Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-09-04, 13:13
  #85
Medlem
Äntligen slipper vi använda oss av stenåldersmetoderna "balanserad kost" och "träning"!

Om man i samband med navelbehandlingen ersätter måltiderna med mättande laserstrålar så kan man uppnå en fantastisk fysik. Jag tycker grön laser är godast.
Citera
2018-09-04, 13:49
  #86
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Pengar i sjön. Var du överviktig som liten knatte (5-10 år speciellt) så är det kört ang fettcellerna. Du får acceptera dem.

Förstår om du inte tror på det. Lever i förnekelse att ta tag i livet. Dumt att du gynnar idioterna som utnyttjar dig medan de kör Porsche på din bekostnad kan jag tycka.


Nej, jag var överhuvudtaget inte fet som barn utan var riktigt smal ända fram tills 20 års åldern innan jag gick in i lumpen. Efter all stress och press med militärlivet så började jag snabbt att bli allt fetare och att bli retad för det och är nu 45 år gammal. Syrran i samma ålder, genomgick en gastric-bypass operation för något år sedan och blev väldigt smal efter att i åratal varit överviktig.

Någon sådan operation är ingenting för mig och jag har hört talas om överviktiga personer som totalt misslyckats med sina operationer och istället blivit jättefeta. Det är inte idioti med att vilja bli någorlunda smal för att undvika framtida problem med diabetes, högt blodtryck och hjärtsvikt pga hög BMI.

Laserterapi är någonting som kommer starkt i framtiden som man kan använda för att behandla dålig hy, operationsärr och tom diskbråck.
Citera
2018-09-04, 14:15
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Nej, jag var överhuvudtaget inte fet som barn utan var riktigt smal ända fram tills 20 års åldern innan jag gick in i lumpen. Efter all stress och press med militärlivet så började jag snabbt att bli allt fetare och att bli retad för det och är nu 45 år gammal. Syrran i samma ålder, genomgick en gastric-bypass operation för något år sedan och blev väldigt smal efter att i åratal varit överviktig.

Någon sådan operation är ingenting för mig och jag har hört talas om överviktiga personer som totalt misslyckats med sina operationer och istället blivit jättefeta. Det är inte idioti med att vilja bli någorlunda smal för att undvika framtida problem med diabetes, högt blodtryck och hjärtsvikt pga hög BMI.

Laserterapi är någonting som kommer starkt i framtiden som man kan använda för att behandla dålig hy, operationsärr och tom diskbråck.

Laser som används vid behandling av ärr osv har effekt på 500mW. En laser man köper på nätet kommer inte ge sådan effekt oavsett hur länge man använder den.
Citera
2018-09-04, 14:24
  #88
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunkers
Laser som används vid behandling av ärr osv har effekt på 500mW. En laser man köper på nätet kommer inte ge sådan effekt oavsett hur länge man använder den.


Varför tar du upp ett exempel på Miliwatt för när det är Watt som jag diskuterar?
Citera
2018-09-04, 14:45
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Nej, jag var överhuvudtaget inte fet som barn utan var riktigt smal ända fram tills 20 års åldern innan jag gick in i lumpen. Efter all stress och press med militärlivet så började jag snabbt att bli allt fetare och att bli retad för det och är nu 45 år gammal. Syrran i samma ålder, genomgick en gastric-bypass operation för något år sedan och blev väldigt smal efter att i åratal varit överviktig.

Någon sådan operation är ingenting för mig och jag har hört talas om överviktiga personer som totalt misslyckats med sina operationer och istället blivit jättefeta. Det är inte idioti med att vilja bli någorlunda smal för att undvika framtida problem med diabetes, högt blodtryck och hjärtsvikt pga hög BMI.

Laserterapi är någonting som kommer starkt i framtiden som man kan använda för att behandla dålig hy, operationsärr och tom diskbråck.

Är du säker på att du har fler fettceller än normalt? Kroppen skapar dessa främst vid en övervikt runt 5-10års åldern vad jag hört. Och nästan inga nya efter 20-25års ålder.

By pass operationer är väl alltid lyckade. Men sen har den som blivit opererad ett ansvar att byta vanor. Annars töjer man ut magen igen.

Överviktiga är inte idioter. Men de mår dåligt inombords pga av olika orsaker. Tillslut blir de i vissa fall desperata efter mirakelmetoder. Du är just nu i den svackan. Du kommer garanterat ignorera om jag utvecklar mitt svar ytterligare ändå. Så slutar här.
Citera
2018-09-04, 14:48
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Varför tar du upp ett exempel på Miliwatt för när det är Watt som jag diskuterar?
För att lasern du länkat från eBay har en maximal effekt på 0.5 mw, inte 5watt som du skrivit i denna tråd.

Tre st AA-batterier kan inte driva en laserdiod på 5 watt.
Citera
2018-09-05, 10:07
  #91
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunkers
För att lasern du länkat från eBay har en maximal effekt på 0.5 mw, inte 5watt som du skrivit i denna tråd.

Tre st AA-batterier kan inte driva en laserdiod på 5 watt.


Ok, du har rätt för det är 0,5 mW och inte W i uteffekt som jag skrev...
Jag skriver bara om mina erfarenheter därför att jag känner för det.

Många gånger har jag träffat på killar är normalt byggda men har en utbuktade mage.
Även om man sällan äter en massa skräpmat så borde det inte vara så svårt att minska på fettet.

Visst är det ett yttre stigma från omgivningen idag när det gäller övervikt och hur man uppfattas.
Sedan finns det jättefeta, typ +150 kgs individer som har det betydligt tuffare för att få förståelse.

Jag brukar även köra min laser på min lilla dubbelhaka så att jag inte ser lika "kraftig ut".
Citera
2019-03-30, 20:41
  #92
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag uppdaterar tråden; mitt midjemått har gått ner från 113 farliga cm till 110,5 cm efter 4,5 månaders konsumtion av CLA-tabletter, vilket inte är godkänt men bra.
En vuxen man ska inte ha mer än 102 cm i midjemått för att minimera risken för krans-och hjärtsjukdomar och diabetes, så jag har en bra bit kvar dit.

Även om man lägger av helt med att dricka öl, chips, godis och fetmat så hjälper det inte om man har gedigna fettdepåer i magen som har svårt att bryta ner kalorierna.
Mitt BMI-värde ligger på 30, och man ska inte ha mer än 25,5 i BMI för att leva ett sunt, hälsosamt liv utan att riskera att dö flera år i förtid, tänk på detta.


Tänka sig, först efter 6 år sedan detta inlägg så har jag tappat midjemåttet ytterligare till 101,5 cm(!) Jag är säker på att min djupa depression och ihållande tinnitus har spelat stor roll i eländet.

Jag är inte den som häver i mig öl i mängder och chips och godis äter jag extremt sällan nuförtiden.

Har gått på Green Coffee, Green Tea och det förbjudna fettlösande preparatet DNP så det går åt rätt håll. Dessa ämnen modulerar fettdepåerna i kroppen och gör att man blir mindre frälst i godsaker än förut. Tja, lasern har jag fortfarande brukat använda mig av ibland men den har en begränsad effekt.
Citera
2019-08-18, 19:27
  #93
Medlem
Nochillss avatar
Update. Mitt midjemått ligger idag på 96,5 cm så jag har alltså tappat hela 5 cm på mindre av ett halvår. Det är helt omöjligt för mig att gå ner på naturlig väg trots att jag regelbundet går och gymmar.

Jag går på L-thyroxin som är ett receptbelagt läkemedel som jag har skaffat från Dark Web och ökar ämnesomsättningen.
Dessutom har jag varit till läkare för några veckor sedan här i Tallinn där jag bor pga problem med allergier. Han kunde inte se att jag har några onormala blodvärden som skulle kunna motivera att jag kan få L-thyroxin utskrivet.
Citera
2020-08-30, 12:15
  #94
Avstängd
Mertillens avatar
Bukfetman får vara kvar. Det är inte värt att bli av med den om man på köpet får insjukna kinder och ser sjuk ut.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback