Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-03, 14:42
  #1
Medlem
Deficios avatar
Flashback Essential Pack!

Vad är detta kan ni undra? Ni som håller på med musik borde veta att det finns olika samplepacks med diverse ljud i, och det är precis ett sådant vi
flashbackare ska skapa tillsammans. Det skall ges ut gratis genom diverse forumstrådar/signaturer/thepiratebay.
Vi har ingen deadline än så länge, utan vi kör på i vår egen takt och när vi har tillräckligt så sätter vi ett datum.

Packet består av samples från alla genrer. Bra kvalitét såklart, helst .wav. Eftersom vi inte tar betalt för packet så är det helt okej
att sampla från andra artister! Ifall du vet en kick/perc/snare som du gillar i en speciell låt så kan du isolera den och dra med den i packet.
Själv har jag samplat ett par deadmau5-kickar. Undanber dock att ni tar samples från redan färdiga packs!
När du gör eget ljud så tänk på att det åtminstone ska vara så bra att du själv kan tänka dig att använda det.

Du kan skicka in hur mycket du vill, bara det är redo att användas så jag inte behöver sitta och beskära allt. Ifall jag ser något fel i samplet så
PMar jag användaren och löser det.
Alla som bidrar kommer med i credits, såklart!

När ni ska skicka in det så går det bra på alla håll, lägg upp en .rar/.7z/.zip på zippyshare/mediafire och skicka länken till mig i PM eller i tråden.
Vad du nu känner för!
Detta är alltså den grova visionen jag har, alla era synpunkter räknas så ifall det är något som ska läggas till/ändras så postar du i tråden.


Du får gärna visa ditt intresse genom att lägga till tråden i din signatur, och det gör du snyggt genom att kopiera in denna koden i din signatur:
Kod:
[center][b][url="https://www.flashback.org/t1645797"]Flashback Essential Pack![/url][/b][/center
Citera
2011-09-03, 19:35
  #2
Medlem
Hyperias avatar
Jag kommer att delta så mycket jag kan, men jag kommer att samla på mig så många samples jag kan innan jag lägger upp dom här

Bra initiativ, detta kan bli kul.
Citera
2011-09-04, 08:51
  #3
Medlem
Jag är hur på som helst. Ska börja skapa ljud samples nu.
Citera
2011-09-04, 11:24
  #4
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Jag kommer att delta så mycket jag kan, men jag kommer att samla på mig så många samples jag kan innan jag lägger upp dom här
Gör så!
Citat:
Ursprungligen postat av Melkoman
Jag är hur på som helst. Ska börja skapa ljud samples nu.
Citera
2011-09-05, 20:10
  #5
Medlem
HouseProducents avatar
Jag gör ofta egna samples (Kick, Hi-Hat, Cymbaler osv) till mina produktioner, är ni intresserade så kan jag lägga upp dom!

Har 2 packs med Kicks, Claps, Snares, HiHats, Sweeps och Cymbaler (Gjorda i studion)
Citera
2011-09-05, 20:17
  #6
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseProducent
Jag gör ofta egna samples (Kick, Hi-Hat, Cymbaler osv) till mina produktioner, är ni intresserade så kan jag lägga upp dom!

Har 2 packs med Kicks, Claps, Snares, HiHats, Sweeps och Cymbaler (Gjorda i studion)
Låter bra! PMa länken när du har lust!
Citera
2011-09-05, 20:29
  #7
Medlem
HouseProducents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Låter bra! PMa länken när du har lust!

Yes, du har ju hört en del av mina låtar? Alla kickar, claps och hihats är hemmagjorda
Citera
2011-09-10, 05:45
  #8
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseProducent
Yes, du har ju hört en del av mina låtar? Alla kickar, claps och hihats är hemmagjorda
Jajamensan! Bara att slänga upp dem när du har tillräckligt.
Som sagt, det finns ingen deadline. Jag håller på och samlar ihop i min egen takt, föreslår att ni gör detsamma.

Och kom ihåg: Det är okej att sampla från andra artister! Dock inte att ta från ett färdigt pack, då finns det nästan ingen mening med det.
Citera
2011-09-12, 17:03
  #9
Medlem
Ska jag göra lite FX eller? E inte den bästa när det kommer till att SKAPA trumljud från grunden med sinusvåg m.m.. MEn kan nog göra lite coola FX ljud. Vad behövs?
Citera
2011-09-12, 17:14
  #10
Medlem
Hyperias avatar
Kom precis att tänka på en sak: Hur gör man med layrade samples?

Ponera att man tar 3 slumpmässigt utvalda claps och mixar ihop till en, hur tolkas detta? Är det okej så länge man inte hör att det kommer från ett annat pack, eller är det fortfarande ett big no-no?
Citera
2011-09-12, 17:24
  #11
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Kom precis att tänka på en sak: Hur gör man med layrade samples?

Ponera att man tar 3 slumpmässigt utvalda claps och mixar ihop till en, hur tolkas detta? Är det okej så länge man inte hör att det kommer från ett annat pack, eller är det fortfarande ett big no-no?
I say go for it! Allting går, så länge du själv kan tänka dig att använda det.
Det jag menar med att inte ta från andra pack är att du inte tar en enkel kick och slänger in den.
Flashback Essential Pack är unikt, riktigt fränt och dina låtar förvandlas till brudmagneter när du använder packet.
Citat:
Ursprungligen postat av Melkoman
Ska jag göra lite FX eller? E inte den bästa när det kommer till att SKAPA trumljud från grunden med sinusvåg m.m.. MEn kan nog göra lite coola FX ljud. Vad behövs?
Du gör vad du vill! FX är det inte många som fixar atm, så det hade varit bra ifall du bidragit med det.
Tänk på att standarden är att du själv kan tänka dig att använda det.
Citera
2011-09-12, 21:34
  #12
Medlem
WaldemarKas avatar
Hur vill ni ha dem?
Alla på en gång eller lite pö om pö. Jag har kanske 10 grejer allt från hattar till hallkicks som är klara nu. Och jag har mappat upp dem så de är sorterade. Ska jag skicka?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback