Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-08, 08:54
  #1
Medlem
För ett tiotal år sedan lanserade RFSU ordet "snippa" för det kvinnliga könet. Det fanns tidigare ingen motsvarighet till pojkarnas "snopp". Istället förekom en uppsjö av lokala och privata ord, såsom muff, murvel, strecket, framstjärt, mus, etc.

Vi kan nu till i alla fall min stora förvåning konstatera att ordet "snippa" blev en succé. En organiserad kampanj från "överheten" har fått svenska folket att anamma ett nytt ord. Därför tycker jag tiden nu är mogen för en ny kampanj av motsvarande slag.

Alla vet att vi killar runkar, men vad kallas det när tjejer onanerar? Det finns återigen inget vedertaget ord för detta, däremot många varianter såsom rufsa busken, rasta kaninen, gnugga, mm. Nu är det hög tid att bringa ordning i denna flora av märkliga begrepp. Detta är en framtidsfråga av stor vikt för den kvinnliga sexualiteten och jämställdheten!

Vi bör trycka på RFSU att återigen lansera en namntävling och sedan propagera för att det vinnande förslaget sprids och börjar användas i breda folklager. Om inte RFSU vill agera kanske man bör tillsätta en statlig utredning i frågan. Om inte annat kan vi ju börja här på FB. Jag har själv inget bra förslag, men jag anser att ordet bör vara kort, koncist och kärnfullt - precis som "runka". Bästa alternativet som jag kommer på är "gnugga", men det låter i mitt tycke lite för mekaniskt och kliniskt.

Vad anser ni?
Citera
2011-09-08, 09:00
  #2
Medlem
EdwardStenhards avatar
Pulla är väl ett ganska vedertaget begrepp?
Citera
2011-09-08, 09:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Pulla är väl ett ganska vedertaget begrepp?

Ts är efterbliven som har missat det
Citera
2011-09-08, 09:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Ts är efterbliven som har missat det

Ja, med skammens rodnad på mina kinder får jag erkänna att det kanske är på det viset

Tänkte inte på "pulla" eftersom jag alltid uppfattat det som enbart något jag som man utför på min kvinnliga sexpartner när jag smeker henne och att ordet alltså inte används när hon leker med sig själv.

Heter det alltså pulla även vid onani? I så fall kan alla statliga kampanjer och utredningar avblåsas å det snaraste.
Citera
2011-09-08, 09:12
  #5
Medlem
Berg271s avatar
Säker på att du inte är oskuld? och ja det heter pulla när en tjej utför onani på sig själv
Citera
2011-09-08, 09:18
  #6
Medlem
Erkänner att jag inte tänkte på pulla när jag startade tråden, men visst jag håller med om att det är ganska vedertaget.

Ordet är dock knappast lika vedertaget som runka. I alla fall i min umgängeskrets förekommer även andra ord än pulla.

Men ålrajt jag ger mig! Håller med om att pulla är tillräckligt vedertaget för att duga i det här sammanhanget. Diskussionen får härmed anses vara avslutad!
Citera
2011-09-08, 09:26
  #7
Medlem
Vet vissa som kallar kvinnlig masturbation før runka.
Citera
2011-09-08, 09:29
  #8
Medlem
Ettan^s avatar
Pulla ser jag inte som ett begrepp som beskriver kvinnlig onani i allmänhet. Som jag har "lärt mig" i min umgängeskrets är själva pullningen bara när kvinnan penetrerar sig själv med fingrar, eller när killen penetrerar tjejen med fingrarna ("att pulla henne"). Att onanera enbart genom att stimulera klitoris skulle jag alltså inte kalla "pulla".

För övrigt tycker jag att det är ett sjukt vulgärt ord av någon anledning. Onanera duger bra.
__________________
Senast redigerad av Ettan^ 2011-09-08 kl. 09:33.
Citera
2011-09-08, 09:32
  #9
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Pulla är väl ett ganska vedertaget begrepp?

Nej, inte alls. Pulla betyder helt enkelt petting,
dvs att två personer smeker varandras könsorgan.

Mitt förslag är runka - och kan användas av bägge könen.
Citera
2011-09-08, 09:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeke Warg
Nej, inte alls. Pulla betyder helt enkelt petting,
dvs att två personer smeker varandras könsorgan.

Mitt förslag är runka - och kan användas av bägge könen.

Ha, ha. Tack! Borde inte vikt ned mig så snabbt. Det är precis så som jag själv alltid uppfattat begreppet.

Men det kanske har skett en glidning vad gäller betydelsen? Även runka kan ju användas vid petting när tjejen stimulerar killen.

Känner mig dock tveksam till runka för kvinnlig onani, men det kanske bara är ovanan vid den betydelsen.
Citera
2011-09-08, 09:40
  #11
Medlem
Liliums avatar
Jag verkligen avskyr ordet "snippa" av hela min själ. Det är ärligt talat värre än "fetta" och "geggveck". Hade jag varit av manligt kön kunde de tre orden fått mig bög på tre sekunder.

Det där med kvinnlig onani är ganska underligt, för hur man än benämner det så känns det ganska vagt och hemligt. Polera pärlan är det enda jag kan komma på nu som verkligen beskriver vad som sker, men det låter ju för jävla fjantigt. Säger för övrigt runka själv, om jag måste kalla akten något alls.
Citera
2011-09-08, 09:43
  #12
Medlem
Vad är det för fel på onanera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback