Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-01-03, 06:20
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmelgruff
Har sett en låssmed borra sig in i låskistan på en säkerhetsdörr på nån minut, strax efter det var dörren öppen. Bryta med den typen av verktyg som brandkåren använder tar betydligt längre tid.

Tycker brandkåren brukar vara relativt snabba, dom har ju tillgång till hydralverktyg
Citera
2019-01-03, 06:24
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kanske inte just den du länkar till (klinga för bla tegel och betong) men effektivt ja, risken är bara att man startar en brand när kapmaskiner av den typen används så till bostäder så tror jag att det är ett sistahandsalternativ.

" risken är bara att man startar en brand " Gör väl inget, brandkåren är ju på plats
Citera
2019-01-03, 06:30
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Tjuvarna har redan det verktyget där man pressar ihop dörren, dessutom är det rätt ljudlöst, dom pressar ihop den i mitten från vänster och höger långsida.

Det ser ut som dubbla stål-kilar man slår in mellan dörr o karm, sedan kopplas en hydralcylinder i mellan o börja pumpa, ungefär som en portapower om ni hållit på med bilar
Citera
2019-01-03, 08:56
  #100
Medlem
Isnatts avatar
Varför använder dom inte bara extranyckeln som värden eller ansvarig i brf har?
Jag har säkerhetsdörr och när min brf ska göra saker i min lägenhet medan jag är på jobbet så går dom in med extranyckel. Dom river inte upp himmel och jord liksom när det finns enklare sätt.
Citera
2019-01-03, 11:41
  #101
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan

Kanske finns något trick om man kommer åt gångjärnen...
Har man stiftat dörren så hjälper det inte att slå av sprintarna,
Citera
2019-01-03, 12:05
  #102
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Fjärsman hälsade på en bekant till mig i hans lägenhet med säkerhetsdörr, den bröt de upp. Det var stora brytmärken i höjd med överlåset främst. In kom de alla gånger men hur lång tid det tog vet jag inte. Ett par minuter låter rimligt, kanske.
Citera
2019-01-03, 15:28
  #103
Moderator
blomvattnares avatar
För eventuell sammanfogning med (FB) Hur säker är en säkerhetsdörr egentligen?.

Brott och brottsbekämpning --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2019-01-03, 15:55
  #104
Medlem
PubMixs avatar
Vill tillägga i tråden bara att hyresgäst mycket väl kan ha bytt låscylindet själv och därför har inte hyresvärden nyckel til lgh, har varit med om detta väääääldigt många gånger.

Det får man inte göra men e nästan omöjligt att upptäcka tills boende avflyttar och inte byter tillbaka till originalcylinder.

Tar 20-30min för en amatör att byta själv till kostnad av nån tusenlapp
Då slipper dom vara oroliga att gamla nycklar är på vift alt att fastighetsskötare ska komma in och upptäcka olagligheter
Citera
2019-01-03, 17:54
  #105
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Varför använder dom inte bara extranyckeln som värden eller ansvarig i brf har?
Jag har säkerhetsdörr och när min brf ska göra saker i min lägenhet medan jag är på jobbet så går dom in med extranyckel. Dom river inte upp himmel och jord liksom när det finns enklare sätt.
Vare sig när jag bodde i hyresrätt eller BRF var det någon annan som hade nycklar.

I hyreskåken (stort "allmännyttigt" bolag) var det tub i dörren, där jag lade i nycklarna vid behov. De stod för övrigt inte för överlås, det fick var och en sätta i själv.

I BRF:n samlade man in nycklar varje gång det behövdes och återlämnade dem efteråt, åt de som inte var hemma.
Att förvara nycklar till en hel BRF kräver en hel del, som klassade säkerhetsskåp med elektronisk loggning placerade i ett säkert utrymme (plåtade väggar och larmat). Och en rejäl ansvarsförsäkring.
Citera
2019-01-03, 17:59
  #106
Medlem
Kunde inte ta foto genom kikar hålet. 3 snut bilar utanför porten och en special fordon helt svart där det kom ut 2 personer i vita kläder. De här är teknikerna som undersökte om det var mord eller inte. Polisen ringde på efteråt och fråga om man sett eller hört något senaste 2 dagarna men icke något. Min granne var uzbeker och trevlig som hälsa när man möttes. Fick reda på att han var kriminell, misstänkt för rån

Det var klena snutar då det tog dem 110min att få upp dörren men de våga helt enkelt inte för de trodde grannen var beväpnad för det handlar om ett mord min vänner. Kaos fan, måste flytta ifrån det här jävla området
Citera
2019-01-03, 18:52
  #107
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
För eventuell sammanfogning med (FB) Hur säker är en säkerhetsdörr egentligen?.

Brott och brottsbekämpning --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator

Trådar sammanfogade.

//Mod
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback