• 1
  • 2
2011-09-05, 14:01
Medlem
Alistair Overeem skriver ett exklusivt(?) kontrakt med ufc, vem hans nästa motståndare blir är ännu oklart.

Vad är det som är så exklusivt med just detta kontrakt?
Vem tror ni hans nästa motståndare blir?
Hur står han sig mot UFCs absoluta HW-top?

http://mmanytt.se/ufc/exklusivt-alis...trakt-med-ufc/
Citera
2011-09-05, 14:04
Medlem
kvadds avatar
Exklusivt i form av att han inte får tävla någon annanstans, precis som alla andra UFC-kontrakt egentligen.
Citera
2011-09-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadd
Exklusivt i form av att han inte får tävla någon annanstans, precis som alla andra UFC-kontrakt egentligen.
Inte så exklusivt över huvud taget alltså. Speciellt inte för Overeem själv
Citera
2011-09-05, 14:10
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMytLegend
Inte så exklusivt över huvud taget alltså. Speciellt inte för Overeem själv

Eftersom han bara lär får fightas i UFC är det väl så exklusivt det bara kan bli.
Citera
2011-09-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Eftersom han bara lär får fightas i UFC är det väl så exklusivt det bara kan bli.
Beror på hur man använder ordet, tänkte exklusiv som synonym för unik men jag förstår vad ni menar. Jag antar att det inte är något speciellt med själva kontraktet i så fall?
Citera
2011-09-05, 14:22
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMytLegend
Beror på hur man använder ordet, tänkte exklusiv som synonym för unik men jag förstår vad ni menar. Jag antar att det inte är något speciellt med själva kontraktet i så fall?

inget speciellt alls med kontraktet

tidigare har Overeem kunnat köra k-1 osv fast han haft kontrakt med SF
så...inget mer k-1 på ett tag nu
Citera
2011-09-05, 14:25
Medlem
No_fears avatar
Ska bli skoj att se han där men även lite tråkigt att veta att ett K1 möte mot Badr Hari inte kommer bli av på ett bra tag
Citera
2011-09-05, 14:45
Medlem
Traveller2007s avatar
Tycker att det ska bli kul att se honom i UFC och se hur det gar for honom mot "eliten" i UFC. Han har kanske inte mott MMA-varldens elit de senaste aren men han ar anda rankad som #3 i varlden av manga. Ska bli kul. Vem tror ni han far mota? Nogueira kanske?
Citera
2011-09-05, 15:14
Medlem
Nice!
Skulle tro på en match mot Brock Lesnar i det närmaste på UFC 140 eller något sådant.
Citera
2011-09-05, 15:19
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
Uppblåsta intron och gapande dommare med dramatik i rösten.. Till och med domarna får smeknamn "Big John McCarthy" osv.

Utdragna fighter med självklarta cliffhangers i sista ronden.

Du menar alltså det runtomkring, det det viktiga, det som händer I ringen, det har inget med wwf att göra. Sen att dom gör show av det utanför ringen, inför osv förstår jag inte varför man är kritisk till.

Så det är bättre att dom skippar intron, domaren får inte heta smeknamn och dom ändrar rösten?
Citera
2011-09-05, 15:19
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eob
Nice!
Skulle tro på en match mot Brock Lesnar i det närmaste på UFC 140 eller något sådant.

Hur är brocks status då?
Citera
2011-09-05, 16:57
Medlem
mmas avatar
4min gammalt twitter av reem..

"the swedish website that posted that im on my way to vegas to sign the UFCcontract is WRONG"

mmanytt.. jag säger då det.

Är väl lika bra att spara texten som mmanytt skrivit... den lär väl försvinna snart =)

Citat:
Det har inte varit en hemlighet att Alistair Overeem har varit i förhandlingar med UFC för ett kontrakt, och vi har skrivit om det ett par gånger tidigare. Idag svensk tid har Overeem begett sig till Las Vegas för att skriva sitt namn på den prickade linjen, och efter det är han alltså officiellt under ett kontrakt med UFC, berättar en källa nära situationen till MMAnytt.se.

När han kommer att göra sin debut, och vem denna motståndare kommer att bli är ännu inte klart. Men med största sannolikhet kommer det bli en av de större namnen UFC har, och debuten bör ske någon gång i slutet av året, eller början av nästa.

Det här markerar också slutet för Overeems möjligheter att tävla i kickboxning, eller andra kampsporter och får således fokusera fullständigt på sin MMA-träning och i sin tur de kommande matcherna. Detta är givetvis lite tråkigt för de som följde Overeems kickboxningskarriär, men det är desto bättre nyheter för de som följer hans MMA-karriär.
Senast redigerad av mma 2011-09-05 kl. 17:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in