Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-09, 20:40
  #13
Medlem
Jonny666s avatar
BFD är den bästa pluggen jag har testat iaf, brukar köra med den live via trigg
Citera
2011-09-09, 21:24
  #14
Medlem
TheMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055

Superior Drummer 2.0 har massvis med olika trumset att välja mellan. Fixar du någon expansion har du långt fler trumset med olika sound än vad du någonsin kommer behöva. Det har också en inbyggd mixer så att du kan ratta fram ditt helt unika sound. Möjligheterna är oändliga.

I min crackade version av SD 2.0 (som är 20 gig stor) finns bara ett trumset (N.Y. AVATAR). Dock kan man byta ut trumljuden, men det finns ju inte så många? Till exempel finns bara 3 kickdrums, jag gillar inte någon av dem.
Säger inte att pluggen är dålig, den ska vara grym vad jag har förstått, men det känns inte som möjligheterna är oändliga med tre bastrummor?
Citera
2011-09-09, 22:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMachine
I min crackade version av SD 2.0 (som är 20 gig stor) finns bara ett trumset (N.Y. AVATAR). Dock kan man byta ut trumljuden, men det finns ju inte så många? Till exempel finns bara 3 kickdrums, jag gillar inte någon av dem.
Säger inte att pluggen är dålig, den ska vara grym vad jag har förstått, men det känns inte som möjligheterna är oändliga med tre bastrummor?

Du kanske har rätt i att det inte finns så många i basversionen utan expansioner. Jag har The Metal Foundry expansionen och kan välja mellan 8 bastrummor och 21 virvlar. Sen finns det ju massa olika expansioner beroende på vilken musikstil man vill åt.
Citera
2011-09-13, 23:18
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Du kanske har rätt i att det inte finns så många i basversionen utan expansioner. Jag har The Metal Foundry expansionen och kan välja mellan 8 bastrummor och 21 virvlar. Sen finns det ju massa olika expansioner beroende på vilken musikstil man vill åt.

om man ska behöva tanka flera expansionsen och kötta för att få fler valmöjligheter så är ju inte 8 bas trummor så stor variation
Citera
2011-09-14, 09:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uhar
om man ska behöva tanka flera expansionsen och kötta för att få fler valmöjligheter så är ju inte 8 bas trummor så stor variation

Hur många mer än 8 baskaggar behöver man som sen går att justera, vi snackar ju akustiska trummor här, varenda jäkla skiva låter ju nästan samma i trummorna med små justeringar mestadels i EQ avdelningen.
Citera
2014-04-04, 01:27
  #18
Medlem
Gammal tråd, ja!
Måste bara få flika in på Maggio soundet.
Christian Walz som producerade Satan i gatan berättar hur han använde sig utav "Addictive drums" och
sedan distat dom för att få en mer livskänsla och ett hoplimmat kitt (Från intervju i SOUND-tidningen).
Kan intyga att man får det soundet då jag själv pillar med det
Citera
2014-04-05, 11:11
  #19
Avstängd
chiptraxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowgoat
Gammal tråd, ja!
Måste bara få flika in på Maggio soundet.
Christian Walz som producerade Satan i gatan berättar hur han använde sig utav "Addictive drums" och
sedan distat dom för att få en mer livskänsla och ett hoplimmat kitt (Från intervju i SOUND-tidningen).
Kan intyga att man får det soundet då jag själv pillar med det
Bra tips, addictive låter ju bra utan att fylla hela hårdisken men lite för rent ska prova dista nästagång jag ska spela in heavy metal :-)
Citera
2014-05-12, 02:03
  #20
Medlem
LVX156s avatar
För er som spelar in metal så vill jag tipsa om en kanal på YouTube med presets till Metal Foundry. Det är en kille som försöker skapa så exakta kopior av trumljud från olika plattor som möjligt. Han har presets för Behemoths "Evangelion", Born of Osiris, Fleshgod Apocalypse, Despised Icon, Fear Factorys "Archetype" osv.

Här är kanalen: https://www.youtube.com/user/Garell2/videos

Så här låter till exempel hans Behemoth "Evangelion"-preset: https://www.youtube.com/watch?v=Vrq0V6kz3Ok

Var dock beredd på att du kan behöva 8GB RAM för en del av kiten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback