massa schyssta enstaka kurser man kan gå, även på distans.
Citera
2022-08-28, 16:30
  #91
Medlem
Höstens säsong har kickat igång! Carina Rydberg, Torbjörn Flygt och Sabina Ddumba är gäster i detta avsnitt.

https://www.svtplay.se/video/3639779...-1-3?info=visa
Citera
2023-11-20, 20:52
  #92
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Höstens säsong har kickat igång! Carina Rydberg, Torbjörn Flygt och Sabina Ddumba är gäster i detta avsnitt.

https://www.svtplay.se/video/3639779...-1-3?info=visa


Efter att ha tittat på allihopa från augusti till säsongavslutet förra fredagen - Så är intrycket att det är ojämn kvalite´på säsongen. Mest beroende på att det fanns en del mycket bra interviewer på rasande intressanta personligheter som skriver om udda ämnen, dels att det helt klart finns en slagsida på ämnen som bara kan intressera kulturtanter i övre medelåldern. Och många av dom har kört upp huvudet i röven på postmodern småborgerlig feminism , vilket då alltså är en liten parentes i sammanhanget som ska förstoras upp och mystifieras så in i bomben .
Nog för att den typiska bokköparen är en medelklasstant, men hallå! Man kanske skulle varierar lite med barn/ungdoms litteratur emellanåt ? Fantasy ? Biografier ? Naturvetenskap ? Reportageböcker ? Hallå?
Segmentet där författare tipsar om litteratur för de som hamnat in i ett slags existensiell kris. Den är bra...
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback