Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-09-06, 23:55
  #25
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Hahahaha det undrar jag också.. Detta känns inte helt seriöst men du får väl använda dubbel utrustning
Jag vill se hur det ser ut när ett 270 kg fetto landar med spräckt fallskärm,
det måste vara spektakulärt. Något för Mondo gore & bizarre kanske?
Men fram till dess så väger han väl en 350 kg, således ännu mer spektakulärt.
Citera
2012-06-13, 02:04
  #26
Medlem
Hur har det gått tjockis?
Citera
2016-06-07, 01:02
  #27
Medlem
Meforever_ws avatar
Japp. Då har man med hjälp av google hamnat på en gmmal tråd ang sin fundering. Ju det är nämligen så häratt jag funderar på att ta fallskärmscertifikat. Jag är 180cm och väger 102kg. På många hemsidor hittar man inget om just det mest idealiska vikten för detta ändamål. Det står oftast 100kg. Jag kan lätt se till att gå ner till 95kg typ men är 95 bara vig gränsen eller är det verkligen säker att hoppa när man väger ca 95kg? Tacksam för svar.
Citera
2016-06-07, 11:25
  #28
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meforever_w
Japp. Då har man med hjälp av google hamnat på en gmmal tråd ang sin fundering. Ju det är nämligen så häratt jag funderar på att ta fallskärmscertifikat. Jag är 180cm och väger 102kg. På många hemsidor hittar man inget om just det mest idealiska vikten för detta ändamål. Det står oftast 100kg. Jag kan lätt se till att gå ner till 95kg typ men är 95 bara vig gränsen eller är det verkligen säker att hoppa när man väger ca 95kg? Tacksam för svar.
Vad du får väga beror på vilken utrustning klubben har. Upp till 105 kg kroppsvikt kan du som elev hoppa med en fallskärm på 280 kvadratfot. I de flesta klubbar finns minst en sån, men fråga hur det ligger till hos klubben/klubbarna där du tänker gå.
Klarar du läkarundersökningen inför kursen, har du den fysik som krävs för att klara av även en missbedömd landning under denna fallskärmen. Du kommer att få träna på fallskärmsrullning, så du kan ta en hård landning utan att skada dig. Styrka, smidighet och kroppskontroll är större säkerhetsfaktorer än kroppsvikten.
Citera
2016-06-20, 17:34
  #29
Medlem
Meforever_ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Vad du får väga beror på vilken utrustning klubben har. Upp till 105 kg kroppsvikt kan du som elev hoppa med en fallskärm på 280 kvadratfot. I de flesta klubbar finns minst en sån, men fråga hur det ligger till hos klubben/klubbarna där du tänker gå.
Klarar du läkarundersökningen inför kursen, har du den fysik som krävs för att klara av även en missbedömd landning under denna fallskärmen. Du kommer att få träna på fallskärmsrullning, så du kan ta en hård landning utan att skada dig. Styrka, smidighet och kroppskontroll är större säkerhetsfaktorer än kroppsvikten.


Tusen tack för svaret bror!
Citera
2016-06-21, 00:46
  #30
Medlem
Niskalaukauss avatar
Inga problem med 270kg krävs bara rätt uttrustning.
Citera
2017-02-17, 12:53
  #31
Medlem
VolvoS60s avatar
Fan måste man väga sig innan man ska hoppa?
Väger 105 kg
Citera
2017-02-17, 16:45
  #32
Medlem
Avva66s avatar
Ehum, host host:

(FB) Vilken jacka har du köpt/ska köpa till vintern (nu vintern 2010/2011 /Mod)?
Citera
2017-02-23, 06:37
  #33
Medlem
wargars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Hur har det gått tjockis?

Hahah dagens
Citera
2017-04-09, 10:11
  #34
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pie021
Men dubbel hopp? då får instruktören väga 35 kg om han hoppar med mig?:S

Nej. Tandemskärmarna är mycket större, så de har goda marginaler att ta 2 pers på 100kg styck. Däremot brukar det vara jäkligt svårt att hitta elevskärmar som kan ta en person med 120kg plusvikt...Det är där det brukar ta stopp. Tyvärr.

Peace.
Citera
2017-04-09, 10:12
  #35
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoS60
Fan måste man väga sig innan man ska hoppa?
Väger 105 kg

Din vikt tillsammans med instruktören bestämmer vilken storlek er skärm ska ha. =)
Citera
2017-06-17, 01:54
  #36
Medlem
frogpaks avatar
Det e helt ok vi sätter bara bandsnören runt ljumsken
tandem är minst 100 sen får du kontakta personal kan vart 110 ochså e vafan vem bryr sig
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback