Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-26, 20:39
  #85
Medlem
NeonCrosss avatar
Då det är billigt, kanske man ska ge det ett försök. Är det ens värt att testa snusen?
Citera
2012-11-26, 21:46
  #86
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Då det är billigt, kanske man ska ge det ett försök. Är det ens värt att testa snusen?

ja den är värd att pröva i alla 3 varianterna talar av egen erfarenhet de kan bli din favoritssnus inte omöjligt vitportionen smakar som granit vit.

original smakar liknande grov och lösen som granit lös i mitt tycke då
Citera
2012-11-26, 21:55
  #87
Medlem
Necrotrusts avatar
Ja, det påminner om granit. Verkar dock som att deras affärside är att ha lågt pris och lite i dosan. Faktum är att det märks. Tar slut snabbt och smakar åtminstonde inte annorlunda (godare) än andra i mitt tycke.
Citera
2012-11-27, 00:04
  #88
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotrust
Ja, det påminner om granit. Verkar dock som att deras affärside är att ha lågt pris och lite i dosan. Faktum är att det märks. Tar slut snabbt och smakar åtminstonde inte annorlunda (godare) än andra i mitt tycke.

vita portionen och lösen främst påminner om granit men original portionen får jag till grov original samma smak i princip lustigt jag vet men så känner jag det smakmässigt

jo det är 4 prillor mindre och på 0,8 vit original 0,9 som sm

5 gram mindre i lösen jämfört med sm men man tjänar ju pengar på det hur som helst jämnfört med general grov rape m,fl trots lite mindre innehåll i dosorna
Citera
2012-11-27, 11:40
  #89
Medlem
Snobb3ns avatar
40 kr kostar en dosa lös av detta o det smakar inte gott precis, påminner om granit dock.
Jag iaf hade hellre satsat på en dosa general/ettan lös för 10 kr mer för att det är bättre smak på dessa och det skiljer sig 5 gram tror jag det är.

Vit snusen fungerar utmärkt, dock använder jag detta när jag är på jobbet eller så.
__________________
Senast redigerad av Snobb3n 2012-11-27 kl. 11:44.
Citera
2012-11-27, 20:07
  #90
Medlem
Necrotrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
vita portionen och lösen främst påminner om granit men original portionen får jag till grov original samma smak i princip lustigt jag vet men så känner jag det smakmässigt

jo det är 4 prillor mindre och på 0,8 vit original 0,9 som sm

5 gram mindre i lösen jämfört med sm men man tjänar ju pengar på det hur som helst jämnfört med general grov rape m,fl trots lite mindre innehåll i dosorna

Ja jämför man med dessa så är det ju som att snusa gratis. Handlar man snus på ex. en mack får man typ betala 50kr+. Helt hutlöst. Hur som helst. Innan höjningen var det prima tiden för snus. Knox kostade typ 19 kr då. Kändes ju inte ens att man sög en dosa om dagen.
Citera
2012-12-30, 20:21
  #91
Medlem
LightClouds avatar
Köpte en dosa Knekt lös härom dagen då det var extrapris. Har alltid snusat portion innan på grund av enkelheten och att jag inte gillat lös, men jag slog till då de endast kostade 20 kr dosan.

Nu sitter jag här, någon dag senare, med en stock lös och har fastnat totalt..

Alltså är det Knekt lös som fått mig att börja snusa lös. God smak som fan, lätt att krama och till ett pris av 200 kr för 370 gram snus var enligt mig väldigt värt.

Tummen upp för Knekt lös!
Citera
2013-12-18, 21:29
  #92
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Köpte en dosa Knekt lös härom dagen då det var extrapris. Har alltid snusat portion innan på grund av enkelheten och att jag inte gillat lös, men jag slog till då de endast kostade 20 kr dosan.

Nu sitter jag här, någon dag senare, med en stock lös och har fastnat totalt..

Alltså är det Knekt lös som fått mig att börja snusa lös. God smak som fan, lätt att krama och till ett pris av 200 kr för 370 gram snus var enligt mig väldigt värt.

Tummen upp för Knekt lös!

Håller inte med alls. Köpte en dosa Knekt lös och det smakar inget annat än jord. Fan att lite kvalitet ska vara så dyrt.
Citera
2014-01-10, 21:17
  #93
Medlem
Cornholio.s avatar
Knekt är helt värdelöst, om jag är på en budget så snusar jag hellre knox och speciellt när det kommer till lössnuset. Tur att man inte är på en budget!
Citera
2015-11-26, 20:41
  #94
Medlem
lagomtjocks avatar
Knekt portion smakar bara salt och är inget vidare. Knekt lös däremot är det perfekta snuset!
Konsistens, smak, fuktighet, pris, allt är bra eller mycket bra vad gäller Knekt lössnus.
Har snusat i 20 år, föredrar lössnus men har snusat det mesta även portion. Körde länge bara ettan lös men nu mera pga av priset men även smaken bara Knekt lös. Alla som söker ett bra snus som håller fin kvalite i förhållande till pris rekomenderas att pröva knekt lössnus. Smaken är väl olika antar jag, men jag kan inte förstå om folk som kan snus och kvalite inte gillar knekt lös. Ok möjligen är det något "klent" i både styrka och smak det erkännes, men tryck in desto mer då så blir det helt perfekt!
__________________
Senast redigerad av lagomtjock 2015-11-26 kl. 20:45.
Citera
2016-06-02, 18:15
  #95
Medlem
sephines avatar
För folk som kan ta sig till Bromma.

Knekt lös:

http://www.megafynd.se/knekt-lossnus

portion:

http://www.megafynd.se/knekt-portionssnus

vit portion:

http://www.megafynd.se/knekt-vit-portionssnus

För er som inte vill klicka på länkarna så är priserna följande;
31,95kr, 20kr resp. 20 kr.
Citera
2017-01-31, 16:33
  #96
Medlem
deathofyous avatar
Har kört lite knekt senaste tiden, oerhört trevligt budgetsnus. Enkel ger ingen kick, men dubbel känns bra.
Fin neutral smak och saftar inte ner sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback