Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-05, 00:04
  #1
Medlem
stabilsomfans avatar
Hur gör ni när ni är sjuka och verkligen vill ha cigg.jag har ont i halsen slem osv fast vill så gärna ta en cigg på balkongen men vill inte få värsta hostattacken eller nått.
Citera
2011-09-05, 00:07
  #2
Medlem
Parrehs avatar
Skit it helt enkelt, antingen röker du eller så röker du inte. Om du har astmamedicin till ditt förfogande är det ju att ta några "puffar" före du röker och några efter, så gör jag i alla fall vid jobbig förkylning.
Citera
2011-09-05, 00:11
  #3
Medlem
Själv är jag inte ens sugen på snus när jag är sjuk. Nu röker jag inte men blir det inte lite samma sak?
Som föregående skribent skrev så: skit it?
Citera
2011-09-05, 00:41
  #4
Moderator
kvm3s avatar
Jag låter alltid bli att röka när jag är förkyld. Jag intalar mig att det höjer min motivation för att bli frisk igen, samtidigt som det är mindre ansträngande för hals och lungor.
Citera
2011-09-05, 00:47
  #5
Medlem
Jag brukar försöka snusa istället när jag är sjuk. Dock har jag svårt att ersätta ciggen helt med snus så jag röker också. Hostattackerna får jag leva med även om det inte brukar bli så mycket av det. Det jag stör mig mest på att röka när jag är sjuk är att ciggen har en tendens till att smaka äckligt och det gör ont i strupen.
Citera
2011-09-05, 01:04
  #6
Medlem
stavas avatar
Testa mentholcigg, dom känns ofta schysstare om man är risig i halsen....
Citera
2011-09-05, 05:40
  #7
Medlem
Renatuss avatar
Kan du låta bli så gör det annars tror jag inte att det är någon större fara om du tar några bloss.
Jag röker inte själv i vanliga fall, men brukar ta en cigg just när jag har ont i halsen.

Inte för att det på något sätt lindrar tycker bara att det känns skönt när det bränns
Citera
2011-09-05, 07:19
  #8
Medlem
Finns lixom bara två lägen, antingen röker du eller så gör du det inte. Du kan ju inte bara "nästan" röka hahahaha Antingen blossar du och lever med hostan eller så väntar du utan cigg
Citera
2011-09-05, 07:44
  #9
Medlem
CristDaFists avatar
Satan i gatan va irriterande det är när man har ont i halsen när man vill ta en cigg

Men det är ett bra tillfälle att ta ett uppehåll tills man e frisk, det gör de bra för lungorna.
Citera
2011-09-05, 08:51
  #10
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Som någon redan sagt är menthol att föredra när man är förkyld.
Citera
2011-09-05, 09:55
  #11
Avstängd
slutstegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
Som någon redan sagt är menthol att föredra när man är förkyld.
Instämmer till fullo! Det gör större skillnad än man tror!
Citera
2011-09-05, 13:11
  #12
Medlem
abccbas avatar
Som sagt, mentholcigaretter is the answer! Är ibland till och med skönt för halsen när den inte är frisk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback