Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-14, 21:47
  #193
Medlem
johnfernstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Svenska samsung säger att ICS kommer någon gång under tredje kvartalet till 10.1.

Källa: IDG News
Fick ner US-ICS till min US-inköpta platta idag. Känns betydligt rappare. Antar att detta var den sista uppdateringen som Sammy kommer med till 10.1. JB får man hämta på annat håll.
Citera
2012-08-14, 22:27
  #194
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfernstrom
Fick ner US-ICS till min US-inköpta platta idag. Känns betydligt rappare. Antar att detta var den sista uppdateringen som Sammy kommer med till 10.1. JB får man hämta på annat håll.
Du har säkert rätt i det du säger. Väntar fortfarande tålmodigt på ICS. Vet inte exakt vad jag har för förväntningar men känns det inte bra så blir det något annat alternativ
Citera
2012-09-02, 13:13
  #195
Medlem
Dalus avatar
Hej! Har en fråga!
Har precis fått en Tab2 10.1 från jobbet och tänkte finemang nu kan jag titta på dreamfilm.se. Det gick ju inte !
Så min fråga är: Hur ser man på dreamfilm.se på plattan?
Det enda den säger är jag skall ladda ner senaste Flashplayern, som då inte existerar!
Eller så kan jag öppna i html5 player men klickar jag där så börjar den bara att ladda och kommer inte vidare!
Måste jag ladda ner någon spelare? Jag kör Skyfire browser med videotillägget!

Hilfe bitte!
MVH
Dalu
Citera
2012-09-02, 19:58
  #196
Medlem
Nujabezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalu
Hej! Har en fråga!
Har precis fått en Tab2 10.1 från jobbet och tänkte finemang nu kan jag titta på dreamfilm.se. Det gick ju inte !
Så min fråga är: Hur ser man på dreamfilm.se på plattan?
Det enda den säger är jag skall ladda ner senaste Flashplayern, som då inte existerar!
Eller så kan jag öppna i html5 player men klickar jag där så börjar den bara att ladda och kommer inte vidare!
Måste jag ladda ner någon spelare? Jag kör Skyfire browser med videotillägget!

Hilfe bitte!
MVH
Dalu

https://play.google.com/store/apps/d...shplayer&hl=en
Logga in, tryck på installera och välj din enhet, tryck OK!
Om inte det funkar så kan jag ladda upp en APK åt dig, återkom med svar.
Citera
2012-09-03, 13:22
  #197
Medlem
Dalus avatar
Hej och tack för tipset!
Falsh player går ju inte längre att ladda ner från Play men jag plockade den från annan källa och installerade men det funkar f-n i mig ändå inte! Kom ett litet steg på vägen då jag kunde se Flashen på Bolibompa men på Dreamfilm.se funkar det inte!
Vilken browser skall jag använda?
MVH
Dalu
Citera
2012-09-03, 19:09
  #198
Medlem
Dalus avatar
Nu funkar det!
Lite pill och omstarter löste det!
Tackar!

Mvh
Dalu
Citera
2012-09-04, 14:40
  #199
Medlem
SwAxXs avatar
Jag är sugen på att skaffa mig en surfplatta. Det jag ska använda den till är anteckningar från föreläsningar samt ha min kurslitteratur via pdf i den. Varför ska jag skaffa en samsung istället för en iPad? Vad för fördelar samt nackdelar?
Citera
2012-09-11, 22:05
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nujabez
https://play.google.com/store/apps/d...shplayer&hl=en
Logga in, tryck på installera och välj din enhet, tryck OK!
Om inte det funkar så kan jag ladda upp en APK åt dig, återkom med svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalu
Nu funkar det!
Lite pill och omstarter löste det!
Tackar!

Mvh
Dalu


Hej Dalu!!

Jag är typ ny här på FB men jag har samma problem som du hade, kan inte ladda ner adobe 11 vilket gör att jag inte kan kolla på film eller streama sport. Hur löste du det?

Hälsningar

Justee
Citera
2012-09-23, 00:26
  #201
Medlem
Verdess avatar
Nu är den här tråden nästan död märker jag, men jag fick ingen direkt hjälp i android-forumet så testar ändå.

Finns det något sätt att sätta en lockscreen wallpaper utan att behöva croppa? Känns som om jag testat allt och hittar bara sätt att sätta wallpaper på själva desktopen. Hjälp

Och ja, det är samma upplösning på bilden som på skärmen.
Citera
2012-09-23, 19:13
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Jag är sugen på att skaffa mig en surfplatta. Det jag ska använda den till är anteckningar från föreläsningar samt ha min kurslitteratur via pdf i den. Varför ska jag skaffa en samsung istället för en iPad? Vad för fördelar samt nackdelar?
Skulle avråda dig från att skaffa en Tab 10.1 då samsung fullständigt skiter i att uppdatera enheten, de har inte ens fått in ICS ännu och då har ICS funnits ute i över ett år. Jag säger detta för att enheten i nuvarande skick (version 3.2) suger getballe då webbläsaren kraschar stup i kvarten och den laggar något oerhört i menyerna. Köp Ipad!
Citera
2012-09-24, 21:26
  #203
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Skulle avråda dig från att skaffa en Tab 10.1 då samsung fullständigt skiter i att uppdatera enheten, de har inte ens fått in ICS ännu och då har ICS funnits ute i över ett år. Jag säger detta för att enheten i nuvarande skick (version 3.2) suger getballe då webbläsaren kraschar stup i kvarten och den laggar något oerhört i menyerna. Köp Ipad!

Som inte laggar..?

https://www.flashback.org/sp39475619
Citera
2012-09-25, 12:47
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Som inte laggar..?

https://www.flashback.org/sp39475619
Där kommer det iallafall komma en fix. Samsung har fan övergett 10.1. De spottar istället ut en miljon andra tablets för att slippa uppdatera sina gamla enheter, en käftsmäll för oss konsumenter är vad det är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback