Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2014-10-21, 08:30
Medlem
tigerpops avatar
Man vill förmodligen verkligen veta att det är en person i nöd och inte en knarkare eller alkoholist som söker ekonomisk support. Testa att sända brev till förra och nya regeringen. Öppna era hjärtan. Då bör en minister som får ut 50.000 kr något kunna skänka en slant till en i en sämre situation
Citera
2017-08-12, 12:28
Medlem
Darkness91s avatar
Någon som gjort detta och fått pengar?. Vill gärna veta om det är värt att skicka brev och fråga! Sitter i en sits där jag inte vill.....
Citera
2017-08-12, 12:59
Medlem
Varför skriva ett brev till enstaka rik person? Är det inte bättre att publicera ett brev om dig själv på nätet så alla kan läsa hur du har det och få möjlighet att skänka dig pengar? Fördelen är att du kan få små summor från väldig många människor så du kommer att få minst lika mycket om inte mer pengar än om du skickar enstaka brev till några få. Ska du tigga pengar så är det bättre att göra det så synlig för så många som möjlig så alla få möjlighet att hjälpa dig. Är inte det bra?

Om ditt svar är att du skäms så betyder det att du tycker att det du gör är fel. Du vill egentligen lura den rika mannen att ge dig pengar för ingen annan ska få reda på du tigger? I så fall är du en hycklare och förtjänar inte att få några pengar! En tiggare som tigger på gatan är bättre än dig eftersom de i alla fall våga stå för att de tigger!
Citera
2017-08-12, 14:27
Medlem
Darkness91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Varför skriva ett brev till enstaka rik person? Är det inte bättre att publicera ett brev om dig själv på nätet så alla kan läsa hur du har det och få möjlighet att skänka dig pengar? Fördelen är att du kan få små summor från väldig många människor så du kommer att få minst lika mycket om inte mer pengar än om du skickar enstaka brev till några få. Ska du tigga pengar så är det bättre att göra det så synlig för så många som möjlig så alla få möjlighet att hjälpa dig. Är inte det bra?

Om ditt svar är att du skäms så betyder det att du tycker att det du gör är fel. Du vill egentligen lura den rika mannen att ge dig pengar för ingen annan ska få reda på du tigger? I så fall är du en hycklare och förtjänar inte att få några pengar! En tiggare som tigger på gatan är bättre än dig eftersom de i alla fall våga stå för att de tigger!

Jag har försökt med gofundme och liknande innan jag tänkt på detta men har inte fått in en krona:/
Citera
2017-08-13, 13:52
Medlem
Prodelins avatar
Vilken loser, skaffa dig ett jobb och tjäna pengar som alla andra.

Du tycker det är ok vara parasit? du har fan inte på jorden att göra, att du har skulder och andra problem är bara du som orsakat.
Citera
2017-08-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imogene
Säg att man ligger riktigt risigt till, inte har varken vänner eller familj som kan låna en pengar. Har skulder, lever på minimum, inget jobb och kan ej skaffa pga. psykiska/fysiska problem samt ingen utbildning. Kan man då fråga en eller fler av dessa multimiljonärer som t.ex Anders Sydborg eller vad han heter som just nu är på tv. Om han skulle kunna skänka några tusen så man iaf kan bli av med sina skulder. Ens livssituation är så pass illa att man inte vet var man ska ta vägen.

Kan man fråga nån så, eller råkar man illa ut? Jag menar då inte "Hej kan jag få 100.000?" utan förklarar med mer än 2 a4 papper varför man behöver hjälp.

Bara nåt jag undrar. Diskutera, kom med åsikter!

Jag menar heller inte folk som har miljoner men ändå inte klarar sig, utan folk som lägger 4 miljoner på en tavla dom egentligen inte behöver.

EDIT: Man ska även kunna bevisa att man ligger risigt till.. och hur man lever just nu.

Tycker att du ska approacha Anders Borg, Stefan Reinfelt eller Stefan Löfvén. De har ju blivit stenrika på att jobba för skattebetalarna. Fråga dem om de skulle kunna dela med sig av det de har.
Citera
2017-08-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkness91
Jag har försökt med gofundme och liknande innan jag tänkt på detta men har inte fått in en krona:/

Vad skrev du där då?

Du önskar bli måltavla för välgörenhet, dvs du vill stå vid sidan av statens allomfattande välgörenhet som tex mörkhyade utlänningar söker sig till sverige för att berika sig av.

Välgörenhet ger man människor det är synd om och som man önskar en bättre tillvaro. Varför är det synd om dig?
Citera
2017-08-13, 14:44
Medlem
Alltså snälla besvära inte personer som inte bett om att du hör av dig för att be om pengar. Pröva Warren Buffets http://www.letters.foundation istället, det är nog det närmaste du kommer. Tråden kan stängas :P
Citera
2017-08-13, 15:28
Medlem
PiusXIIIs avatar
Såg en intervju med Mats Wilander för längesen där han berättade att han hade skänkt pengar till nån snubbe som behövde det till glasögon eller löständer eller nåt sånt. Sedan fick han ett vykort från Mallorca eller liknande dit snubben hade åkt för pengarna. Wilander tyckte det var skitkul
Citera
2017-08-13, 15:30
Medlem
Varför skulle man skänka pengar till tiggare för? Finns inget värre än folk som inte tar sitt eget ansvar för generera egna inkomster.

Sedan till alla idioter så läser normalt inga rika dina brev för allt passerar via personlig assistenter och sekreterare som sorterar bort och slänger till 99% av fallen.
Citera
2017-08-14, 13:21
Medlem
BorgeHs avatar
Nej, det är ingen idé att gå på rika om pengar. De rika är rika ofta för att de håller hårt i sina pengar. Det är mycket vanligt bland en del rika att skryta med att de har gott ställt. Då kan man ju tycka att de borde kunna betala TV-licens eller fordonsskatt utan att smita. Men om du pratar lite med dem så hör du snabbt hur de gör. Så mycket som möjligt tas ofta från egna företag eller arbetsgivare. Går det att smita ifrån något så gör de det. De skattade pengarna håller de hårt i.

Att de skulle "låna ut" mycket pengar till någon godtycklig person och troligtvis aldrig få tillbaks dem är lika troligt som en vecka med två torsdagar.

De som skulle ge dig pengar är en fattig pensionär, om du satt som tiggarna gör, utanför en affär. De skulle kanske ge dig deras sista femhundring om du såg lidande ut.

Varför tror du zigenarna, de professionella parasiterna, riktar in sig på gamla och svaga och inte rika personer?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in