Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-04, 17:33
  #1
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Nu är det slut, igen.. jag skrev en post i somras där jag skulle sluta med subutex, det slutet var inte långvarigt kan jag säga.. jag valde att börja med skiten igen pga ångesten men från och med idag är det slut med alla droger.

Varför?
Därför att jag blivit ställd inför ett ultimatum, antingen så förlorar jag min bästa vän eller så slutar jag med alla droger, det är inte det var drogerna gör med mig egentligen utan hur allt kring det har påverkat våran relation, och det till det sämre =( Jag har prioriterat fel vänner pga att jag vill få tag på sub hela tiden.

Så, nu är det slut.. jag är främst beroende av subutex men är blandmissbrukare så har brukat allt från tjack till olika benzo till mycket alkohol och lyrica.

Det kommer antagligen bli en hård kamp, jag har gått på sub i mer eller mindre nästan ett år, mellan 2-6 mg om dagen.

Så ska väl försöka skriva lite om hur det är att sluta, för denna gången är det slut. Finns inget återfall.

Önska mig lycka till!
__________________
Senast redigerad av Knarkar-Kocken 2011-09-04 kl. 17:38. Anledning: Mer information om vad tråden handlar om
Citera
2011-09-04, 17:40
  #2
Medlem
Lycka till! Är det ngt som ska diskuteras?
Citera
2011-09-04, 17:42
  #3
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Tack, Njae det är väl mer min kamp om att sluta med subutex, om jag behöver hjälp med olika saker, kanske annan medicin etc.. jag har läkarkontakt och kommer ta upp medicinering med läkaren, hur jag ska göra om jag inte klarar det på egen hand, vart jag ska vända mig..

Såna saker typ
Citera
2011-09-04, 17:59
  #4
Avstängd
Sweetissweets avatar
"lycka till"
om du har den inställningen att okända på fb ska önska dig lycka till kan jag säga du är inte motiverad, om 3-4 dagar är du tillbaka antagligen, vill du göra något åt det, gå till NA och berätta där
Citera
2011-09-04, 18:06
  #5
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetissweet
"lycka till"
om du har den inställningen att okända på fb ska önska dig lycka till kan jag säga du är inte motiverad, om 3-4 dagar är du tillbaka antagligen, vill du göra något åt det, gå till NA och berätta där


Vad ska NA göra för mig under min första vecka utan sub? jag kommer antagligen ligga hemma och inte kunna röra mig? Jag vill bara berätta om mitt missbruk och se om någon bryr sig, bryr ni inte er så svara för fan inte, jag behöver ingen som berättar för mig vilket misslyckande jag är eller hur dumt detta var, Jag vet redan.

Vad jag dock behöver är kanske lite sympati och några goda ord som stärker mig och hjälper mig igenom.

Och nej, det finns inte en möjlighet att gå tillbaks på sub, så jag kommer inte att vara tillbaks på det inom några dagar.
Citera
2011-09-04, 19:53
  #6
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Och nej, det finns inte en möjlighet att gå tillbaks på sub, så jag kommer inte att vara tillbaks på det inom några dagar.

Och enda hindret är att din vän inte får veta något? Alltså det egentliga ultimatumet ligger i hans vetskap? För när du väl kommit igång på avtändningen så kommer varenda del av ditt psyke lista ut argument för att du "bara ska en, för att lätta på avtändningen", och om ovanstående är enda riktiga haken så tror jag att du riskerar att du argumenterar dig förbi det på något vis. Jag känner inte dig så jag utgår från helt andra premisser när jag gör den beräkningen.

Annars, lycka till!
Citera
2011-09-04, 22:10
  #7
Medlem
Lycka till hoppas du klarar det. drogträsket är fan aldrig kul! möjligtvis att man kan ha lite kul under ruset men någon gång ska ju skiten ur kroppen å då märker man att det inte är värt det!
Citera
2011-09-05, 00:47
  #8
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
theshade

Delvis ja, Jag sviker aldrig mitt ord, inte ens om jag ligger och lider psykiskt, jag är sjuk för övrigt så har gått igenom smärta, så nej jag kommer inte låta det hindra mig.

Och sen så har jag inga kontakter kvar med sub så har mycket svårare att få tag på det

Men tack!

slaves123

Tack! Well jag ångrar mig inte att jag börjat med sub, dock en jävla massa annat som hänt pga av det
Citera
2011-09-05, 01:01
  #9
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Vad ska NA göra för mig under min första vecka utan sub? jag kommer antagligen ligga hemma och inte kunna röra mig? Jag vill bara berätta om mitt missbruk och se om någon bryr sig, bryr ni inte er så svara för fan inte, jag behöver ingen som berättar för mig vilket misslyckande jag är eller hur dumt detta var, Jag vet redan.

Vad jag dock behöver är kanske lite sympati och några goda ord som stärker mig och hjälper mig igenom.

Och nej, det finns inte en möjlighet att gå tillbaks på sub, så jag kommer inte att vara tillbaks på det inom några dagar.


Du behöver inte NA. Jag tänker inte säga att Na är skit, eftersom det hjälper vissa att klara sig utan droger, dock blir NA som ett beroende för dom, men det är väll bättre det. Dock så tror jag att man klarar det själv, man klarar av otroligt svåra saker med rätt motivation. Jag tror på dig! Det kommer inte vara lätt och abstinensen är fruktansvärt utdragen. Men det är bara hålla ut och ta abstinensen som en motiverande faktor, för att leva med ett beroende resten av sitt liv, och när hela vardagen kretsar kring jakten på droger, då kan man lika gärna hoppa från ett stup. Det är inget liv. Hoppas det går bra! KRam
Citera
2011-09-05, 10:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetissweet
"lycka till"
om du har den inställningen att okända på fb ska önska dig lycka till kan jag säga du är inte motiverad, om 3-4 dagar är du tillbaka antagligen, vill du göra något åt det, gå till NA och berätta där

What?
Okända på fb är hur bra som helst när man behöver stöd och inte har så många andra människor IRL att diskutera sin situation med. Jag vågar påstå att när jag slutade mitt missbuk var inläggen i min tråd det som fick mig att kämpa vidare..
Citera
2011-09-05, 22:50
  #11
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Precis båda två!

Jag var hos psykaktuen idag och berättade allt.. mådde piss, iaf dom tog pisseprov, och fick 2 remisses till läkare, pratade även om vilka preparat jag använt.. vet ej vad dom ska med pisseprov till men skit samma..

Jag fick med mig 4 lergigan hem också mot oro... har ingen aning om dom funkar, aldrig tagit det förut, någon som vet? annars får jag theralen av en polare imorgon
Citera
2011-09-05, 22:53
  #12
Medlem
Brumelbryns avatar
Lycka till, hoppas du lyckas ta dig ur skiten!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback