Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 18:35
  #397
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Jaså, du är en sådan typ. Har du alltid haft samma åsikter genom hela livet? Mitt personliga erfarenhet är det är rätt trevligt och utvecklande att, med tidens gång, ompröva åsikter. Om man är tydligt med att man har ändrat sig i en fråga och förklarar varför man har gjort det ser jag inga större problem. Att ändra sig i en fråga och sedan hävda att man alltid tyckt så är ju däremot hyckleri.

I sak, varför förrådde Hanif Bali Sverige? "Mörka krafter", "hatare", "rena rama 30-talet", "nazister, fascister, främlingsfientliga" har påtalat hela tiden att massinvandringen slutar i ett helvete. Har Hanif Bali och de andra moderaterna verkligen bara varit klappmongon allihop som trott annorlunda? Och varför fäller de inte regeringen när de kan? De är ju as. Sådana här djävlar ska inte få fördärva Sverige i årtionden och sedan komma undan med att spela inkompetenta.
Citera
2018-01-06, 19:58
  #398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
I sak, varför förrådde Hanif Bali Sverige? "Mörka krafter", "hatare", "rena rama 30-talet", "nazister, fascister, främlingsfientliga" har påtalat hela tiden att massinvandringen slutar i ett helvete. Har Hanif Bali och de andra moderaterna verkligen bara varit klappmongon allihop som trott annorlunda? Och varför fäller de inte regeringen när de kan? De är ju as. Sådana här djävlar ska inte få fördärva Sverige i årtionden och sedan komma undan med att spela inkompetenta.
Nu besvarade du iofs inte mina frågor, men visst. Moderaterna, och inte minst Hanif Bali, hade nog gärna fällt regeringen om de hade kunnat. Problemet är ju att majoriteten i riksdagen tyvärr inte tycker så.
Citera
2018-01-06, 20:12
  #399
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Jaså, du är en sådan typ. Har du alltid haft samma åsikter genom hela livet? Mitt personliga erfarenhet är det är rätt trevligt och utvecklande att, med tidens gång, ompröva åsikter. Om man är tydligt med att man har ändrat sig i en fråga och förklarar varför man har gjort det ser jag inga större problem. Att ändra sig i en fråga och sedan hävda att man alltid tyckt så är ju däremot hyckleri.

Moderaterna har inte omprövat några djävla åsikter. Det här satans partiet har jag lämnat av en anledning - de är landsförrädare. Hanif Bali får väl ta strid internt och gå ut med det i offentligheten eller hålla käften istället för att spela taktiker inför valet 2018.
Citera
2018-01-14, 20:15
  #400
Medlem
stone_sleepers avatar
Även solen har sina fläckar och Hanifs stora "fläck" är att han är sionist. Vet inte om han är det bara för att provocera vänstern eller om han på allvar menar att judisk etno-religiös nationalism är ok?
__________________
Senast redigerad av stone_sleeper 2018-01-14 kl. 20:18.
Citera
2018-01-15, 22:15
  #401
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det fins gradskillnder i det moderata hevetet. Herr Bali tillhör i allafall falangen innom M som det går att diskutera med. Läääängtst ner på skalan hamnar skittöveln Erik Bengtzboe.
Så länge han finns på valbar plats på någon M valsedel kommer jag inte ens överväga att rösta M.
För hans del räcker inte avbön eller ursäkter. En fullständig och oåterkallelig uteslutning är enda vägen.
Vad har Bengtzboe gjort som inte Bali gjort?
Citera
2018-01-16, 07:59
  #402
Medlem
arbetets avatar
Intervjuas på Tucker Carlson Tonight:

Hanif Bali‏
@hanifbali
Citat:
Om två timmar intervjuas jag av @TuckerCarlson hos @FoxNews - intervjun sänds imorgon. Ville bara ge er heads up så ni hinner förbereda er ”Sverigebild”.

https://twitter.com/hanifbali/status/953015824331272199

Verkar inte ha varit med i natt så det blir väl nu till natten då.
Citera
2018-02-15, 13:46
  #403
Medlem
Utopiantoss avatar
I denna tråd diskuteras en artikel, där det påstås att Hanif Bali hade en betydligt mjukare ton för ett antal år sedan.

(FB) Vad beror radikaliseringen av högerdebattörer på?
https://www.magasinetparagraf.se/nyh...es-hanif-bali/
Citera
2018-02-15, 14:01
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
I denna tråd diskuteras en artikel, där det påstås att Hanif Bali hade en betydligt mjukare ton för ett antal år sedan.

(FB) Vad beror radikaliseringen av högerdebattörer på?
https://www.magasinetparagraf.se/nyh...es-hanif-bali/
Skräptidning. Artikeln är ju dessutom ett lågvattenmärke när man använder språkbruk som radikaliserad för att beskriva Hanif.

Han må vara kontroversiell och en minst sagt konventionell retorik, men särskilt politiskt radikal är han ju inte. Internationellt är han nog till strax höger om mitten.
Citera
2018-02-15, 17:21
  #405
Medlem
Han spelar allanballan på nätet, men han gör det sittande i riksdagen för ett parti som står för motsatsen till det han vill framställa sig som. Även om åsikterna säkert är genuina så är han en lydig moderat och rättar sig i ledet när det gäller.
Citera
2018-02-16, 17:09
  #406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
I denna tråd diskuteras en artikel, där det påstås att Hanif Bali hade en betydligt mjukare ton för ett antal år sedan.

(FB) Vad beror radikaliseringen av högerdebattörer på?
https://www.magasinetparagraf.se/nyh...es-hanif-bali/

Såg Hanif i media för första gången 2009. Handlade då om hur mycket han skämdes över sina partikamrater i Vellinge som inte ville fylla sin kommun med ensamkommande ”barn”. Han ansåg att vågar man bara tro på dessa ungdomar och fixar jobb så kommer det vara en vinst.

Hanif var alltså tidigare en av de främsta försvararna av Reinfeldts linje i migrationspolitiken. Även om han låtsas som annat nu. Han har aldrig velat ta avstånd från sina tidigare åsikter, vilket gör honom lika trovärdig som Ulf Kristersson, AKB, Svantesson med flera.
Citera
2018-02-16, 17:16
  #407
Medlem
ReiseReises avatar
Jag har alltid tyckt om Bali, visst så hatar han SD, men han gör det av helt förståeliga och resonliga grunder vilket jag helt kan sympatisera med. Han verkar alltså inte vara full av floskel utan använder gärna förnuft i det han gör och tycker. Klarsynt, aktiv och skarp i debatter.
Jag har också fått intrycket av att han är Moderaternas lilla bulldog, typ som Kent Ekeroth är för SD. Han säger dom där lilla laddade orden som egentligen inte ska sägas, och tar väldigt riskfyllda ståndpunkter som man annars inte vill riskera. Detta är ju förstås ren strategi från M, eftersom dom är väl medvetna om att M har en väldigt stor falang av konservativa väljare som är lika kritiska till invandringen som SD'are, och Bali har blivit lite av ett redskap för att behaga denna väljargrupp.
Citera
2018-02-16, 17:49
  #408
Medlem
Rosteres avatar
Hanif Bali utför tyvärr samma uppgift i M som Staffan Danielsson utför i C. De representerar självständigt, kritiskt tänkande i sina respektiva partier i en tid i Sverige som domineras av en stor nyliberal, postmodern kudde som stryper all debatt.

Man kan tänka på M och C som djuphavsfiskar som försöker lura till sig byte med Hanif och Staffan. Alla personröster som läggs på Hanif och Staffan tillkommer sedan Ulf Kristersson och Annie Lööf. Ojsan! Hanif och Staffan får inget inflytande igen, som vanligt. Käkarna hos djuphavsfisken har slagit igen kring väljaren, fyra år tills det blir dags att ta fram Staffan och Hanif som lockbete igen! Film om Hanif och Staffan här.

Med det sagt tror jag att han är helt ärlig själv, ifall Hanif vore partiledare för M skulle jag kunna rösta på dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback