Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-30, 17:20
  #1
Medlem
Är arbetslös för första gången i mitt liv, har bara varit det sedan fredags men är redan sjukt rastlös.
Intresserad av ett jobb i Linköping. Nästan vad som helst förutom telefonförsäljning/städning eller äldrevård. Helst i butik.

Någon som vet något? eller har något tips?
Citera
2011-08-30, 17:28
  #2
Medlem
Wheeler88s avatar
Butiksjobb brukar vara väldigt eftertraktat därför får du nog göra som de flesta andra. Visa dig intresserad genom att gå till butikerna och tala med de ansvariga. Att ge cv till någon i kassan ska man aldrig göra, har aldrig blivit uppringd efter jag gjort det, så man måste verkligen se till att cv osv. kommer fram till rätt person.
Citera
2011-08-30, 18:03
  #3
Medlem
captengroggs avatar
Äldredoms jobb är väldigt enkelt att få bara gå dit in princip och säga att du är intresserad samt lämna cv så har du jobbet klart. Jag behövde inte ens en arbetsintervju de hade gjort klart mitt schema när jag kom på "intervjun" Lämnade CV och personligt brev första gången
Citera
2011-08-30, 18:16
  #4
Medlem
Ah fast det är ju som sagt en av de få sakerna jag inte vill jobba med. Har gjort det i två somrar nu.
Citera
2011-08-30, 18:18
  #5
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Butiksjobb brukar vara väldigt eftertraktat därför får du nog göra som de flesta andra. Visa dig intresserad genom att gå till butikerna och tala med de ansvariga. Att ge cv till någon i kassan ska man aldrig göra, har aldrig blivit uppringd efter jag gjort det, så man måste verkligen se till att cv osv. kommer fram till rätt person.


Kört med det i Linköping, gått fyra månader utan att jag fått jobb. Fått ett deltidsjobb som inte kommit igång ännu efter en månad hos ett bemanningsföretag, sen kör jag även en hel del på krogen och lite svart. Men det är kört.

Men som du säger, ge aldrig CV till kassan, be om att få träffa platschef, personalchef eller ägaren rent av, ge ett fint intresse och sök.
Citera
2011-08-30, 18:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Äldredoms jobb är väldigt enkelt att få bara gå dit in princip och säga att du är intresserad samt lämna cv så har du jobbet klart. Jag behövde inte ens en arbetsintervju de hade gjort klart mitt schema när jag kom på "intervjun" Lämnade CV och personligt brev första gången


Vart?
Citera
2011-08-30, 19:36
  #7
Medlem
captengroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Vart?


Vilket som helst. Bor i sthlm men tror det funkar i linköping också !
Citera
2011-08-30, 21:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Vilket som helst. Bor i sthlm men tror det funkar i linköping också !


Nej. I linköping finns ett kvalitetskrav som innebär att man kan inte rekrytera från gatan på det sättet.
Citera
2011-08-30, 21:41
  #9
Medlem
Kollat hos bring&scan?
Citera
2011-08-30, 23:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Kollat hos bring&scan?

Yes, skickat intresseanmälan till scan. Dåligt med jobb som ligger ute över huvud taget nu. =(
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback