Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-09, 11:34
  #13
Medlem
Terraries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Matho
Du råkar inte ha en iPad? Själv har jag det och den kommer funka utmärkt att använda som trackpad till Mac mini

Klart jag råkar ha en Ipad, jag köpte varken tangentbord eller trackpad, laddade ned wifi touchpad nu också, ska testa det när lådan kommer på tisdag, vilken app använder du?
Citera
2011-09-09, 19:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrarie
Klart jag råkar ha en Ipad, jag köpte varken tangentbord eller trackpad, laddade ned wifi touchpad nu också, ska testa det när lådan kommer på tisdag, vilken app använder du?

Okej du får berätta mer om det på tisdag då.
Jag har ingen mac, ska dock investera i en snart. Blir mac mini eller imac. Vi får se
Citera
2011-09-12, 17:29
  #15
Medlem
Terraries avatar
Sådär, nu har den kommit. Leveransen var snabb, det måste jag säga, men som vanligt med apple måste man i princip sitta på vakt efter budfirman.

Blev lite smått skogstokig förut, det gick inte att göra första booten utan tangentbord eller mus. Hade lyckligtvis en mus liggandes, men tangentbord var det värre med så jag köpte ett apple wireless på kjell och company, jag hade ju ändå tänkt köpa det så småningom.

Apparaten känns kvick, kör den i tvn utan märkbar fördröjning eller liknande. Första Mac:en för mig så det får man vänja sig vid, men än så länge tycker jag om det, allt är logiskt uppbyggt.

Den fyller redan sin funktion, kör mina grooveshark-spellistor medan jag laddar ned HD-material till kvällens underhållning.

Det enda jag har reagerat på är att allt blir så jäkla litet. Jag ser så dåligt ifrån soffan om jag ska läsa ett textstycke eller dylikt, gick lite snabbt igenom upplösningsfunktionerna men då blev bilden för skev och stack utanför. Det är i alla fall något jag måste hitta en lösning på, med trackpaden förstår jag att man ska kunna zooma som på ipaden, i så fall så kan det vara något.
Citera
2011-09-13, 14:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrarie
Sådär, nu har den kommit. Leveransen var snabb, det måste jag säga, men som vanligt med apple måste man i princip sitta på vakt efter budfirman.

Blev lite smått skogstokig förut, det gick inte att göra första booten utan tangentbord eller mus. Hade lyckligtvis en mus liggandes, men tangentbord var det värre med så jag köpte ett apple wireless på kjell och company, jag hade ju ändå tänkt köpa det så småningom.

Apparaten känns kvick, kör den i tvn utan märkbar fördröjning eller liknande. Första Mac:en för mig så det får man vänja sig vid, men än så länge tycker jag om det, allt är logiskt uppbyggt.

Den fyller redan sin funktion, kör mina grooveshark-spellistor medan jag laddar ned HD-material till kvällens underhållning.

Det enda jag har reagerat på är att allt blir så jäkla litet. Jag ser så dåligt ifrån soffan om jag ska läsa ett textstycke eller dylikt, gick lite snabbt igenom upplösningsfunktionerna men då blev bilden för skev och stack utanför. Det är i alla fall något jag måste hitta en lösning på, med trackpaden förstår jag att man ska kunna zooma som på ipaden, i så fall så kan det vara något.
Grattis till köpet då!

Angående problemet med liten text har jag stött på samma problem, men det var ett tag sedan jag hade datorn kopplad till tvn och den gången hade jag varken tangentbord eller mus att tillgå (iPhonen). Hur som haver, du ska få ett tips:
håll inne ctrl samtidigt som du scrollar uppåt, då zoomar du in mot där du har muspekaren. Sen har du ju klassikern ctrl+ som gör att du förstorar texten.
Citera
2011-09-13, 23:45
  #17
Medlem
Terraries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Grattis till köpet då!

håll inne ctrl samtidigt som du scrollar uppåt, då zoomar du in mot där du har muspekaren. Sen har du ju klassikern ctrl+ som gör att du förstorar texten.
Tack och åter tack! Ctrl + i safari zoomade hela sidan, inte bara textstorleken, precis vad jag behövde!
Citera
2011-11-06, 12:01
  #18
Medlem
Doxiss avatar
Man kan ju alltid köpa en ny mac mini men sen köpa en apple cd grej (kan inte namnet) som går på usb som låter en sätta in en cd i den så ploppar det upp på macen
Citera
2011-11-06, 12:49
  #19
Medlem
Scinners avatar
Jag köpte en Mac Mini för ca en månad sedan. Köpte den billigaste som jag direkt uppgraderade med 8Gb Ram + en Kingston Hyper-x 120Gb SSD.

Grymt nöjd med den efter uppgraderingen. Skön känsla när man öppnar ett program och det flyger upp med en gång utan några längre laddningstider.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback