2011-11-11, 21:38
Medlem
pontassss avatar
Blir det inte KHL så tror jag Luleå ligger närmast för Omark, speciellt nu när hans tidigare radarpartner - Harju är tillbaka. Skulle bli riktigt överraskad om Omark skulle välja en annan klubb än Luleå i Sverige. Hugo strör dock med pengarna nere i Malmö, så man vet aldrig.
Citera
2011-11-11, 21:57
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Luleås klubbdirektör (förvisso vice) svarar på följande sätt när han får frågan om LHF är intresserade av att kontraktera Omark om han väljer att spela i Europa.

Vilka signaler sänder man med ett sådant uttalande kan man fråga sig, tycker att det är grymt oprofessionellt att svara så även om ekonomin är ansträngd. Tom. simtränaren hade ju levererat ett bättre svar.

Källa tack.
Citera
2011-11-11, 22:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontasss
Blir det inte KHL så tror jag Luleå ligger närmast för Omark, speciellt nu när hans tidigare radarpartner - Harju är tillbaka. Skulle bli riktigt överraskad om Omark skulle välja en annan klubb än Luleå i Sverige. Hugo strör dock med pengarna nere i Malmö, så man vet aldrig.

Nä man ska inte vara säker, Omark är en stolt person som vet att han är bra. Passar inte galoscherna för Luleå så kan jag mycket väl tänka mig att han spelar någon annanstans, och det är helt rätt!
Osten eller hans sidekick borde istället säga att " Ska Linus tillbaka till ES så ska han spela i Luleå, han är en fantastisk spelare och vi kommer att hitta finansiering till det om han vill hit", därmed inte sagt att han hamnar här ändå, det finns ju gränser förstås.
Förvånande ändå att han talar om europa, jag var övertygad om att han hade bestämt sig för att spela i NHL. Lite trist också att en sådan spelare inte hittar en plats i den ligan.
Citera
2011-11-11, 22:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Källa tack.

Kurirens bloggare.
http://www.kuriren.nu/bloggar/blogge...&entry=6157584
Citera
2011-11-13, 16:14
Medlem
steffeGs avatar
Linkan är klar för Timrå. Mycket intressant värvning. Kommer säkert bli en dominant i Kvalserien.
Citera
2011-11-13, 17:06
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Linkan är klar för Timrå. Mycket intressant värvning. Kommer säkert bli en dominant i Kvalserien.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13927938.ab

Fredrik Bremberg? Seriöst, skämtar ni med mig Timrå?

Problemet sitter i defensiven, vi behöver en ny, pålitlig och stabil målvakt samt förstärkningar på backsidan.
Citera
2011-11-13, 17:22
Citat:
Haha, kommer bli en jävla kamp mellan Conny och Bremberg i Kvalserien

Varför lirar inte Heikkinen i finlands EHT-lag?
Citera
2011-11-13, 19:05
Medlem
€rics avatar
Citat:

Ganska smart värvning av Timrå tycker jag. Nu får dem ju två spelare av ganska hög klass som kanske kan hjälpa dem (vampola, bremberg)
Citera
2011-11-13, 21:52
Medlem
svulles avatar
Fasth missar deryt imorgon pga förkylning. Självklart ett avbräck. Jag hoppas och tror att Markus Svensson kan göra en bra match imorgon. Men backarna måste hjälpa honom. De matcher han har stått, har det varit öppen gata i försvaret.

Wesslau verkar väl inte vara i världens form han heller, så det känns som om det kan bli en hel del mål imorgon.
Citera
2011-11-13, 22:01
Medlem
pontassss avatar
Lite Linköpingsnyheter som kommer offentliggöras under morgondagen:

Joakim Nermark skriver ett nytt tvåårskontrakt med Linköping som sträcker sig fram till våren 2014. Vidare kommer han nu att utlånas till Bofors för att få mer speltid inför Junior-VM. Riktigt positivt att man lyckas Nermark, jag är övertygad att han har en riktigt ljus framtid framför sig. Han är en utmärkt tvåvägsspelare, med den främsta styrkan defensivt. Jag skulle dock vilja se en utveckling i det offensiva spelet vad det gäller avslut osv.

Vidare kommer Christian Engstrand lånas ut under en veckas tid till Almtuna, och är då aktuell för spel i matcherna mot Västerås och Tingsryd.
Citera
2011-11-13, 22:09
Medlem
NWT rapporterar att Fredrik Sjöström lämnar FBK för Frölunda:

http://nwt.se/sport/folj_fbk/article1003263.ece

Kom lite oväntat..

Men hellre Sjöström än Bremberg som har rapporterats förhandla med Frölunda också innan han valde Timrå.
Citera
2011-11-13, 22:49
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Råkar slå?

Danielsson råkade ju bara sätta en armbåge på Lundqvist också. Lundqvist spelade vidare, men i efterhand anmäls Danielsson.

Det är mer olycka än avsiktligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in