Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-03, 15:36
  #1
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Hej hopp.

Jag har surfat runt lite på flashback, men inte hittat någon ordentlig tråd där man kan ställa frågor och ge tips om hur man bäst använder sin Samsung Galaxy Tab 10.1.

Till att börja med vill jag bara säga att jag älskar denna maskin. Helt jävla fantastiskt smidig och snygg.

Jag har då två undringar;
1. Finns det en facebook-app, eller måste man vara inne via browser?
2. När jag ser på video som är inlagd från datorn så laggar det. När jag streamar så går det finemang. Någon som vet?

Pang på!
Citera
2011-09-03, 15:53
  #2
Medlem
Kan svara på en av dina frågor i alla fall.

1. Nej, det finns ingen Facebook-app till android 3.0 ännu.

Vissa saker diskuterar man med fördel på andra forum. T.ex:

http://www.swedroid.se/forum/f99/
Citera
2011-09-03, 16:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Kan svara på en av dina frågor i alla fall.

1. Nej, det finns ingen Facebook-app till android 3.0 ännu.

Vissa saker diskuterar man med fördel på andra forum. T.ex:

http://www.swedroid.se/forum/f99/


1: Jo, men heter friendcaster
Citera
2011-09-04, 15:07
  #4
Medlem
Är lite sugen på denna.

Men vill veta om den klarar att spela de flesta ( läs "scenens" ) x264 mkv filer utan att de laggar och att man ska behöva koda om dom.

Funkar det med text?
Citera
2011-09-04, 16:28
  #5
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Är lite sugen på denna.

Men vill veta om den klarar att spela de flesta ( läs "scenens" ) x264 mkv filer utan att de laggar och att man ska behöva koda om dom.

Funkar det med text?
att köra mkv i den vanliga videospelaren laggar, men det funkar fint med Dice player. Den kostar dock, men kan ladda ner en 3-dagars trial på market. Du kan ju testa den, jag tycker den är kanon.

Är för övrigt äckligt nöjd med den. helt klart prisvärd!
Citera
2011-09-04, 20:26
  #6
Medlem
Torshammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Är lite sugen på denna.

Men vill veta om den klarar att spela de flesta ( läs "scenens" ) x264 mkv filer utan att de laggar och att man ska behöva koda om dom.

Funkar det med text?

Hämta Meridian som är gratis, funkar bra o har fått bra kritik. Har provad den på Games of Throne som jag tankade ned.
Citera
2011-09-07, 08:51
  #7
Medlem
Illuminaughtys avatar
Någon som vet om Samsung 10.1 eller 8.9 likt den gamla Samsung 7"-plattan kommer ha vanlig simkortsläsare så att man kan använda den som mobiltelefon?
Citera
2011-09-07, 12:56
  #8
Medlem
incarnateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminaughty
Någon som vet om Samsung 10.1 eller 8.9 likt den gamla Samsung 7"-plattan kommer ha vanlig simkortsläsare så att man kan använda den som mobiltelefon?
Vad menar du? SMS:a kan jag göra för hutlösa priser - ringa går dock inte.
Citera
2011-09-09, 11:40
  #9
Medlem
tomssons avatar
Jag har nyss fått hem denna maskin.
Kort hitills kan jag bara säga - "WOW".

Allting är helt klockrent. Imponerande!
Det skall bli spännande att följa denna tråd.
Citera
2011-09-13, 18:18
  #10
Medlem
ther06s avatar
Jag köpte min platta via Telia och då fanns det möjlighet att testa t ex att läsa DN.
Man får då möjlighet att ladda ned tidningen i pdf men det är ju helt omöjligt att läsa den på plattan. Några sidor går bra i början men sedan får man vänta på att bild och text ska komma fram eller så hänger sig plattan. Har provat olika appar men med samma resultat. Är det någon som har testat, vore intressant och se om ni har fått samma resultat. Har testat samma pdf på en iPad2 och där är det inga problem att läsa pdf filen.
Citera
2011-09-13, 18:58
  #11
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammar
Hämta Meridian som är gratis, funkar bra o har fått bra kritik. Har provad den på Games of Throne som jag tankade ned.
den funkade inte så bra för mig faktiskt. laggade och hade sig. söker fortfarande efter den perfekta spelaren, haha.
Citera
2011-09-15, 16:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminaughty
Någon som vet om Samsung 10.1 eller 8.9 likt den gamla Samsung 7"-plattan kommer ha vanlig simkortsläsare så att man kan använda den som mobiltelefon?

Det går inte ringa eller skicka SMS från 10.1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback