Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 20:49
  #3481
Medlem
LillaNymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Såhär i efterhand undrar man ju om bandmedlemmarna på något sätt visste vad för en typ Virtanen var redan då, och bestämde sig för att utdela lite handfast rättvisa.

Enligt media-uppgifter berodde det på ett missförstånd. Bandet skulle ha trott att Virtanen skrivit en recension där han beskrivit bandet som "Dregen-kloner". Låter som en rätt överilad reaktion att starta ett brutalt bråk som pågår både inne på ett konsulat och ute på gatan i en sådan omfattning att ambassadören får ringa det främmande landets polismakt..
Citera
2017-10-18, 20:50
  #3482
Medlem
CW har fått sin sak prövad rättsligt och det räckte inte ens till åtal. Att många år senare outa någon i en privat vendetta måste vara förtal. Syftet är förmodligen radikalfeministiskt och i inte liten grad varumärkesbyggande.

Om FV kan man säga att hans radikalfeminism biter honom i baken. Hans situation får mig att tro på kharma.
Citera
2017-10-18, 20:51
  #3483
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vem kommer att köpa hans alster?

Alla! Jag utgår från att så blir fallet eftersom vårt lands chefsöversteprästinnor inom radikalvänstern i åratal tutat i oss att patriarkatet styr och männen håller varandra om ryggen. Om Virtanen alltså inte snarast blir upptagen i de vita medelålders gudarnas pantheon vill jag ha en ursäkt av dessa kvinnor som tjatat sig blå genom alla år.
Citera
2017-10-18, 20:51
  #3484
Medlem
Analyserar man hans krönikor verkar han sysslat mycket med projektioner. Andra vita män är onda, kvinnohatare och så vidare. På så sätt stillas hans ångest över hand egna onda sidor och en balans upprättas. Kapten klänning sysslade också mycket med försvarsmekanismer, då han utåt uppträdde med ”omvänt” beteende. Vurmade för feminism ock jämställdhet, stod upp för kvinnorna som han på nätterna våldtog.
Citera
2017-10-18, 20:52
  #3485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Lokaltidningar ute i landet. Utländsk press.

Ja, där har vi det! Fredde realiserar sin livslånga dröm - att skriva för utländsk press. Det blir packa väskorna och dra till Manchester på rot. Därifrån levererar han undermålig "journalistik" till musikpress baserad i Manchester, London och ... tja, Glasgow? Samtidigt köttar han sig igenom den lokala klubbscenen och dess ungvilt.

Annars kanske Alexandra har nåt skrivjobb att leja ut
Citera
2017-10-18, 20:52
  #3486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vad sa tjejen då? Ville hon inte PRAOa? Då är man i en viss ålder.
Alldeles oavsett får man inte besvara en sån förfrågan som han gjorde.
Hennes eget meddelande har inte publicerats vad jag vet, bara hans. Hennes exakta formulering framgår därför inte. Skrev hon ordagrant PRAOa? Eller kanske praktisera? Eller frågade hon om praktikplats? En praktikplats kan nämligen förmedlas av gymnasium, högskolor eller arbetsförmedlingen och personens ålder kan således vara 18, 22 eller lite vad fan som helst.
Citera
2017-10-18, 20:53
  #3487
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Ja, det gör han helt klart, men nog dyker han in lite då och då på redaktionen lite smålummig och go'. Har man inte nolltolerans mot alkohol och droger på Aftonludret?

Garanterat har dom nolltolerans men han kanske har så hög stjärnstatus att dom låter han vara lite påverkad och vem vet dom kanske delar på en snok samt några bärs. Det är ju Lillördag
Citera
2017-10-18, 20:53
  #3488
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Sen tyckte jag mig se att Svetsaren börjat snacka nu om tuffare sexlagstiftning. Hör inte riktigt till den här tråden, men det är rätt tveksamt att han triggas till handling varje gång det blir nån slags medial hashtag-kampanj om vad fan som helst. Han har väl hamnat på bild nu med tre olika sexualförbrytare på rätt kort tid, så man kanske kan förstå om han vill flexa musklerna lite för att visa att han har rätt värdegrund.

Det som krävs är väl inte främst tuffare lagstiftning utan tuffare tillämpning med vettigare straff. Svårt att få fällande dom vid trakasserier etc när det knappt ens går att fälla för våldtäkt även om den misstänktes DNA hittas i trosorna på offret. Missförstå mig inte, beviskraven måste vara hårda, men straffen därefter är ju ofta rena hånen.

För att återgå till Virtanen så är det egentligen endast våldtäktsanklagelse(r) som kan leda till någon slags straff från samhällets sida. Bevisläget, av det som framkommit hittills, är fullständigt uselt. Även om han sannolikt är ett svin så kommer han helt garanterat att vandra fri om inget annat hänt på senare tid med annat bevisläge. Man kan även notera att många som klagar på Aftonbladet (tex SvD mfl) ju inte själva outar Virtanen.

Angående Timell är han ju helt annan stjärnklass på, med flera namngivna vittnen som anklagar honom för mindre grova saker = mer riskfritt att publicera.

Dock, om den här stormen drar på (vilket verkar vara fallet) kan det ju bli ett allmänintresse av något som från början kanske inte var det => publicering av namn. Helt säkert sitter färdiga löp och artiklar och kliar i webredaktörernas händer på övriga media, de funderar på om de vågar dra först, men så fort någon publicerar följer alla andra efter omedelbums.

För att fortsätta med skvaller så har ju Virtanen skrutit om att han är välutrustad, det i sig är ett tecken på att man har konstigt kopplade synapser på hjärnkontoret. Det uppkommer liksom inte i en vanlig konversation bland normala nyktra personer, än mindre i skriven form i någon slags media.
Citera
2017-10-18, 20:55
  #3489
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hennes eget meddelande har inte publicerats vad jag vet, bara hans. Hennes exakta formulering framgår därför inte. Skrev hon ordagrant PRAOa? Eller kanske praktisera? Eller frågade hon om praktikplats? En praktikplats kan nämligen förmedlas av gymnasium, högskolor eller arbetsförmedlingen och personens ålder kan således vara 18, 22 eller lite vad fan som helst.
Så om du i en maktposition fick förfrågan om en praktikplats från en 35-årig kvinna skulle du besvara den som han gjorde? På de arbetsplatser jag haft, somliga av dom i maktposition, skulle det vara ett solklart skäl för disciplinåtgärder inkluderande uppsägning.
Citera
2017-10-18, 20:55
  #3490
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaNymo
Enligt media-uppgifter berodde det på ett missförstånd. Bandet skulle ha trott att Virtanen skrivit en recension där han beskrivit bandet som "Dregen-kloner". Låter som en rätt överilad reaktion att starta ett brutalt bråk som pågår både inne på ett konsulat och ute på gatan i en sådan omfattning att ambassadören får ringa det främmande landets polismakt..
Ja, den förklaringen skaver.
Har läst bloggarna med Virtanens tweets till Birro (bl.a.) och han framstår ju där som en sällsynt elak jäkel. Känns mer och mer troligt att Virtanen uttryckt sig betydligt grövre än så, och dessutom dragit på rejält tills kontrahenterna tappade behärskningen.
Citera
2017-10-18, 20:55
  #3491
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Det är ju en ännu större anledning att hänga sig, för barnens skull. De lär ju bli ordentligt mobbade om de behåller nån slags kontakt med sin våldtäktsman till far. Iofs tror jag inte heller frugan kommer låta honom träffa dem, men döden är den enda halvt ärbara utvägen för FV i detta läget. Hänger han sig innan veckan är slut kommer jag att ha i alla fall lite respekt.
Hur det än är så glömmer folk. Om han slutar som skribent och håller låg profil (kanske flyttar till Norrland) kommer livet tuffa på som vanligt till slut. Folk har liksom inte ork, lust och tid att gå runt och hata och göra livet surt för folk i all evinnerlighet. Slutar han föra ut sin dynga och slutar han bete sig som ett svin så gör han ju ingen skada...
Citera
2017-10-18, 20:57
  #3492
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakingborr
CW har fått sin sak prövad rättsligt och det räckte inte ens till åtal. Att många år senare outa någon i en privat vendetta måste vara förtal. Syftet är förmodligen radikalfeministiskt och i inte liten grad varumärkesbyggande.

Om FV kan man säga att hans radikalfeminism biter honom i baken. Hans situation får mig att tro på kharma.
Nix. Ingen rättslig prövning där inte. Nedlagd förundersökning är långt ifrån rättslig prövning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback