Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-07, 02:08
  #73
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Konstigt, det ska man göra. Har du rätt ip till modemet då. Bredbandsbolaget här nämligen lite annorlunda & inte den där standar 192.168.1.0 så kolla på deras sida för det är säkert olika beroende på modemet. Sen måste du ju självklart vara ansluten mot modemet med en nätverkskabel. Det går ju inte trådlöst.

Minns jag rätt så har jag 192.168.1.254 & jag har ett Zyxel P-2812

Alltså jag får upp rutan med användarnamnet och lösenordet men när jag trycker på 'Login' in så får jag bara: Error : The username or password you entered is invalid.
Citera
2014-12-16, 16:50
  #74
Medlem
Tjena-. Hur Loggar man in på denna router ? fick en idag och tydligen ligger den och blockar portar när jag ska invita polare till spel, dom kan inte komma in. När ja slår ipconfig i cmd så står de "gateway 192.168.1.254"
och slår ja in det i webbläsaren så säger den : Anslutningen avbröts, Servern på 192.168.1.254 svarar inte.

Tips?
Citera
2014-12-16, 19:46
  #75
Medlem
Mumin167s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny85
Tjena-. Hur Loggar man in på denna router ? fick en idag och tydligen ligger den och blockar portar när jag ska invita polare till spel, dom kan inte komma in. När ja slår ipconfig i cmd så står de "gateway 192.168.1.254"
och slår ja in det i webbläsaren så säger den : Anslutningen avbröts, Servern på 192.168.1.254 svarar inte.

Tips?

http://www.bredbandsbolaget.se/kunds...-av-modem.html
Citera
2014-12-16, 19:59
  #76
Medlem
Detta är så irriterande. Jag skulle idag hjälpa en annan person som har BBB och detta modem med att konfigurera en webserver och en videokamera så de är åtkomliga från internet. Fattade först inte varför jag inte kunde komma in på 192.168.1.254, men så hamnade jag här och kunde läsa vad som hänt. Jag följde instruktionen på BBB's hemsida till punkt och pricka, och genom att resetta modemet och koppla ur internetkabel så kan jag komma åt konfig-interfacet på 192.168.1.254, men jag kan därifrån inte logga in. Jag har provat alla koder som förekommer i denna tråd, men kunde ändå inte logga in. Nån som vet vad koden är idag? Jag kan säga vad den INTE är

användare:
admin,user,kung,Kung

lösen:
1234,1111,password,admin,user

Jag har provat alla relevanta varianter och kombinationer av ovanstående.
__________________
Senast redigerad av cephalon 2014-12-16 kl. 20:02.
Citera
2014-12-16, 23:27
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin167
http://www.bredbandsbolaget.se/kunds...-av-modem.html
Tack för info , det förklarar ju saken
Citera
2015-01-29, 21:36
  #78
Medlem
skickahit10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cephalon
Detta är så irriterande. Jag skulle idag hjälpa en annan person som har BBB och detta modem med att konfigurera en webserver och en videokamera så de är åtkomliga från internet. Fattade först inte varför jag inte kunde komma in på 192.168.1.254, men så hamnade jag här och kunde läsa vad som hänt. Jag följde instruktionen på BBB's hemsida till punkt och pricka, och genom att resetta modemet och koppla ur internetkabel så kan jag komma åt konfig-interfacet på 192.168.1.254, men jag kan därifrån inte logga in. Jag har provat alla koder som förekommer i denna tråd, men kunde ändå inte logga in. Nån som vet vad koden är idag? Jag kan säga vad den INTE är

användare:
admin,user,kung,Kung

lösen:
1234,1111,password,admin,user

Jag har provat alla relevanta varianter och kombinationer av ovanstående.

admin-lösenordet är det default lösenord till ditt Wifi som står på modemet

alltså:

användarnamn = user
lösenord = ditt default Wifi-lösenord bestående av massa siffror och bokstäver som står på en liten klisterlapp på ditt modem
Citera
2015-03-09, 21:45
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
admin-lösenordet är det default lösenord till ditt Wifi som står på modemet

alltså:

användarnamn = user
lösenord = ditt default Wifi-lösenord bestående av massa siffror och bokstäver som står på en liten klisterlapp på ditt modem

TACK!

Det var visserligen nätverkets krypteringsnyckeln på lappen som hjälpte mig att logga in. Men tack ändå!
Citera
2015-04-13, 23:16
  #80
Medlem
Mattinssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
admin-lösenordet är det default lösenord till ditt Wifi som står på modemet

alltså:

användarnamn = user
lösenord = ditt default Wifi-lösenord bestående av massa siffror och bokstäver som står på en liten klisterlapp på ditt modem
Det fungerar inte för min del! Nån ny lösning? Kört via explorer, chrome! Trådlöst. Tack för ditt engaemang !
Citera
2015-04-14, 21:27
  #81
Medlem
cabletables avatar
Någon som har tips på någon billig för att byta ut zyxel skiten?
Är så jävla trött på den nu.
Citera
2015-04-16, 22:22
  #82
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter
Dessa lösenord funkar inte för mig. Någon som vet vad lösenordet är nu?

admin/password kanske?
Citera
2015-05-27, 23:07
  #83
Medlem
Sorry för bump men jag börjar bli riktigt jävla förbannad just nu. Jag behöver öppna en port men lyckas inte logga in. Jag skickas vidare från index till rpAuth.html utan något felmeddelande. Har återställt routerjäveln 10 gånger dessutom. Någon som har samma problem? Hur fan kommer jag in?
Citera
2015-05-27, 23:11
  #84
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Sorry för bump men jag börjar bli riktigt jävla förbannad just nu. Jag behöver öppna en port men lyckas inte logga in. Jag skickas vidare från index till rpAuth.html utan något felmeddelande. Har återställt routerjäveln 10 gånger dessutom. Någon som har samma problem? Hur fan kommer jag in?

Du måste väl dra ur WAN-kabeln?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback