Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-30, 17:23
  #1
Medlem
captengroggs avatar
Har ett litet problem. Ska på arbetsintervju i morgon och är sjukt nervös. Har varit på några innan som gått hyfsade. Men problemet är att jag brukar bli nervös på dessa intervjuer och det leder till att man pratar för mycket pratar för snabbt och ibland små stammar. Det som kan lugna mina nerver är alkohol i dessa lägen blir mer avslappnad och kan prata på bättre utan att små stamma eller babbla i väg + med alkohol får man ju större självförtroende.

Så kan man komma till en intervju smått påverkad utan att de märks? Säg 2 stark öl borde räcka för att hålla mig lugn och inte göra så att jag blir synligt påverkad. Så hur kan man dölja sitt alkohol intag? Tror ni att den som håller i intervjun skulle bli misstänksam? Andra tips som kan lugna mina nerver? Lider av skevt självförtroende ibland och arbetsintervjuer gör mig nervös. Någon annan som gjort detta tidigare? Hur gick det för er?
Citera
2011-08-30, 17:28
  #2
Medlem
strategasiats avatar
ta absolut ingen alkohol, du kan lätt få utskivet betablockerare.. det kommer hålla dig lugn och fin
Citera
2011-08-30, 17:28
  #3
Medlem
strategasiats avatar
såg inte att det var imorrn redan..
Citera
2011-08-30, 17:30
  #4
Medlem
tuzzens avatar
Ingen alkhol och sen berättar du hur du reagerar på en intervju för den som har den så kommer han med all säkerhet ha förståelse för din situation om han är mänsklig.
Citera
2011-08-30, 17:30
  #5
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
såg inte att det var imorrn redan..


Ska på en till på tosdag eller fredag hur kan man få fram betablockerare innan det? Hur mkt kostar det? Vad är effekterna?
Citera
2011-08-30, 17:33
  #6
Medlem
turvys avatar
Jag kan förstå att det är jobbigt, men det låter väldigt riskfyllt att ta till alkohol för att du blir nervös, om än väldigt mycket.

Det här låter som ett finfint tillfälle att träna bort detta. Jag kan själv prata ganska snabbt när jag blir nervös också. Jag påminner mig själv ibland om att tala långsammare och artikulera ordentligt.
Citera
2011-08-30, 17:38
  #7
Medlem
sunesbodegass avatar
Dem har förståelse för att folk är nervösa, jag menar hela ens värld kan ju vändas upp & ner.
Vet inte om man vill riskera att lukta sprit på intervjun för att man inte klarar lite nervositet?
Vad är det värsta som kan hända liksom
Citera
2011-08-30, 17:39
  #8
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunesbodegas
Dem har förståelse för att folk är nervösa, jag menar hela ens värld kan ju vändas upp & ner.
Vet inte om man vill riskera att lukta sprit på intervjun för att man inte klarar lite nervositet?
Vad är det värsta som kan hända liksom


Att man pratar bort sig. Kommer inte på bra svar. jadu mkt kan hända. Vill så gärna ha jobb är trött på att vara arbetslös
Citera
2011-08-30, 17:45
  #9
Medlem
LandochHavs avatar
Även om du "bara" skulle dricka två starköl, så tror jag att intervjuaren skulle märka det. Om två öl skulle få dig att känna dig avslappnad, så är det så pass att det märks. Dels på andedräkten, men också på sättet.
Citera
2011-08-30, 17:54
  #10
Medlem
captengroggs avatar
Fortfarande intresserad av dessa betablockare hur får man tag i dem? Måste man gå till läkare först eller bara dra ner till apoteket?
Citera
2011-08-30, 17:54
  #11
Medlem
Dinpappasfrus avatar
Jag har samma problem som dig men bärs är fan inte lösningen.

Säg som det är helt enkelt så kommer det kännas jätteskönt att få det ur dig.
Min son, alkoholen är bara jävla skit och lycka till imorgon!
Citera
2011-08-30, 17:59
  #12
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappasfru
Jag har samma problem som dig men bärs är fan inte lösningen.

Säg som det är helt enkelt så kommer det kännas jätteskönt att få det ur dig.
Min son, alkoholen är bara jävla skit och lycka till imorgon!

tack mamma det ska jag tänka på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback