2011-09-05, 08:42
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Jag har Win 7 starter på en netbook.
Till ett arbete skapade jag en mapp på skrivbordet. När arbetet var slutfört, tömdes mappen och materialet arkiverades på annat ställe.
Den tomma mappen placeras i papperskorgen som töms. Efter ett par dagar dyker den förb... mappen upp på skrivbordet igen!
Hur skall jag lösa detta irriterande problem?
Citera
2011-09-05, 08:46
Bannlyst
Malwarebytes ett antispionprogram är bra på att radera låsta mappar/filer har själv använt det vid några tillfällen
Citera
2011-09-05, 08:49
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lecatt
Malwarebytes ett antispionprogram är bra på att radera låsta mappar/filer har själv använt det vid några tillfällen

Tackar för tipset. Skall kika på det.
Det lustiga är att mappen dyker upp igen efter ett par dagar. Hade jag inte kunnat kasta den hade det varit mer förståeligt.
Citera
2011-09-05, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Det lustiga är att mappen dyker upp igen efter ett par dagar. Hade jag inte kunnat kasta den hade det varit mer förståeligt.
Ja instämmer det verkar vara lite märkligt, jag har inte dom kunskaperna så att jag kan förklara detta, kan det vara något i windows register???? jag brukar städa upp mitt register med jämna mellanrum men jag använder XP.
Citera
2011-09-05, 08:53
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Håll ned skift-tangenten när du högerklickar på mappen och välj "Radera permanent". Kommer den i alla fall tillbaka så måste du ha drabbats av någon form av malware, eller att det program som skapat mappen fortfarande snurrar i datorn och skapar den igen.
Citera
2011-09-05, 08:55
Medlem
anyones avatar
Ingår din dator i en domän som använder roaming profiles?
Citera
2011-09-05, 09:38
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Håll ned skift-tangenten när du högerklickar på mappen och välj "Radera permanent". Kommer den i alla fall tillbaka så måste du ha drabbats av någon form av malware, eller att det program som skapat mappen fortfarande snurrar i datorn och skapar den igen.
Skall prova att radera permanent. Mappen har jag själv skapat för att samla filerna till projektet.

Citat:
Ursprungligen postat av anyone
Ingår din dator i en domän som använder roaming profiles?
Nix.
Citera
2011-09-06, 09:37
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Jag tror att jag är lösningen på spåren.
Det verkar som mappen kommer tillbaka när jag synkar smartphonen via BT.
Jag har ett svagt minne att jag jobbade med materialet i mobilen också. Det kan vara så enkelt att jag valt att synka mappen med datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in