Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-11, 22:34
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Man får välja vilka embryon man stoppar in. Och nu är det något nytt på gång, minns inte vad det var men det var någon show tillsammans med Bethenny Frankel från NY housewives.

Bethenny & Fredrik är namnet på nya tv-serien. Inte det minsta förvånad, då hon har dykt upp i Million Dollar Listing New York vid flera tillfällen, och det är uppenbart att hon och Fredrik är vänner. Verkar handla om att de tillsammans ska köpa och renovera fastigheter, för att sedan sälja dem.
Citera
2018-02-12, 11:33
  #134
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snufflig
Jag har ingen vidare lust att kolla upp det på egen hand, men hur grov bögporr spelade karlsloken in?

Jag snabbspolade igenom en rulle med denne Tag Eriksson och där syns han snaska kotte samt spänna på en snubbe. Han fick inte sin egen avföring packad i just denna i vart fall. Möjligt att det sker i någon annan rulle, men jag ids inte kolla då jag känner att jag sett tillräckligt homoporr för i år.
Citera
2018-02-12, 12:06
  #135
Medlem
Usch. Hatar han och hans sliskiga mäklarkollegor som monterar ner vackra staden Stockholm till ett vidrigt överklassghetto.
Citera
2018-02-13, 15:48
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Oftast använder man sig av färska embryon och det är också dyrast. Har svårt att tänka mig att Fredrik Eklund med pojkvän skulle välja en budgetvariant med frusna embryon. Men som han pratar om att man väljer kön efter att embryot är gjort, det är omöjligt. Det är som om man gifter sig i kyrkan med sin partner och efteråt väljer vem man vill gifta sig med.

Självklart kan man välja kön på det sättet. 99% chans att det stämmer. Att de har valt det bästa för barnen på alla sätt och vis är väl självklart. Vem skulle inte göra det om man hade möjlighet. Det blir ju allt vanligare att heterosexuella par har en surrogatmamma. Och det är en del av dem som väljer vilket kön de vill ha på barnet.
Citera
2018-02-13, 15:49
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Bethenny & Fredrik är namnet på nya tv-serien. Inte det minsta förvånad, då hon har dykt upp i Million Dollar Listing New York vid flera tillfällen, och det är uppenbart att hon och Fredrik är vänner. Verkar handla om att de tillsammans ska köpa och renovera fastigheter, för att sedan sälja dem.

Ah det låter det. Ska nog titta på det för att se om det blir bra. Tycker de är lite småroliga tillsammans så man kan ha det som slötittande när man är lite bakis och kör lite avslappnat på dagen efter. Mysigt.
Citera
2018-02-13, 16:32
  #138
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Självklart kan man välja kön på det sättet. 99% chans att det stämmer. Att de har valt det bästa för barnen på alla sätt och vis är väl självklart. Vem skulle inte göra det om man hade möjlighet. Det blir ju allt vanligare att heterosexuella par har en surrogatmamma. Och det är en del av dem som väljer vilket kön de vill ha på barnet.
Nej, jag tror att det är ett missförstånd. Man kan inte, som Fredrik säger, först göra ett embryo och sedan stoppa in vilket kön man vill ha. Det är spermien som bestämmer könet. Man bestämmer könet först, om man vill bestämma kön, sedan gör man embryot. Embryot görs av ett ägg och en spermie.

Om man väljer frysta embryon väljer embryologen ut de som ser bäst ut och har det kön som mottagaren önskar.
Citera
2018-02-18, 11:05
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Lutar åt fattig kvinna.

Han har noll koll på hur barn blir till uppenbarligen. Här förklarar han för Hänts reporter:


"Det funkar så att man gör ett embryo och sen får man bestämma vad man ska stoppa in, så att säga. Och då valde vi en flicka och en pojke, men man kan välja vad som helst. Det är fantastiskt att det funkar."

Man gör ett embryo och SEN får man bestämma vad man stoppar in? Ett ägg och en spermie bildar ju ett embryo, man stoppar väl för faan inte in en spermie till för att bestämma könet!


https://www.hant.se/fredrik-eklund-b...n-pa-vara-barn
Fredrik är helt okunnig och sedan ger han sig in och ska förklara hur det funkar.


Man stoppar in embryona man valt i kvinnan.

Eller vad svamlar du om?

Att Fredrik och hans man valt att få en flicka och en pojke är vad han säger. Hoppas att man får se tvillingarna lite då och då i den nya serien. Så gulligt!
Citera
2018-02-18, 12:29
  #140
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smyghomo
Usch. Hatar han och hans sliskiga mäklarkollegor som monterar ner vackra staden Stockholm till ett vidrigt överklassghetto.

Vem vill bo i Stockholm när massa annat i stan monterats ned?
Citera
2018-02-18, 18:18
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vem vill bo i Stockholm när massa annat i stan monterats ned?
Det har du rätt i. Snart bara bottenskrapet kvar i den här stan.
Citera
2018-02-18, 22:44
  #142
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Man stoppar in embryona man valt i kvinnan.

Eller vad svamlar du om?

Att Fredrik och hans man valt att få en flicka och en pojke är vad han säger. Hoppas att man får se tvillingarna lite då och då i den nya serien. Så gulligt!
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Man stoppar in embryona man valt i kvinnan.

Eller vad svamlar du om?

Att Fredrik och hans man valt att få en flicka och en pojke är vad han säger. Hoppas att man får se tvillingarna lite då och då i den nya serien. Så gulligt!
Nej, jag svamlar inte, Fredrik och hans gubbe är inga fattiglappar. Om man är fattiglapp så väljer man vilka frysta embryon man "stoppar in".
Vad Fredrik förklarar är hur det gick till när de skulle välja kön.

"Fredrik Eklund berättar: Så valde vi kön på våra barn
- Det funkar så att man gör ett embryo och sen får man bestämma vad man ska stoppa in, så att säga. Och då valde vi en flicka och en pojke, men man kan välja vad som helst. Det är fantastiskt att det funkar.
Toppmäklaren förklarar att metoden är vanlig i USA.
– Man behöver ju inte välja, men man kan. Det är väldigt medicinskt och coolt att det går."

När man ska göra ett färskförsök där man vill bestämma kön på barnet, går det till på följande sätt:
Man väljer först vilket kön man vill ha på barnet, därefter väljer man ett bra ägg från den kvinnliga donatorn, sedan en bra spermie med önskat kön från mannen, alltså en spermie med x-kromosom om man önskar en flicka, eller en spermie med y-kromosom om man vill ha en pojke, SEDAN gör man embryot, alltså för samman ägget och spermien. Sedan förs embryot in i kvinnan som ska föda barnet.

Det Fredrik säger är att man gör FÖRST ett embryo och SEDAN väljer man vad de ska stoppa in.
Fredrik sa inte att de gör en massa olika embryon och sedan väljer bland dem vad man ska stoppa in i kvinnan, utan han sa att man gör ETT embryo och sedan väljer vad man ska stoppa in, alltså stoppa in nåt som avgör om huruvida det ska bli en tjej eller kille. Strunt samma, han har alltså inte fattat ett skvatt om hur barn blir till. Han hängde inte med på biologilektionerna tydligen och han har fortfarande inte fattat det där med ägg, spermier och embryon.
Citera
2018-02-18, 23:22
  #143
Medlem
Hur lyckades Fredrik bli en toppmäklare har jag alltid undrat. Intelligensnivån är ju inte särkilt hög på den mannen och har aldrig varit. Att mäklare är sliskiga typer är knappast en nyhet, men han och hans svenska kollegor tar ändå priset, då dom lyckas med att fiska upp onödigt rika, smådumma personer från intet och ingjuta status med sitt barnsliga påhittade säljsnack.
Citera
2018-02-19, 10:58
  #144
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smyghomo
Det har du rätt i. Snart bara bottenskrapet kvar i den här stan.

Jag tänker på näringsliv än befolkningen iofs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback