Det är uppenbart att Annie Lööf inte står på en fast ideologisk grund.
Likt många andra unga personer har hon lockats och provat på olika politiska teorier och det har givetvis fått konsekvenser också för centerpartiet. Och som många andra omogna unga sätter hos sig själv i centrum.
Det gröna landsbygdspartiet som Lööf tog över blev ett liberalt utopiskt Ayn Rand inspirerat storstadsparti. Mycket beroende på Annie Lööf själv.
SVD redan 2014:
Boken hyllar en liberal nattväktarstat, en utopi. Och mycket riktigt blev Centern det mest liberala partiet i riksdagen.
Efter det har hon tydligen läst andra böcker för nu har hon tagit steget till att bli progressiv vänster och lutar sig på en vänster i form av socialdemokraterna som ser en stor stat som garanten för samhällsbygget.
En riktig kovändning ideologiskt.
Annie Lööf är helt enkelt inte mogen att leda ett politiskt parti som vill ha en fast ideologisk grund att bygga sin verksamhet på. Ungdomligt oförstånd kanske. Men det spelar ingen roll, Flip-flops tappar alltid trovärdighet med tiden.
Likt många andra unga personer har hon lockats och provat på olika politiska teorier och det har givetvis fått konsekvenser också för centerpartiet. Och som många andra omogna unga sätter hos sig själv i centrum.
Det gröna landsbygdspartiet som Lööf tog över blev ett liberalt utopiskt Ayn Rand inspirerat storstadsparti. Mycket beroende på Annie Lööf själv.
SVD redan 2014:
Jag-budskapet ligger Lööf närahttps://www.svd.se/jag-budskapet-ligger-loof-nara
Jag. Min. Mitt. Annie Lööf utklassar andra partiledare när det gäller att retoriskt lyfta fram den egna personen. Det visar SvD:s genomgång av hennes Almedalstal. I långa stycken rimmar det väl med Centerledarens personliga profil.
...
En av dessa ”unga liberala” var Annie Lööf. Våren 2006 var hon vice förbundsordförande för CUF, Centerpartiets ungdomsförbund. På sin hemsida tipsade hon om just ”Atlas Shrugged”. Varken boktipset eller hennes tillhörande kommentar går längre att hitta på nätet, men det har återgivits av Göteborgsposten. Annie Lööf skrev: ”I somras läste jag Ayn Rands Atlas Shrugged och blev helt betagen. Boken är den absolut i särklass bästa bok jag har läst. Den ryckte med mig, den berörde och den fick tanken att växa.”
Boken hyllar en liberal nattväktarstat, en utopi. Och mycket riktigt blev Centern det mest liberala partiet i riksdagen.
Efter det har hon tydligen läst andra böcker för nu har hon tagit steget till att bli progressiv vänster och lutar sig på en vänster i form av socialdemokraterna som ser en stor stat som garanten för samhällsbygget.
En riktig kovändning ideologiskt.
Annie Lööf är helt enkelt inte mogen att leda ett politiskt parti som vill ha en fast ideologisk grund att bygga sin verksamhet på. Ungdomligt oförstånd kanske. Men det spelar ingen roll, Flip-flops tappar alltid trovärdighet med tiden.