Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-07, 00:45
  #445
Medlem
TonaldRumps avatar
En film som än idag står sig som ett mästerverk.
Jag är ingen person som gillar drama och blödiga saker, men den här filmen är på en helt annan nivå än det vanliga skiten. Inte alls din vanliga typ av drama, utan den här filmen kan verkligen få en sten att känna något.

Tredje gången jag ser denna film, och hur drogliberal jag än är, så är denna film en ordentlig jävla berättelse om vad som händer om man inte har koll på läget.

En av mina absoluta toppfilmer, även om drama är något av det värsta jag vet i världen. Det säger en hel del.

Denna och fear and loathing är det bästa som gjorts inom denna kategori. Väldigt olika filmer, men samma typ av tema. Fear and loathing har en mer komisk approach på droger, samtidigt som den är väldigt mörk i perioder, medan Requiem for a dream är glad, lycklig till en början, men blir sedan mörkare och mörkare OCH mörkare... Båda är mästerverk, helt enkelt.

Det är såna här filmer som får en att uppskatta livet, på gott och ont.
__________________
Senast redigerad av TonaldRump 2023-05-07 kl. 00:58.
Citera
2023-06-15, 08:26
  #446
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
En av de bästa filmerna som har gjorts. Även musiken. 10/10
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback