• 1
  • 2
2011-09-06, 19:17
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Först ett ord om "näthatsdebatten" på SVT Debatt, som jag såg i efterhand på SVT Play. Generellt anser jag att den sortens debatter verkligen har en touch av kakafoniskt vrålapberg över sig - just detta inslag var dock mindre anfäktat av sådana debattförstörande kaosaffekter. I synnerhet gjorde Janne Josefsson och Mats Dagerlind väldigt bra ifrån sig, som företrädare för sunt förnuft och det fria ordet. SD:s Hanna Wigh och Patrik Ehn var där men fick inte mycket sagt. Från mörkermedias sida var den mest påstridiga individen Aftonbladets Karin Magnusson, som rimligen objektivt sett framstod som en reaktionär, folkföraktande skata. Hennes minspel när någon typ Janne Josefsson med emfas yttrade något för henne misshagligt var en syn som visar vad som rör sig i mediapolitrukens trånga skalle när själva möjligheten till radikala dissidentåsikter förs på tal.
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aaron_Israelson
Än denne yttrandefrihetsvurmare då? Han har ytterligare en infallsvinkel och gaggar förstås även på om Breivik - naturligtvis utan tillstymmelse till utmaning av idiotkonsensus i fråga om om sionistdårens ideologiska bevekelsegrunder. Och rent krasst är det givetvis mycket smartare att kartlägga och utnyttja dissidenter än att marginalisera dem.

Enligt Wikipedia var han delaktig i avslöjandet av LUF:s STASI-fasoner 2006. Är han gråsosse nu, månntro?
Citera
2011-09-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Detta kanske betraktas som lathet, men skulle du kunna länka till en (möjligen flera) artiklar där näthatet diskuteras? Har nämligen aldrig hört att media pratat om det, förutom på sidor som politisktinkorrekt där det gnälls otroligt om det.

Annars så håller jag med dig i det stora hela, även om du drar det lite längre än jag någonsin gjort.

Kan lägga in ett sidospår där jag ibland inte undrar ifall människor blir mer och mer konflikträdda, och längre inte kan hantera att folk har en annan åsikt än dem själva och påpekar detta aningen aggressivt. Ofta hör man att folk (på nätet givetvis) blir ledsna för att folk varit "elaka" mot dem i kommentarer... Man undrar hur länge de skulle hålla ut på flashback? Personligen hävdar jag att man måste kunna ha lite självdistans och klara av ifall någon beter sig drygt mot en. SÅ svårt kan det väl omöjligt vara? Vänta bara tills aftonbladet börjar göra artiklar om hur deras kommentarsfält ser ut.

I denna tidning diskuteras "näthatet" och skärpta krav på kommentarer:
http://www.sn.se/nyheter/sormland/1.1175362
Citera
2011-09-12, 20:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Wodinaz med en ny kommentar om det av mediaetablissemanget upphaussade propagandabegreppet "näthat" och vad hela kampanjen mot dissidentstämmor egentligen handlar om:

http://wodinaz.motpol.nu/nathatets-existens/

Citat:
"---Människor som företräder anständighet och har sanningssyftande anspråk kan under inga som helst omständigheter acceptera ett så sliskigt begrepp som ”näthat”; detta begrepps oändliga elasticitet och för media tillämpbarhet och för alla andra olämplighet ger sig självt.

Beträffande undermänskliga kommenterar, som innehåller ofräschheter så finns det faktiskt sedan länge en väletablerad netiquette och debattörer har att hålla sig till den. Spam, fånerier och personangrepp raderas. Behöver det vara svårare än så?

Offensiven vittnar för övrigt om etablissemangets trötthet: Attacken är ett uttryck för ren nostalgi och längtan efter det ”underbara” 1990-talet när tilltalet var totalt monolitiskt och enkelriktat och det gick för sig att kalla alla för okunniga och hatiska samt att något som helst genmäle någonstans var fullkomligt uteslutet. Det är slut med det nu."
Citera
2011-09-13, 21:26
Medlem
VF (Värmlands Folkblad) stängde av möjligheten att kommentera på deras hemsida för ett tag sen, efter terrordådet i Norge. Det var väl kanske fyra insändare som skrevs/publicerades sammanlagt varav det stod 50/50 på negativa/positiva sidan om detta med näthat.
Såg förövrigt att han nämndes i artikeln (Peter Franke)

För mer än en vecka sedan skrev jag just en insändare om VF's beslut att stänga av kommentatorsfälten och skällde ut dem lite, synd nog publicerades den inte. Skickade in samma igen (men den gång lät jag bli att kalla vf Fascismens Folkblad ) för några dagar sedan, ifall den inte kommer med i morgondagens tidning så ska jag ringa dem och ställa dom mot väggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in