Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-09-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimejl
Men min erfarenhet är att dessa människor har en period då de röker och sedan lägger de av. Typ att ciggen mer hör till umgänget i skolan med festandet och det. Men sedan växer de upp och blir vuxna på riktigt. Medans fattiglapparna klamrar sig fast vid cigaretterna för resten av livet. Och det spelar ingen roll om man lever på socialbidrag, cigg ska man ha!
Klart dem ska få unna sig...
Citera
2011-09-04, 20:48
Medlem
Kompiiitens avatar
Om man ska ta ämnet seriöst så går det nog inte att peka på någon viss grupp i samhället. Allt från Alkoholister till stora börs-VD snubbar röker och snusar. Det beror nog mycket på vad man blev exponerad för i ung ålder.

Jag själv tog nog min första cigg när jag började i 7:an, snus kom in senare i bilden när jag slutade. Men grupptryck i den åldern och det fastnade väl. Hade jag inte hamnat i det "gänget" så kanske jag hade varit helt nikotinfri, inte för att jag skyller bort mig för 5 öre. Men jag tror mycket handlar om vad som händer i ung ålder.
Citera
2011-09-05, 00:09
Medlem
thestalkerdudes avatar
Nog känner man folk som har de bra ställt som röker ciggareter men det är väldigt få som gör de.

Jag själv röker, Bor i ett fint villa område just nu hos mina päron och farsan är egen företagare och morsan min jobbar med att ta hand om pensionärer fast dom röker inte. Jag själv hoppade av IV på gymmnasiumet och började knega fast just nu är man arbetslös så man känner sig som ett soc fall just nu med lite pengar i plånboken och ciggen i käften.

Fast soc/fattiga/lågutbildade brukar köpa billiga level har jag sett för de mesta medan själv kör med john silver för de är mera klass i de

//Thestalkerdude
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in