Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-08, 19:33
  #1
Medlem
Windows hänger sig vid uppstart när det laddar under "flaggan". Jag har lagt märke till att det är precis när laddar drivrutinerna som gör att fläktarna går på ett lägre varv. Men efter 1 eller 2 omstarter så fungerar allt som vanligt tills nästa gång jag startar. Detta har kommit den senaste månaden och jag har haft windows xp på den här datorn i något år nu utan tidigare problem. Någon som vet vad det kan handla om? kan men sen någon logg från windows och kanske se vad som har hänt?

mvh Jakob
Citera
2011-09-08, 19:39
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Sker detta i samband med inläsningen av skrivbordet?

Läs mer om loggboken -> http://support.microsoft.com/kb/308427
Citera
2011-09-08, 20:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Sker detta i samband med inläsningen av skrivbordet?

Läs mer om loggboken -> http://support.microsoft.com/kb/308427

Nej det sker i samband med inläsningen av windows (innan jag loggar in)
Citera
2011-09-08, 20:07
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Då låter det mer som ett hårdvarufel än ett Windowsfel. Men visst, Windows kan har kraschat pga olika anledningar.

Vad man kan felsöka här är RAM-minnet, kör en analys på HDD, kanske uppdaterar grafikkortets drivrutin. I värsta fall så kanske en ominstallation av OS kan hjälpa dig. Nu tänker jag mest på denna tid som du uppgav i tråden.
Citera
2011-09-08, 20:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då låter det mer som ett hårdvarufel än ett Windowsfel. Men visst, Windows kan har kraschat pga olika anledningar.

Vad man kan felsöka här är RAM-minnet, kör en analys på HDD, kanske uppdaterar grafikkortets drivrutin. I värsta fall så kanske en ominstallation av OS kan hjälpa dig. Nu tänker jag mest på denna tid som du uppgav i tråden.

ok tack för hjälpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback