Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-04-02, 20:42
  #97
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Knekt är mitt favoritsnus.
Det är billigt och gott ☺
Citera
2019-10-22, 19:40
  #98
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Köpte just med mig en dosa hem, har testat det tidigare och har varit nöjd. Men nu har jag snusat Rapé portion i flera veckor, då jag fick några dosor. Tycker att knekts påsar var mindre och på dosan står det 14g, men på Snusbolaget står det 16g. Har de gjort påsarna mindre nyligen?

Betalade 22 kr tror jag, så priset verkar vara detsamma.
Citera
2020-01-24, 01:31
  #99
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Köpte just med mig en dosa hem, har testat det tidigare och har varit nöjd. Men nu har jag snusat Rapé portion i flera veckor, då jag fick några dosor. Tycker att knekts påsar var mindre och på dosan står det 14g, men på Snusbolaget står det 16g. Har de gjort påsarna mindre nyligen?

Betalade 22 kr tror jag, så priset verkar vara detsamma.

Bra att du uppmärksamma detta enligt ny lag måste varje snusdosa innehålla minst 20 påsar knekt har alltid legat på 20 portioner per dosa så fine allt ok däremot är det okej att påsarna är hur små som helst eller för den delen hur stora som helst

Började egentligen 2015/2016 kanske då köpte jag knekt portion från att ha varit 18 gram så minskade de till 15,2 så istället för att få 20 portioner a 0,9 gram så fick jag 0,76 alltså förlorade jag 28 gram tobak per stock samtigt var knekt vit nere på 13 gram

Detta för att skruf har lanserat smålands med 12, 15,2 och 35 gram dosor så gör de samma stuk allt för att tjäna pengar

Dock ändrade fl sig och höjde gramvikten men nu har de börjat igen alltså och sänka
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback