Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Har nyss själv sett på reportaget efter att ha hittat denna tråden tidigare idag. Måste instämma med att han ger psykopatvibbat, tvivlar inte för en sekund på att han är det. MEn det är inte upp till mig att avgöra och det är off topic, men intressant är det.
Intressant avatar du har.
Alla människors attityder, är i själva verket reflektioner utav ens egna attityder har jag märkt.
Och jag tror, att alla människor någonstans i sig kan känna känslan av att vilja döda. Jag tror att det är en nyfikenhet som alla drabbas av någon gång i livet.
Varför du och jag ser att han beteer sig som en mördare. Är för att vi känner igen oss själva i hur vi själva känner oss som psykopater.
Hur han kisar med ögonen, hur han hårt biter ihop sina käkar. Hur han vrider på huvudet. Hur passivt rasande han blir när han lutar sig framåt och tittar på reportern. Är vad som påminner honom om mig själv när jag själv tillåter mig själv att tänka på hur det skulle vara att döda någon. Vreden. Och skammen, vilket jag ser när han rör på sig med händerna, och när han tittar åt massa olika håll. Hur torr han blir i munnen och att han säger "liksom.. why not!" i ett tappert försök att rättfärdiga sina dåd.
Jag är alldeles för god för att genomföra det, visst är jag kapabel, men jag lägger för stort värde i att förlåta och vara tacksam då. Då jag anser det är så mycket mer gudomligt att ge än att ta. Vilket man gör när man -tar- någons liv. För att göra det klart så att ingen letar upp mig och slösar min tid på att få mig att gå på sjukvård eller whatever.
Men för att våga mig på en personligare diskussion. så ja, visst ger han vekrligen psykopatvibbar. Tvivlar faktiskt inte en sekund på att vad vi ser här är en mördare. Någon som inte insett eller tillåtit sig att sätta sig på den goda sidans soffa helt enkelt. Han har ju onekligen pengarna och rätt kontakter för att köpa sig ur knipan.
För att vara ännu mer analytisk, så la jag märke till hans partners blick när han tittar på Torbjörn när dom sitter bakom fönstret och pratar. Han skrattar, men då och då, ser han så otroligt äcklad ut. Kan det vara så att Torbjörn likt Patrick bateman sitter och avslöjar sina dåd för partnern, och det partnern gör är att förneka det och med bekymrade ögon försöker förstå sig på vad det är torbjörn egentligen försöker mena med "How her head would look like on a stick" eller hur han än skulle ha gått till väga med sina mord?
Kan mycket väl vara så. Damn Im good.